Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Mover
HiTec:
Itse kanssa pähkinyt noiden kanssa, mover vaiko trolley? ???
Mover vaatii kiinteän asennuksen, trolley vain asetellaan nokkapyörän "tilalle" ja siten helpompi, myös siirtää aikanaan jos/kun vaunu vaihtuu. Mutta trolleylla tuskin pääsee paikkaan mihin mover vielä vie helposti. Itselläkin jos tuohon pihaan alan vaunua kaukkarilla ajamaan, ahdas paikka, irtosorapohja, pienessä rinteessä, ei varmasti ole mikään helppo tapaus kummallekaan liikutintyypille. Ja kun veturillakaan tuota ei pihaan asettele vaikka millainen pikku-e rattimaakari olisikin, niin pakko on vain antaa vaunun majailla kadulla :-\
Toki sitten ihan asia erikseen mikä mover, mistä hankkien voisi olla se meidän ratkaisu? Asennus sinällään ei mikään kummoinen temppu liene, tuskin kovin paljoa vetokoukun asentamisesta eroaa ja noitakin on jo useampia tässä tullut ruuvailtua erilaisiin vetureihin. Tuolla Pefletilläkin kun on omamassaa vain 1200kg, niin aikalailla hinnat-alkaen pienimmällä perusmallilla varmaan selviäisi ???
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 29.10.2020 kello on 20:11 ---Itse kanssa pähkinyt noiden kanssa, mover vaiko trolley? ???
Mover vaatii kiinteän asennuksen, trolley vain asetellaan nokkapyörän "tilalle" ja siten helpompi, myös siirtää aikanaan jos/kun vaunu vaihtuu. Mutta trolleylla tuskin pääsee paikkaan mihin mover vielä vie helposti. Itselläkin jos tuohon pihaan alan vaunua kaukkarilla ajamaan, ahdas paikka, irtosorapohja, pienessä rinteessä, ei varmasti ole mikään helppo tapaus kummallekaan liikutintyypille. Ja kun veturillakaan tuota ei pihaan asettele vaikka millainen pikku-e rattimaakari olisikin, niin pakko on vain antaa vaunun majailla kadulla :-\
Toki sitten ihan asia erikseen mikä mover, mistä hankkien voisi olla se meidän ratkaisu? Asennus sinällään ei mikään kummoinen temppu liene, tuskin kovin paljoa vetokoukun asentamisesta eroaa ja noitakin on jo useampia tässä tullut ruuvailtua erilaisiin vetureihin. Tuolla Pefletilläkin kun on omamassaa vain 1200kg, niin aikalailla hinnat-alkaen pienimmällä perusmallilla varmaan selviäisi ???
--- Lainaus päättyy ---
Moverin kun laitat taitaa veturin vetomassat olla yli sitikassa.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 29.10.2020 kello on 21:29 ---Moverin kun laitat taitaa veturin vetomassat olla yli sitikassa.
--- Lainaus päättyy ---
No äläs nyt, vaunun tarkka omamassa on 1130kg, tuollainen mover painaa 30...40kg ja Citroën nyppii 1450kg 8)
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 29.10.2020 kello on 22:19 ---No äläs nyt, vaunun tarkka omamassa on 1130kg, tuollainen mover painaa 30...40kg ja Citroën nyppii 1450kg 8)
--- Lainaus päättyy ---
Sori, olin väärässä kun oli aivan kauheat vetomassat :laugh:
Mjv16:
Oon ite vetänyt 100 heppasella 2001 mallin transiitilla tosin turbolla jo oli kone, dino skyliftiä mikä painoi 3500 kiloa. Ei mitään ongelmaa ollut.
Eri asia onko enää järkeä ja mitä kytkin tykkää tai laatikko 8)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta