Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Vaunun peruutuskamera ei toimi auto käynnissä.

<< < (14/16) > >>

Tsiisus:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  1.10.2020     kello on 19:20 ---Kyllä sen purkin löydät vaikka katsomalla asennusohjeesta. Olen paljon liikkunut vaunu perässä volvolla ja ei ole virransyötöissä ollut ongelmaa. Tuo purkki saa can väylästä tiedon mitä toimintaa tarvitaan ja kytkee sähköä vetokoukun nastoihin tarpeen mukaan.

--- Lainaus päättyy ---

Joo näyttäisi asennusohjeessa lukevan "Irrota vetokoukun ohjausyksikkö (TRM) lattian tarranauhasta vasemman takapyöränkotelon takareunasta."
Eli mulla lienee semmoinen on jo. Mihin tarvitsen toisen? Vai meinaatko et se on risa?

K.E.V:
Vastaukseeni oli 2 vaihtoehtoa, joko sitä purkkia ei ollut tai sitten rikki. Olisi toinen auto lähellä missä on ko. purkki niin testaisi, tiedän yhden tapauksen missä purkkiin oli mennyt jotakin kautta vettä sisään ja toimi sekoillen. Joka tapauksessa ei kai ihan noin kuulu toimia

Karabiilisti:
sen verran halpa osa ettei kauheasti kannata ajella ees taas ja kokeilla...vaihtoon vaan. Helppo vaihtaa.
Alkaa toimimaan vaunun muutkin sähköt paremmin.

K.E.V:
Noita purkkeja saa kyllä samaan hintaan uusia mitä koko juttu tuossa linkissäni. Ruåttista saa purkkejakin käytettyinä kolaripeleistä ( kun siellä puretaan kaikki missä vähän osumaa) .

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Tsiisus -  1.10.2020     kello on 19:28 ---Eli mulla lienee semmoinen on jo. Mihin tarvitsen toisen? Vai meinaatko et se on risa?

--- Lainaus päättyy ---
  Nettiohjeisiin ja "Esson baarista" saatuihin tietenkin kannattaa suhtautua kriittisesti ja erehtyyhän ne ammattilaisetkin.
  Tänään innostuin vaihtamaan, joulukuusta asti pimeänä olleen oik. äärivalon vaunuun. Mittasin samalla jännitteen lampun kanasta, 1.1 V. oli vähemmän kuin akulla. Pidän sitä kohtuullisena, kun se tulee ilmeisesti alkuperäisen mekaanisen kytkimen, sulakkeiden ja johtojen kautta, jotka täytti 28 v. kesällä, ja lyhyitä matkoja ajettu 381 000.
  Joten melkoisella todennäköisyydellä Volvon peräpäässä on vikaa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View