Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Paineilmakompressori
Raksaus:
Haaveissa olisi hankkia paineilmakompressor i, mutta hukassa tieto minkälainen olisi kannattava.
Yllättävän halvallakin saa noita 12 V pelejä jotka olisivat myös matkalle mukaanottamisen suhteen paras vaihtoehto, mutta luotto siihen onko noista tosipaikan tullen mihinkään ei ole mahdoton.
Käyttötarve olisi lähinnä henkilöauton ja asuntoauton renkaiden paineen tarkistus ainakin nyt renkaanvaihtojen yhteydessä ja ehkä satunnaisesti pidempien matkojen kynnyksellä. Satasen hintaluokasta löytyisi tuollaisia kuuden litran säiliöällä olevia jotka olisi vielä ihan mukaanotettavan kokoisia. Tai ainakin saisi säilöön asuntoauton takatalliin. Painoa taitaa olla se vajaa kymmenen kiloa.
Merkeistä ja malleista on sitten vielä vähemmän ymmärrystä. Google ohjasi johonkin testiin jossa Dewalt oli ykkönen, mutta hinnat näyttää olevan enemmän kuin tuplat muihin. Einhellia, Black and Deckeriä, Kramforsia näyttää tulevan ainakin vastaan ja Ryobilla , kuten DeWaltila olisi akkukäyttöisiäkin, mutta sille nyt en koe tarvetta mieluummin ilman akkua, niin ei tarvitse uusia konetta kun akku tulee tiensä päähän.
Onko asiantuntijoilla suosituksia?
Lerssinen:
Tämmönen ollu raksahommissa mukana viimeistelyissä, ihan hiton kätevä laite kuljetella
https://www.ikh.fi/fi/kompressori-180l-1kw-24l-pystymalli-oljyton-xt20200
Ääni on paha eikä se mikään huippunopea ole mutta ei mikään halppis ole, tuon olen ite todennu kuitenkin toimivaksi laitteeksi.
tsahkali:
Ne 12V on laidasta laitaan kelvottomia.
Mulla on tämmönen:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/751931/Kompressori-Jolly
elwari:
Mulla on tämmöinen kuuden litran säiliöllä oleva, Motonetistä tämäkin. Renkaantäyttöön käy reissussa ja kotonakin, toimii hyvin 1000W invertterillä. Ja hiukan saa tarvittaessa pölyjä puhalleltua, kun välillä malttaa odotella paineen nousua, tuotto on aika pieni, voittaa kyllä ne 12 voltin pienoiskompressorit hyvinkin.
Tuo Tsahkalin taitaa olla kyllä kätevämmän mallinen pakata mukaan.
Oulaa:
Kia Ceed:n mukana on 12V renkaantäyttökompur a ja hyvin toimii mutta on tietysti hidas mutta ei aika pitkäksi tullut tyhjänkään renkaa täyttyessä.
Mittarikin oli tarkka .
Fiat Ducaton vastaavaa jouduin käyttämään kerran ja silläkin täyttö onnistui mutta oliko siinä mittaria. En muista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta