Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Solikan valo-ongelma
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 8.09.2020 kello on 11:04 ---Tätä tarjosin jo ajat....
--- Lainaus päättyy ---
Niinpä - siksi sen toistin, kun homma on muuten meleko hakuammuntaa ;)
Itellä oli vaunun valolinjoissa oikosulku kesällä ja olis sen löytyminen ollut vaikeaa ilman yleismittaria. Pelkkiä lamppuja aukomalla vika olisi kadonnut ja syy olisi jäänyt pimentoon ja kummitellut tulevilla reissuilla pitkään. Vika oli lopulta vasen taka äärivalo, jossa lasi oli painettu kiinni siten että johto puristui sen välissä pohjaa vasten. Muuta vikaa ei löytynyt ja ennen kyseisen valon avaamista muut toimi ja tuo valaisin näytti edelliseltä liitinrimalta oikosulkua.
Yleismittarin käyttö ei ole rakettitiedettä ja alle kahdella kympillä saa tuohon hommaan riittävän toimivan pelin :)
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 8.09.2020 kello on 09:33 ---Eikö pienempikin lamppu riittäisi kuin 55/60W (liki kolminkertainen virta 21W:een nähden)? Jos vielä sattus oleen autossa jarruvaloilla 6A sulake, menee vielä sekin.. varsinki, jos auton pistoke ryöstetty, niin ei edes 10A sulake taida kestää testiä..
Onhan tuo sellainen rasitustesti - jos liian kauan pitää palamassa huonot liitokset lämpeävät vielä huonommiksi. Lopussa vielä polttaa näppinsä ;D
--- Lainaus päättyy ---
Tämä hyvä huomio, joka ei meikän (ilmeisesti aloittajan taidot samaa luokkaa) sähkö taidoilla oo tullut mieleen. Thumb
Minä olen sitä "aina"käyttänyt, ilmeisesti ollut moukan tuuria, kun on hyvin toiminut ilman ongelmia?
0yxxy0:
Mulla pari konstia mitä olen käyttänyt jos ongelmaa valoissa. Ensin autosta ja vaunusta/kärrystä pistorasiasta ja pistokkeesta tasapää ruuvimeisselillä varovasti ruksia levälleen (kuten joku jo aiemmin kirjoittikin), jonka jälkeen lamppujen tarkastus, sitten käyttää toisessa laitteessa niin näkee onko auton puoli kunnossa.
hersy:
Tämä vaunu on ollut "väärinkytkentöjen " äiti ,siksi tavalliset pikku ongelmat on helppoja,mutta eiköhän se vika löydy kun pääsisin taas penkomaan ongelmaa, yleismittari on persetaskussa ja uskon sen käytön olevan hallinnassa ,jonku verran korjaillut eri laitteita,ja kun kerran sinisessä liittimessä, vaunun tökkelissä on +12v jännää,niin ei hirveän oikein kytkentä voi olla liitinrimassa,mutta se selviää,kaikki nuo mitä jotku on esittäneet vioiksi on oikein hyviä kikkoja ja suurimmaksi osaksi jo läpikäyty mutta ei pahaa tarkistuskaan tee
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: hersy - 9.09.2020 kello on 09:21 ---ja kun kerran sinisessä liittimessä, vaunun tökkelissä on +12v jännää,niin ei hirveän oikein kytkentä voi olla liitinrimassa
--- Lainaus päättyy ---
Noin se akun lataus on usein vanhoihin vaunuihin tehty. Kun ei ole pakollista sumaria, niin se sumarinjohto on hyödynnetty lataukseen. Eli se menee vaunun akulle.
Eli sinällään se on ihan oikein.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta