Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Uppopumppu käy tauotta
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 15.10.2020 kello on 14:52 ---Seppo, sulla painevesijärjestelm ä. Tuo on sekasikiö😅
--- Lainaus päättyy ---
Sitten mullakin on sekasikiö! :o
--- Lainaus käyttäjältä: Tieton - 15.10.2020 kello on 17:03 ---
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Painekytkin on hyvin esillä, kun tiesi mitä etsiä.
Pienen säädön jälkeen toimii kuten pitääkin, mutta hiukan ihmetyttää tuo säädön tarve.
"Vika" ilmeni sen jälkeen, kun olin tyhjentänyt koko järjestelmän säiliön puhdistuksen yhteydessä, voisiko jossain olla vielä ilmaa, mikä estää paineen nousun aiemman säädön mukaiseen arvoon?
Viikonvaihteessa tarkoitus olla liikkeellä ja lämmintä vettäkin tehtäneen, sen jälkeen voisi yrittää säätää uudelleen.
--- Lainaus päättyy ---
Jostain syystä, mitä en ymmärrä, joudun säätämään painetta silloin tällöin.
mjo33400:
Eikös sinulla ole Surflo pumppu jonka päässä on paineensäädin?
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: Tieton - 15.10.2020 kello on 17:03 ---"Vika" ilmeni sen jälkeen, kun olin tyhjentänyt koko järjestelmän säiliön puhdistuksen yhteydessä, voisiko jossain olla vielä ilmaa, mikä estää paineen nousun aiemman säädön mukaiseen arvoon?
Viikonvaihteessa tarkoitus olla liikkeellä ja lämmintä vettäkin tehtäneen, sen jälkeen voisi yrittää säätää uudelleen.
--- Lainaus päättyy ---
Kannattaa laskea vettä lämpimältä puolelta, niin kauan kun se pärskii.
Ainakin Tumaan tahtoo jäädä ilmaa, joka estää kunnollisen paineen nousun esim vessan huuhteluun.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 15.10.2020 kello on 17:57 ---Sitten mullakin on sekasikiö! :o
--- Lainaus päättyy ---
Sulla on pumppu ulkopuolella, aloittajalla uppopumppu säiliössä ja painekytkin jossain vieressä. Siinä se ero.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Tieton - 15.10.2020 kello on 17:03 ---
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Painekytkin on hyvin esillä, kun tiesi mitä etsiä.
Pienen säädön jälkeen toimii kuten pitääkin, mutta hiukan ihmetyttää tuo säädön tarve.
"Vika" ilmeni sen jälkeen, kun olin tyhjentänyt koko järjestelmän säiliön puhdistuksen yhteydessä, voisiko jossain olla vielä ilmaa, mikä estää paineen nousun aiemman säädön mukaiseen arvoon?
--- Lainaus päättyy ---
Olisko pumppuun jäänyt ilmakuplat, eikä tosiasiassa pumpannut.
Mulla oli vaunun järjestelmä tyhjänä 2kk ja tänään ei meinannut saada millään vettä liikkeelle. Ilmeisesti takaiskuventtiili jumitti kiinni ja alkoi pelaamaan vasta rajumman kolistelun jälkeen. Mulla siis se venttiili on erillinen uppopumpun yläpuolella.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta