Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Harava-antenni

<< < (6/11) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 19.09.2020     kello on 20:07 ---Sitten nuo tekun radiotekniikan opettajat ovat olleet väärässä.

--- Lainaus päättyy ---

Minä vuonna? Ovat väärässä jos väittävät ettei antennista tulevalla signaalilla ole S/N suhdetta.

nm. hesan tekusta vuonna 1993 valmistunut, erikoistumisalana radiotekniikka.

mjh48:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 19.09.2020     kello on 20:11 ---Minä vuonna? Ovat väärässä jos väittävät ettei antennista tulevalla signaalilla ole S/N suhdetta.

nm. hesan tekusta vuonna 1993 valmistunut, erikoistumisalana radiotekniikka.

--- Lainaus päättyy ---

Hesan tekusta radiotekniikan oppisuunnalta olen valmistunut minäkin, tosin aiemmin.
Sen jälkeen kävin Ylen/Digitan junailemia useita kursseja mikroaalloista alkaen.
Kuinka passiiviantennin sisääntulevan signaalin voimakkuus mitataan jännitteenä ilman antennia, kun se on ilmassa olevaa sähkömagneettisen kentän värähtelyä?

Tietysti jos passiiviantennilla saa riittävän signaalin, ei vahvistinta tarvita.
Digitvn vastaanotossa kohina ei ole ratkaisevaa jos kohina ei sekoita vastaanottimen eri kantoaaltojen (yli 6000) konstellatio pisteiden erottelua, siis vaiheiden ja amplituudien ilmaisua.

Taitaa tämä meidän kinailu (kaikella ystvällisyydellä) mennä valtaosalla karavaanareita yli hilseen.  :)

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 19.09.2020     kello on 21:00 ---Taitaa tämä meidän kinailu (kaikella ystvällisyydellä) mennä valtaosalla karavaanareita yli hilseen.  :)

--- Lainaus päättyy ---
  Sinä tiesit. ;D ;D

mjo33400:
Minä kuuntelen, jatkakaa. Thumb

99:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 19.09.2020     kello on 21:00 ---
Kuinka passiiviantennin sisääntulevan signaalin voimakkuus mitataan jännitteenä ilman antennia

--- Lainaus päättyy ---

?

Edit: Valmistunut tietoliikenteen puolelta, erikoistuminen radiotekniikka. Mitäs tykkäsit Tiilikaisesta? Entä hakaristeistä lattiassa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View