rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Taas ovela huijausyritys  (Luettu 2386 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Taas ovela huijausyritys
« : 15.09.2020 kello on 10:22 »
Olokaapa varovaisia.
Lähettäjänä "lähetysten seuranta"
Aihe "Varastollamme on (1) pakettia odottamassa kuljetusta sinulle."

Viestissä sanotaan selevällä suomella "pakettia ei voitu toimittaa" ja kehitelty suomea muistuttava FI-lähetystunnus.

Ja alla nappi katso tiedot tjsp.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Taas ovela huijausyritys
« Vastaus #1 : 15.09.2020 kello on 14:02 »
Sähköpostiko? Juu, kesällä vastaavan nähny. Lähettäjä vaan sellainen, että shift+roskis kutsui heti..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Taas ovela huijausyritys
« Vastaus #2 : 15.09.2020 kello on 14:26 »
Mulle tuli eilen textari, jossa luki emme voi lähettää tavaroita, kun et ole maksanut niitä.
ja linkki perässä. jota en avanut ja poistin viestin. uusi puhelimeni reakoi heti näihin
viesteihin sanoo että voi olla huius poistetaanko viesti, samaten numeroihin ehdottaa estoa.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:44
  • Knaus Eifelland
Vs: Taas ovela huijausyritys
« Vastaus #3 : 15.09.2020 kello on 14:29 »
Postin nimissä liikkeellä huijausviestejä – älä reagoi, älä klikkaa yllättäviä linkkejä, katso myös Poliisin ohjeet (päivitetty 14.9.)

https://tinyurl.com/y2gumltg

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Taas ovela huijausyritys
« Vastaus #4 : 15.09.2020 kello on 14:51 »
Itseltäni yx venakko yritti just ostaa yhden jutun, tuli seuraava viesti että joutuisin maksamaan ensin jotain että tapahtuu. Opettelisi ensin kirjoittamaan sähköpostiosoitteen loppuosan muotoon finland, nyt lukee filand
Eikä toisekseen TNT käytä gmail loppuisia

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Taas ovela huijausyritys
« Vastaus #5 : 15.09.2020 kello on 15:13 »
Postin nimissä liikkeellä huijausviestejä – älä reagoi, älä klikkaa yllättäviä linkkejä, katso myös Poliisin ohjeet (päivitetty 14.9.)

https://tinyurl.com/y2gumltg

Noihin tinyurleihin yhtälailla voi hillota pommin... suositus olisi thdä näin: Postin nimissä liikkeellä huijausviestejä
Selaimen tilariviltä alhaalta näkee menekö linkki yhtään Postin suuntaan - toisin kuin noissa tiinoissa..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:44
  • Knaus Eifelland
Vs: Taas ovela huijausyritys
« Vastaus #6 : 15.09.2020 kello on 15:28 »
^ Se vaan vaatisi, että minä viritän sen pommin ja linkitän jotain epämääräistä sisältöä klikkailtavaksi. Tinyurl on ihan luotettava niin kauan kun luotettavat tahot sitä käyttää. Facebookkihan on täynnä noita lyhenteitä, isotkin firmat niitä käyttää, Bit.ly- ja goo.gl yms. ja monet linkit näyttää vähintäänkin epäilyttäviltä.

Minä olen luotettava... 😇