rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: VW Grand California päävirtakytkin  (Luettu 2505 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.04.2021 kello on 01:46
VW Grand California päävirtakytkin
« : 20.10.2020 kello on 19:38 »
Grand California on rakennettu Crafter-pohjaiseksi, siksipä auto-osan ohjekirjakin myötäillee sitä. Tilasin ja maksoin lisävarusteeksi päävirtakytkimen. Ohjekirjan mukaan se sijaitsee kaasupolkimen vieressä. Niin sijaitseekin, mutta mielestäni se ei ole lisävaruste, vaan tapa tehdä Crafterista virraton, mikäli auto on pitkään käyttämättä.

Onko kellään tietoa, mistä lisävarusteena myytävän kytkimen löytäisin? Vakavaa etsintää olen harrastanut, mutta ainoa löytö on ollut vain tuo äärimmäisen epäkäytännöllinen systeemi. Kuvittelin hommanneeni lisäkytkimen siltä varalta, että mikäli jokin sähkölaite alkaa käryämään, saisin äkkiä virrat pois koko autosta.

Tyydyn vastaukseen, että olen täysin väärässä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:03
Vs: VW Grand California päävirtakytkin
« Vastaus #1 : 20.10.2020 kello on 23:18 »
w906 MB:ssä se on näin;



Eli vastaa kuvaustasi. Ja Crafter = Sprinter

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:42
Vs: VW Grand California päävirtakytkin
« Vastaus #2 : 21.10.2020 kello on 15:46 »
Mitenkähän tuo kytkin, irrottaako se molemmat akut? Minulla ei tuota ole, mutta ehkä ambulanssin varusteisiin ei kuulu. Siinä kun apuakun maadoitus menee konetilassa suoraan runkoon, ja auton moottorin akun miinuksessa on mittaus palikka. Samoin lisävarusteakun (kolmas akku )on kuskin penkin alta johdotettu. Siellä on runkoliitin.
Toisaalta onkohan tuo VW grand California enää samoilla spekseillä kun se on uudempi malli joka ei ole enään MB pohjainen. Kuinka VW on miettinyt.

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:42
Vs: VW Grand California päävirtakytkin
« Vastaus #3 : 21.10.2020 kello on 15:52 »
Lisään vielä: nykyauton maadoituksen irtikytkentä epäilyttää, varsinkin tuolla erillisakuilla, jääkö jotain kiinni, esim asunto-osan laitteita jotka ovat maadoitettu suoraan korin osiin. Toki jos akulta ei lähde miinuksesta mitään muuta johtoa eikä pääakun yhteyttä ole kuin latausrele.
Pitäisi olla kytkis.


Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.04.2022 kello on 19:00
Vs: VW Grand California päävirtakytkin
« Vastaus #4 : 21.10.2020 kello on 16:20 »


Crafter = Sprinter

Ei enää uusimmat Crafterit.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: VW Grand California päävirtakytkin
« Vastaus #5 : 21.10.2020 kello on 16:46 »
Eli vastaa kuvaustasi. Ja Crafter = Sprinter
Ei vuosiin

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.04.2021 kello on 01:46
Vs: VW Grand California päävirtakytkin
« Vastaus #6 : 21.10.2020 kello on 17:15 »
Tämä auto on mulle uudenkarhea ja ilmeisesti autoliikkeellekin hienoinen ihmetysten aihe.

Siinä on kuskin istuimen vieressä lattian alle visusti piilotettu käynnistysakku ja konepellin alla hupiakku asuintiloja ja muuta sälää varten.
Tuon kakkosakun erotuskytkin sijaitsee takana erikseen nimetyssä teknisessä kaapissa, ja sillä kytkimellä saa virrattomaksi kaikki laitteet,
jotka sijaitsevat kuskin penkistä taaksepäin ja jotka eivät vaikuta auton ajamiseen tms. välttämättömiin laitteisiin (siis esim. kaikki valot).

Kaasupolkimen vieressä oikealla on johdossa plugi, jonka voi irroittaa 20s kuluttua, kun virta-avain on käännetty 0-asentoon. Tuolloin auton
pitäisi ohjekirjan mukaan olla täysin virraton – takaa akun purkautumattomuuden pitkää autoa seisotettaessa. Tuo ominaisuus lienee tarkoitettu
juuri Crafter -pakettiautoja silmällä pitäen.

Kysymykseni koskeekin lisävarusteena tarjottavaa n. 130€ hintaista päävirtakytkintä, jota haeskelen. Myyjällekin mysteeri, hän selvittelee
tilannetta tahollaan ja on jo lupautunut korvaamaan, mikäli ko. lisävaruste olisikin jäänyt autooni asentamatta.

*****
  • Päivämatkailija
  • Viimeksi paikalla:14.04.2021 kello on 13:46
Vs: VW Grand California päävirtakytkin
« Vastaus #7 : 10.04.2021 kello on 12:46 »
En tiedä onko tähän tullut jo vastaus. Tosiaan lisävarusteena saatava päävirtakytkin pääakulle sijaitsee kuskin puolella oikealla kaasupolkimen vieressä.

 





*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.04.2021 kello on 01:46
Vs: VW Grand California päävirtakytkin
« Vastaus #8 : 11.04.2021 kello on 07:56 »
Kiitos! Myyjäliike samaa ehdotti, mutta en uskonut. Kuvittelin päävirtakytkimen olevan helpommin käytettävissä, mutta siellähän se tosiaankin lymyilee.