Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Alan 04 Oct 2020
  • Kaverin puolesta kyselen (kun oli mua auttelemassa)  ;D.

    Keraaminen WC vuotaa huuhteluvettä pytyn sisäpuolelle ja sieltä lattialle. Vika paikallistui magneettiventtiilin tuloletkuun, laitettiin lemmarit molemmin puolin. Mutta siitä letku jatkuu kuvassa näkyvälle komponentille, joka on mulle vieras, ja siitä edelleen pytyn puolelle. Sekin vuotaa tuosta päältä. Mikä tuo mahtaa olla? Entinen Hymer meni 9 vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia tässä kohtaa, joten tieto puuttuu. Räjäytyskuvia googlailin, löytyy nimellä vacuum breaker. Ylipaineventtiili??

    Onko nuo liitännät normaalisti ilman lemmareita? Säästämiseltä vaikuttaa.

    Vaikuttaisi siltä, että on päässyt jäätymään, kun tuollaiset oireet (?)


  • #2 kirjoittanut Mjv16 04 Oct 2020
  • Ainaki itellä jäätyi tuosta magneettiventtiilin juuresta ja oli liitokset ilman klemmareita. Samaa ihmettelin kanssa. Tänään juuri reissun jälkeen puhaltelin vessan hamaan tyhjätäkseni magneettiventtiilin .
    Oli v mainen vaihtaa luukun kautta kun Sia purkaa pöntön irti.

    Lähetetty minun IN2023 laitteesta Tapatalkilla

  • #3 kirjoittanut Alan 04 Oct 2020
  • Piti jonkun verran purkaa kasetin puolelta, että sai letkua työnnettyä ylöspäin ja venttiilin ulos pytyn sisältä.

    Mulla oli C250 eli sama kasetti. En koskaan puhallellut tyhjäksi eikä tullut vahinkoa. Onkohan tässä huolehdittava eri malliin?
  • #4 kirjoittanut Alan 04 Oct 2020
  • Nyt vasta älysin kirjoittaa vacuum breaker Google translateen. Tyhjiökatkaisin. Ei avaa asiaa minulle. Sähköä siihen ei mene, vain vesiletkun tulo ja meno. Voiko se olla muuta kuin ylipaineventtiili ja jos on, miksi sieltä tulee vettä ulos? Rikki?
  • #5 kirjoittanut kimi 04 Oct 2020
  • #6 kirjoittanut Alan 04 Oct 2020
  • Kiitos!  Thumb
  • #7 kirjoittanut Alan 06 Oct 2020
  • Tänään jatkamma kaverin kanssa hommia, sekä magneettiventtiili (60 euroa) että takaiskuventtiili (17 euroa) hankittu.

    Mahtaako letkut irrota helposti? Olisiko tuohon mitään neuvoa, ettei rikota paikkoja. Työympäristö on hyvin epämukava, vessa ahdas.

    ----------------------

    Jos joku lukee tätä ketjua myöhemmin, niin vastauksia on yo. linkin takana olevassa toisessa langassa.
  • #8 kirjoittanut Alan 06 Oct 2020
  • Olisi kiireapu nyt tarpeen.

    Mistähän syystä uusikin takaiskuventtiili sylkee vedet ulos päältä?

    Letkujen pitäisi olla oikein päin kytketty, mutta onko muutakaan selitystä?

    Muita ”liikkuvia osia” ei ole.


  • #9 kirjoittanut Alan 06 Oct 2020
  • Jep, letkut kerkesi risteytyä. Ehkä joku säästää aikaa tämän ansiosta, tarkkana oltava prkl... :o
  • #10 kirjoittanut Hesus 06 Oct 2020
  • joo ei ole mitenkään merkitty miten se kytketään, mutta vain toistepäin se toimii.
  • #11 kirjoittanut Alan 06 Oct 2020
  • No nyt on vaihdettu molemmat ja toimii. Kaikki purettu kasattu takaisin. Jostain ihmeen syystä vettä tulee pienemmällä teholla kuin aiemmin. Jatketaan tutkimuksia huomenna.
  • #12 kirjoittanut Alan 06 Nov 2020
  • Tämäkin korjautui itsekseen, kunnossa on. Unohdin kertoa. Huuhteluveden suutin pytyn puolella jos on vinossa, niin voi lentää vesi reunuksen ja pytyn väliin ja edelleen lattialle.
Sivuja:
Toiminto