rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hiiret?  (Luettu 19289 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:21
Vs: Hiiret?
« Vastaus #15 : 29.10.2020 kello on 07:29 »
Yhtä asiaa olen miettinyt noiden sähköisten karkottimien suhteen, kun minulla on niitä 3 kpl ollut jo pari vuotta, että voiko niiden toimintaa mitenkään mitata tai muuten testata? Hiiret on kyllä pysyneet pois edelleen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:05
  • Knaus Eifelland
Vs: Hiiret?
« Vastaus #16 : 29.10.2020 kello on 08:19 »
Vielä koirista: En ole meidän läppäkorvilla huomannut mitään myöskään. Tosin etuteltan karkotin on monesti pois, kun ollaan paikalla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Hiiret?
« Vastaus #17 : 29.10.2020 kello on 08:26 »
Yhtä asiaa olen miettinyt noiden sähköisten karkottimien suhteen, kun minulla on niitä 3 kpl ollut jo pari vuotta, että voiko niiden toimintaa mitenkään mitata tai muuten testata? Hiiret on kyllä pysyneet pois edelleen.

Jos laajakaistaisen mikrofonin kytkis spectrianalysaattor iin, niin siitähän näkis tuleeko sieltä jotain taajuuksia ulos  ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:08
Vs: Hiiret?
« Vastaus #18 : 29.10.2020 kello on 08:45 »
Moro.
Onko kukaan tutkinut mistä hiiret pääsee sisään, esim. Ducatoon?
Tuli dukatoon konepuolelta johtojen läpiviennistä. Ja jos on ilmanotto aukkoja esim pohjassa niin kantsii tarkastaa ettäverkot ehjät ja uusi jos rikki messinki verkolla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Hiiret?
« Vastaus #19 : 29.10.2020 kello on 10:00 »
Jaa, mulla juuri päinvastainen kokemus. Kun ei ollut laitetta autossa hiiret/hiiri kävi jyrsimässä jääkaapin magneettitiivistett ä... about 10v sitten
Sitten hommasin sähkökarkottimen, eikä siinä autossa, eikä nykyisessä ole hiiret vierailleet. Säilytyspaikka sama.

Tiedä sitten kuuluuko luokkaan "hirvipilli"  ;D
Niissä tutkimuksissa yleishuomio oli että  toiset laitteet eivät vaikuttaneet hiirten käyttäytymiseen lainkaan,toiset päivän tai kaksi.
Nyt kyllä tuntuu olevan metsähiiriä paljon, mulla on ollut kymmenkunta vuotta pihavarastossa hiirenlossi, mitään ei ole ennen tätä syksyä lossiin jäänyt, nyt on neljä hiirtä jo saaliiksi tullut . Syöttinä on aina ollut pala lauantai makkaraa. On meillä losseja sokkelin vieressä niihin on vasta yksi jäänyt.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Hiiret?
« Vastaus #20 : 29.10.2020 kello on 10:05 »
Tänä aamuna oli retkuiluaton tallissa hiiri numero 12 satimessa...

Nyt on parikin pillikarkotinta kellaritiloissa. Siinä ne käyvät pillien vieressä satimeen. Mulla nuo äänikarkottimet eivät auta mitenkään. On halpaa ja kallista vekotinta. Liekö sitten tottuneet, tai jotain.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
Vs: Hiiret?
« Vastaus #21 : 29.10.2020 kello on 11:13 »
Miten teillä koirat reagoi näihin?  Ilmeisesti on koirankin kuuloalueella.

Toinen ei reagoi mitenkään, toinen kiipeää seinälle kun laittaa 'karkottaminen' päälle.....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Hiiret?
« Vastaus #22 : 29.10.2020 kello on 13:38 »
Toinen ei reagoi mitenkään, toinen kiipeää seinälle kun laittaa 'karkottaminen' päälle.....

Eli ei tuollaista sellaiselle tontille, jossa kotieläimiä. Alkaa muuten Rekkua vituttaa viimeistään muutaman päivän jälkeen se jatkuva ininä ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
Vs: Hiiret?
« Vastaus #23 : 29.10.2020 kello on 15:44 »
Eli ei tuollaista sellaiselle tontille, jossa kotieläimiä. Alkaa muuten Rekkua vituttaa viimeistään muutaman päivän jälkeen se jatkuva ininä ;D

Kunhan vehje on vaikka vintillä, ei koira nähdäkseni enää reagoi.
Toiminnan voi sitten tarkistaa lähietäisyydellä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:43
Vs: Hiiret?
« Vastaus #24 : 29.10.2020 kello on 17:25 »
Minulla vaunu pihalla ja kesät/talvet tällainen vilkuttelee vaunun alla. Enpä tiedä, hiiriä tai vierailujälkiä ei ole ollut, mutta lintuja ei ainakaan häiritse. Kovalla sateella niillä on oikein torikokous vaunun alla  :D



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2024 kello on 18:47
  • Ukki
Vs: Hiiret?
« Vastaus #25 : 30.10.2020 kello on 18:07 »
Puolen tusinaa erinlaista elektronista vermettä on vartioinut talomme varastoa. Papereiden mukaan niiden pitäisi vaikuttaa kymmenien neliöiden aueella. Höpsistä. Ilmeisesti vierailevat myyrät pitää äänistä kun eivät välitä tasan mitään. Tehokkain tapa on loukku, pieni musta simpukkamallinen. Hieman ohjailee jyrsijöiden kulkua ja ne heittätyy loukkuihin surman suuhun. Loukuissa ei ole edes syöttejä vaan papanoijat kapuaa loukun yli tulevaisuudelleen tuhoisin seurauksin. Kuukauden kuluessa populaatio on ikiunessa. Eikä mitään havainntoja vasta kuin seuraavana syksynä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:09
Vs: Hiiret?
« Vastaus #26 : 31.10.2020 kello on 07:41 »
Eikä kauan mene kun kuolleen jättää näkyvälle paikalle pihaan, niin harakka tai varis sen käy nappaamassa.  Nopein oli kun ulkoa menin sisälle ja ikkunasta kattoin niin oli hävinny.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:15.01.2024 kello on 19:36
Vs: Hiiret?
« Vastaus #27 : 2.11.2020 kello on 19:34 »
Moro.
Onko kukaan tutkinut mistä hiiret pääsee sisään, esim. Ducatoon?

Meillä hiiret menivät autoon Dethleffs vm03 alustana Ducato käynnistysakun takaa johtojenläpiviennin reiästä. Läpiviennin suojana oli liimapintaista superlonin tyyppistä materiaalia, korjasin kunnon läpivientikumilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Hiiret?
« Vastaus #28 : 2.11.2020 kello on 19:52 »
Meillä hiiret menivät autoon Dethleffs vm03 alustana Ducato käynnistysakun takaa johtojenläpiviennin reiästä. Läpiviennin suojana oli liimapintaista superlonin tyyppistä materiaalia, korjasin kunnon läpivientikumilla.
Käyppäs tarkistamassa...

Pureskelevat sen kumin yhdessä yössä, jos paikalle osuvat.
Eilen jäi muuten satimeen hiiri numero13

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:45
Vs: Hiiret?
« Vastaus #29 : 3.11.2020 kello on 08:00 »
Mä tulppasin kulkimen taannoisen hiirikulkuaukon (harmaavesiletkun ulosmenoreikä) metalliverkolla joka laminoitiin sikaflexin sisälle.
On pitänyt jo 10 vuotta hiiret ulkona.