Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Akkukäyttöinen mutterinväännin

<< < (2/11) > >>

Erkki:
Minulla käytössä Ryobin R18IW3 mutteriväännin ja siihen Lithium+18V / 5.0 Ah akku. Kolme valintaisella vääntömomentilla. Hyvin aukeaa auton pyöränmutterit. Hylsyinä käytän muovipäällysteisiä, jotka eivät naarmuta vannetta.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Erkki - 20.10.2020     kello on 15:58 ---Minulla käytössä Ryobin R18IW3 mutteriväännin ja siihen Lithium+18V / 5.0 Ah akku. Kolme valintaisella vääntömomentilla. Hyvin aukeaa auton pyöränmutterit. Hylsyinä käytän muovipäällysteisiä, jotka eivät naarmuta vannetta.

--- Lainaus päättyy ---
Samat vermeet mulla...

Vääntö 400 Nm rittää juuri ja juuri renkaiden vaihtoon, mutta riittää kumminkin.

88k5:
Paineilmaversio menee siinä sivussa ilman akkuja. Tarvii niitä ilmanpaineita samalla vahdata..

Mutta en siitä isoa momenttia ole vailla- mieluummin kerralla yksi kunnon momsu pitkällä avaimella kuin tuhansia nuijimisia. Kyllä kromaus kärsii muuten, tai kokeilkaapa kyydittä mutumopolla lukkopulttien avainta. Avaukset ja loppukiristykset aina käsin - antaa koneen hoitaa tyhmin työ  :D

Paremmin tuo pärisiä sopii hommiin, jossa vastakappaletta ei voi lukita vaan pitää taistella hitausmomentteja vastaan, esim. laturin vapaapyörän vaihdossa.

Karabiilisti:
Mutterimopo avaa vaan monesti ruosteiset alustapultit "hellävaraisemmin". Tärinä irrottaa ruosteen. Jos vääntää metrisellä varrella manusti niin soon herkästi pultti poikki ja talkoot edessä.

88k5:
^
Niin, nimenomaan, tuntuu että se on enempi hyödyksi muualla/korjaamohommissa kuin rengashommissa (pl pitkien kierteiden pyöritys 4-8 krt / pyörä). Pelkällä mopoilulla ei meikä rengashommissa pärjää ilman käsiavainta kuitenkaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View