rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tiedustelu: Lisävalojen Led Bar asennus rekisterikilpi telineellä Fiat Ducato  (Luettu 4802 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.08.2023 kello on 12:31
Hei,

Tiedustelisin kuinka olette asentaneet lisävalosarjan Led Bar Fiat Ducaton uusin keula (Kabe Travelmaster)?

Itselläni ajatus laittaa X-vision Genesis 600 , rekisterikilpitelin eellä rekisterikilven yläpuolelle , mutta kysymys tuleeko valo tukevasti vai jääkö täristämään.

Onko muita malleja miten olette ns huomaamattomasti asentaneet ledbar valaisimen uudenman mallisen Fiat Ducaton keulalle.

Olisi kiva jos ne jotka oikeasti asentaneet auttaisivat kanssa karavaanaria.

Kiitos jo etukäteen vinkeistä tai jopa kuvista,

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
  • Epsoo
Asenna ylätuet niin ei täristä.


*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.08.2023 kello on 12:31
Hei,

Ongelmana juuri tässä uusi keulaisessa Fiat Ducatossa on että ei ole hyvää paikkaa mihin nuo tuet asentaa , siksi kysyinkin.

Elikkä nyt kiinnosta atietää onko joku asentanut uusi keulaiseen Fiat Ducato ledbar rekisterikilven yläpuolelle ja jos on niin miten


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:28
  • Savo



Tällä tavalla asensin.. on kyllä integroitu keula.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
  • Epsoo
Hei,

Ongelmana juuri tässä uusi keulaisessa Fiat Ducatossa on että ei ole hyvää paikkaa mihin nuo tuet asentaa , siksi kysyinkin.

Elikkä nyt kiinnosta atietää onko joku asentanut uusi keulaiseen Fiat Ducato ledbar rekisterikilven yläpuolelle ja jos on niin miten

Jos se on tämmöinen keula, niin siinähän on monta hyvää paikkaa asentaa tuet.


*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.08.2023 kello on 12:31
ok, onko valu kuinka painava ja iso - minulla siis tuo Genesis 600.

Täristääkö vai pysyykö valo hyvin tuossa.


*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.08.2023 kello on 12:31
Jos se on tämmöinen keula, niin siinähän on monta hyvää paikkaa asentaa tuet.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


Itse katsoin että tuo maski ritilä on aika heikosti kiinni -> Oletko laittanut miten ne tuet kiinni?

Onko muuten kukaan kokeillut ilman tukia -> projekti alkaa mulla viikonpäästä niin siksi kyselen nyt että ei käy mallia yritä ja erehdy

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:35
  • Escucha el Oi!
Eikös juuri noiden rekkari kilven päällä olevien ritilöiden takana ole rautaa? Vetää sinne tuet.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
  • Epsoo

Itse katsoin että tuo maski ritilä on aika heikosti kiinni -> Oletko laittanut miten ne tuet kiinni?

Itse laittaisin tuohon ilmanottoaukon yläosan alapintaan, niin silloin ruuvin reikä ei näy jos valot poistaa.

Itse olen laittanut henkilöauton muovimaskiin kiinni, ei täristä. Raudan tarkoituksena on vain poistaa se tärinä, ja se ei paljoa vaadi kiinnitykseltä.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
  • Epsoo
Itse olen laittanut henkilöauton muovimaskiin kiinni, ei täristä. Raudan tarkoituksena on vain poistaa se tärinä, ja se ei paljoa vaadi kiinnitykseltä.



*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.08.2023 kello on 12:31
Itse laittaisin tuohon ilmanottoaukon yläosan alapintaan, niin silloin ruuvin reikä ei näy jos valot poistaa.

Itse olen laittanut henkilöauton muovimaskiin kiinni, ei täristä. Raudan tarkoituksena on vain poistaa se tärinä, ja se ei paljoa vaadi kiinnitykseltä.

Siis itse valo tulee niiden eteen niin niitä rautoja ei voi sinne laittaa.

Sen lisäksi maskin takana ei ole rautaa mihin kiinnittää nätisti

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:28
  • Savo
ok, onko valu kuinka painava ja iso - minulla siis tuo Genesis 600.

Täristääkö vai pysyykö valo hyvin tuossa.
Jos mulle kommentin laitoin niin ei minusta hirveästi tärise. Kokeilemalla selviää..

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.08.2023 kello on 12:31
Hyvät kanssa keskustelijat en kysynyt kommentteja tai mielipiteitä valojen tarpeellisuudesta vaan vinkkiä asennuksesta.

Eli vaikuttaa että yksi vastaajista jolla on kokemusta Fiat Ducaton keulaan ledbar asennuksesta.

Jos vielä jollain mullakin olisi hyviä vinkkejä ja eritoten kokemusta uudenmman Fiat Ducaton keulalle asennetusta ledbar ja mielellään vielä rekisterikilpitline ellä niin olisin kiitollinen


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 22:18
Saahan sen paksusta materiaalista itse tehdyn kilvenaluslevynkin hyvin kiinni jos haluaa, mutta itse katsoin paremmaksi tehdä näin:

Sahasin ja hitsailin 25 mm neliöputkesta u:n muotoisen kehikon johon hitsasin M12 - mutterit kilven päällä olevien reikien kohdalle. Siihen sitten katkaisin 20 millistä alumiiniputkea, jossa sisäreikä 13 milliä, pituutta muistaakseni 100 milliä. Maalaus ja kotelonsuoja-aine pintaan. Pitkät pultit hyllystä ja kasaamaan. Valon kiinnikkeet tarttuvat varsin jämäkästi tuon kokoisen pultin alle. Itse kehikon pulttasin puskurin takana sijaitsevaan rautaan sen valmiisiin reikiin, onnistui ylhäältäpäin kun pelkän maskin käytti irti. Ei tarvitse muuta tuentaa.  Tässä tosin oli 2014 vuosimalli vanhalla keulalla ja isot pyöreät ledivalot. Samalla tavalla sinne uuteen silti saa kunnollisen kiinnityksen ilman tuentatikkuja.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.08.2023 kello on 12:31
Saahan sen paksusta materiaalista itse tehdyn kilvenaluslevynkin hyvin kiinni jos haluaa, mutta itse katsoin paremmaksi tehdä näin:

Sahasin ja hitsailin 25 mm neliöputkesta u:n muotoisen kehikon johon hitsasin M12 - mutterit kilven päällä olevien reikien kohdalle. Siihen sitten katkaisin 20 millistä alumiiniputkea, jossa sisäreikä 13 milliä, pituutta muistaakseni 100 milliä. Maalaus ja kotelonsuoja-aine pintaan. Pitkät pultit hyllystä ja kasaamaan. Valon kiinnikkeet tarttuvat varsin jämäkästi tuon kokoisen pultin alle. Itse kehikon pulttasin puskurin takana sijaitsevaan rautaan sen valmiisiin reikiin, onnistui ylhäältäpäin kun pelkän maskin käytti irti. Ei tarvitse muuta tuentaa.  Tässä tosin oli 2014 vuosimalli vanhalla keulalla ja isot pyöreät ledivalot. Samalla tavalla sinne uuteen silti saa kunnollisen kiinnityksen ilman tuentatikkuja.

Kuullostaa ihan järkevältä pitääkin purkaa maskia ja katsoa missä siellä rautaa tulee vastaan.