rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Järkevin vanha kuorma-auto  (Luettu 8741 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #30 : 7.09.2020 kello on 08:12 »
https://huutokaupat.com/1672081

Tuolla useempi nosturilla oleva...jos vihreet autot kelpaa...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #31 : 8.09.2020 kello on 08:09 »
https://huutokaupat.com/1672081

Tuolla useempi nosturilla oleva...jos vihreet autot kelpaa...
Vihree on lempiväri👍kyllä kelpais ja menis  huonompaakin tietä tuommoinen.Olen vain nirso vaihteiden suhteen,nuis o  liian vanhat ja vaikeet vaihteet...muuten kyllä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #32 : 8.09.2020 kello on 08:22 »
Tuon hintaluokan vehkeissä hinnasta on 98% sulanut pois eli jäljellä on romuraudan arvo ja romun hinnalla saa romua.
Jos itse osaa ja tykkää korjata eli korjaaminen on se harrastus , kannattaa etukäteen selvittää tarvikeosien saatavuus. Alkuperäisosat on hinnoiteltu sen mukaan että jos henkilöautoon on tottunut ostamaan osia niin saattaa luulla myyjän olevan juovuksissa kun se kertoo osien hintoja. Erityisesti erilaiset ohjainboxit joita ei tarvikkeena saa, tuntuvat köyhien mielestä kalliilta ;D

Taloudellisesti homma on yhtä mielekästä kuin korjaisi samanikäistä pahoin kosteusvaurioitunut ta vaunua.
Olen kyllä osien ja huollon tuntitaksoja tsekkaillut. Kovalla kin hinnalla hankittu voi silti olla sökö. Yksi hyvä lava kuormuri nostimella meni alle 4000,- ja oli katsastettu auto että nostin. Ei vaan ollu viel laina nostossa..auto ehti mennä..se myytin n.3 päivää ilmoituksen jätöstä.
Senkin tiedän että osat maksaa tietenkin enemmän..tätä selviteltiin jo kun bussi hankittiin. Keskustelin asiasta myös autokoulun opettajan kanssa.
Ei kannata maxaa paljoa kun saman vikalistan saa edukkaamminkin. Merkilläkin on väliä. Mb atecoa saa halvalla "toimivaakin" mutt herkkä vioille🙁 jotka kuulemma pikaseen uusiutuvat.
Volvoa isompaa ja pientä on järkihinnoissa ,mutt aina koppipäällä.  Iveco 🤔 italialaisena hieman epäilyttää..ei se "korjaamon kautta käyttöön" haittaa,kun sitä samaa remppaa ei pidä kk kuluttua uudestaan tehä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #33 : 8.09.2020 kello on 08:28 »
Vihree on lempiväri👍kyllä kelpais ja menis  huonompaakin tietä tuommoinen.Olen vain nirso vaihteiden suhteen,nuis o  liian vanhat ja vaikeet vaihteet...muuten kyllä.
PVn huutokaupasta voi jotain löytöjä tehdä mutta pääsääntöisesti laitteet kyllä ajetaan tuossa firmassa "loppuun"

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #34 : 8.09.2020 kello on 08:31 »
Olen kyllä osien ja huollon tuntitaksoja tsekkaillut. Kovalla kin hinnalla hankittu voi silti olla sökö. Yksi hyvä lava kuormuri nostimella meni alle 4000,- ja oli katsastettu auto että nostin. Ei vaan ollu viel laina nostossa..auto ehti mennä..se myytin n.3 päivää ilmoituksen jätöstä.
Senkin tiedän että osat maksaa tietenkin enemmän..tätä selviteltiin jo kun bussi hankittiin. Keskustelin asiasta myös autokoulun opettajan kanssa.
Ei kannata maxaa paljoa kun saman vikalistan saa edukkaamminkin. Merkilläkin on väliä. Mb atecoa saa halvalla "toimivaakin" mutt herkkä vioille🙁 jotka kuulemma pikaseen uusiutuvat.
Volvoa isompaa ja pientä on järkihinnoissa ,mutt aina koppipäällä.  Iveco 🤔 italialaisena hieman epäilyttää..ei se "korjaamon kautta käyttöön" haittaa,kun sitä samaa remppaa ei pidä kk kuluttua uudestaan tehä.
Eiköhän tälläkin foorumilla 70-80% käyttäjistä aja italialaisella tai vähintään italialaisella moottorilla. :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #35 : 8.09.2020 kello on 09:04 »
Eiköhän tälläkin foorumilla 70-80% käyttäjistä aja italialaisella tai vähintään italialaisella moottorilla. :D
Kyllä itelle riitti yx fiat kokemus👎

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #36 : 8.09.2020 kello on 15:17 »
PVn huutokaupasta voi jotain löytöjä tehdä mutta pääsääntöisesti laitteet kyllä ajetaan tuossa firmassa "loppuun"
Ja sama päinvastoin ,aivan mitättömin perustein kalustoa laitetaan poistoon kun joku kallis osa pitäisi uusia ja vaihdattaa kun ei enää korjata itse niinkuin ennenvanhaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #37 : 8.09.2020 kello on 15:58 »
Ei ne enää aja kaikkea loppuu...mallit vaihtuu... melko vähän käytettyäkin menee poistoon.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 13:13
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #38 : 8.09.2020 kello on 19:49 »
Voi olla, että muutamassa vuodessa tilanne on muuttunut, mutta haastavalta vaikuttaa yhtälö. Kun pelkkä toimiva, esim 70 kNm pilkki maksaa (tai ainakin joku vuosi sitten maksoi) melkeen tuon budjetin irrallaan. Jos vielä toimivassa autossa on kiinni, niin aika löytö on.

Itsellä tuo pilkkiauto maksoi muistaakseni 6000 € ja on siinä ollut korjattavaa ja ois vieläkin, mutta nosteluhommissa toimii kyllä. MAN merkkinen ja toki tuossa neliveto nostaa hintaa ja hyvänä löytönä pidinkin!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #39 : 8.09.2020 kello on 19:59 »
Vihree on lempiväri👍kyllä kelpais ja menis  huonompaakin tietä tuommoinen.Olen vain nirso vaihteiden suhteen,nuis o  liian vanhat ja vaikeet vaihteet...muuten kyllä.

Noissa autoissa puhutaan monesti kaartosäteestä ei kääntösäteeestä.  ;D Kaupungille jos erehtyy niin saa olla töpevänä ettei joudu risteyksessä vexlaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #40 : 8.09.2020 kello on 21:27 »
Mitä jos lähtee asiassa ihan eri linjoille ?

https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Traktorin_perakarry_74032186.htm?ca=2&w=1

Ei vakuutusmaksuja, katsastusmaksuja jne..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:36
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #41 : 8.09.2020 kello on 21:38 »
Mitä jos lähtee asiassa ihan eri linjoille ?

https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Traktorin_perakarry_74032186.htm?ca=2&w=1

Ei vakuutusmaksuja, katsastusmaksuja jne..
todella hyvä idea. harmi kun kaikki maatalous vahkeet on niin kaukana täältä etelästä katsottuna.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #42 : 9.09.2020 kello on 09:25 »
En tiedä, kuinka etelästä katsellaan, mutta eikö valtaosa maataloudesta ole koko Suomeen nähden aika etelässä.. etelä-pohjanmaalta moinen kärry kulkee aika edukkaasti etelään auton kyydissä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #43 : 9.09.2020 kello on 15:25 »
Mitä jos lähtee asiassa ihan eri linjoille ?

https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Traktorin_perakarry_74032186.htm?ca=2&w=1

Ei vakuutusmaksuja, katsastusmaksuja jne..
Vaan ei kortti taas riitä🙁  muutoin kyllä järkevä valinta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: Järkevin vanha kuorma-auto
« Vastaus #44 : 9.09.2020 kello on 15:41 »
Jos vetäsöö traktorilla niin riittää... ?  ::)