Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Nurmis 28 Oct 2020
  • Huomannu tänä syksynä mökillä hiiriä poikkeuksellisen paljon. Onko kenelläkään ollut vaunussa/autossa hiiriongelmaa? Juolahti mieleen pitäisikö vaunuun laittaa loukkuja tai myrkkyä ja kumpiko vaihtoehto olisi parempi? Koskaan aiemmin ei ole hiiristä ollut havaintoa, tuntuu että nyt niitä on tod.paljon. Vaunu kylmässä hallissa 50km päässä säilytyksessä.
  • #2 kirjoittanut seppoko 28 Oct 2020
  • Päädytpä kumpaan tahansa menetelmään, niin siellä pitää käydä usein tarkastamassa saaliit.
  • #3 kirjoittanut Aakku 28 Oct 2020
  • Aika paljon metsähiiriä tuntuu nyt olevan...

    Kuukauden ajan olen pitänyt pyydyksiä. 11 hiirtä on jäänyt loukkuun tähän mennessä.
  • #4 kirjoittanut Koivumutkan herra 28 Oct 2020
  • https://m.motonet.fi/fi/tuote/383346/Hiirikarkotin-pistorasiaan

    Kokeilemisen arvoinen, jos on verkkovirta käytettävissä.
  • #5 kirjoittanut Aakku 28 Oct 2020
  • #6 kirjoittanut Arska 28 Oct 2020
  • https://m.motonet.fi/fi/tuote/383346/Hiirikarkotin-pistorasiaan

    Kokeilemisen arvoinen, jos on verkkovirta käytettävissä.
    pari testiä olen lukenut näistä verkkovirta vehkeistä, eivät toimineet niin että olisivat hiiriä karkoittaneet.
  • #7 kirjoittanut Nurmis 28 Oct 2020
  • Kuivattava myrkky vois olla kova sana. Tietääkseni hiirulaiset vetää sitä, iskee kaamea jano, lyhin reitti ulos veden toivossa. Ei jää haisoon sisälle.
  • #8 kirjoittanut 88k5 28 Oct 2020
  • pari testiä olen lukenut näistä verkkovirta vehkeistä, eivät toimineet niin että olisivat hiiriä karkoittaneet.
    Jaa, mulla juuri päinvastainen kokemus. Kun ei ollut laitetta autossa hiiret/hiiri kävi jyrsimässä jääkaapin magneettitiivistett ä... about 10v sitten
    Sitten hommasin sähkökarkottimen, eikä siinä autossa, eikä nykyisessä ole hiiret vierailleet. Säilytyspaikka sama.

    Tiedä sitten kuuluuko luokkaan "hirvipilli"  ;D
  • #9 kirjoittanut Oulaa 28 Oct 2020
  • Mulla oli kanssa K-raudasta jyrsijänkarkoitin verkkovirrassa ja hiiret juoksi talossa.
    Vaihdatin liikkeessä toisen koneen ja jyrsijät katosi.
    Eli se eka oli muuten hyvä muttei se toiminut vaikka merkkivalot vilkutti murheellisesti ::)
  • #10 kirjoittanut Adrivaari 28 Oct 2020
  • Mulla on autossa paristokäyttöinen, toimii neljällä C paristolla. Hankittu Bauhaussista jokunen vuosi sitten. Toimii. Paristot kestävät noin kolme kuukautta.
  • #11 kirjoittanut hemu 28 Oct 2020
  • Moro.
    Onko kukaan tutkinut mistä hiiret pääsee sisään, esim. Ducatoon?
  • #12 kirjoittanut megaman 28 Oct 2020
  • Mulla yksi karkotin etuteltassa pistorasiassa ja toinen vaunun alla.
    Ilmeisesti toimii aika hyvin, tosi harvoin papanoita. Ilmeisesti vierailut lyhyitä ja karkotin toimii.
    Edellinen karkotin pistorasiassa ei oikein pelittänyt. Vaunuun ei ole hiiret onneksi päässeet.

    https://www.k-rauta.fi/tuote/hiirenkarkotin-silvatronic-duorepeller-2kpl/7313740001262
  • #13 kirjoittanut Ossi66 29 Oct 2020
  • Miten teillä koirat reagoi näihin?  Ilmeisesti on koirankin kuuloalueella.
  • #14 kirjoittanut 88k5 29 Oct 2020
  • Miten teillä koirat reagoi näihin?  Ilmeisesti on koirankin kuuloalueella.
    Ei ole käytössä karkotin kun auto liikenteessä tai yövytään siinä. Ovensuun pistorasiassa joko yövalo tai karkotin.
  • #15 kirjoittanut Koivumutkan herra 29 Oct 2020
  • Miten teillä koirat reagoi näihin?  Ilmeisesti on koirankin kuuloalueella.
    Minulla on karkotin autokatoksessa ja lapinkoiran juoksunaru siinä vierellä, mutta ei kyllä huomaa, että olisi mitään vaikutusta koiran käyttäytymiseen.
Sivuja:
Toiminto