Tekniikkakeskustelut > Kalusteet ja sisustus

Isrin penkit - vika istujassa?

<< < (2/2)

Hesus:
tommonen niskaan niin ei tartte kannatella päätä:


itse en ole koskaan päätäni niskatukeen nojannut vaikka tulee ajettua n. 40h viikkoon. Mun mielestä nukahtamisen riski kasvaa sekä ympärille vilkuilu vaikeutuu kun takaraivo hinkkaa penkkiin.

mutta joku tommonen sitten jos on päätä pakko penkkiin retkottaa:
https://verkkokauppa.siilincaravan.fi/caravan-tekniikka/tuote/niskatyyny-sitback-neck-musta-sopii-kaikkiin-auton-istuimiin-on-saadettava/9941342/

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 18.08.2020     kello on 09:44 ---itse en ole koskaan päätäni niskatukeen nojannut vaikka tulee ajettua n. 40h viikkoon. Mun mielestä nukahtamisen riski kasvaa sekä ympärille vilkuilu vaikeutuu kun takaraivo hinkkaa penkkiin.

--- Lainaus päättyy ---
Näin minäkin sen olen kokenut...

Kuorma-autoissa on kyllä yleensä hyvin säädettävät penkit. Selkänojan yläosankin saa vaikka etukenoon erikseen. En kuitenkaan koskaan ole nojannut pääntukeen. Pääntuen on kuitenkin joka autossa oltava oikealla korkeudella ja mielellään aika lähellä päätä turvalliuuden takia. Hartiakipuihin on itselläni auttanut toisinaan hyvin säädetyt käsinojat.
Niskatuki on mielestäni väärä sanontakin. Niskaa ei kuulu törmätessä tukea, vaan nimenomaan päätä.

Karabiilisti:
italialaisissa autoissa kuten myös niistä periytyvissä eli esim kanttilada... ;D
on ollut voimassa tuo ISA mitoitus penkeissä ... siitä johtuu se miksi pitää kuskilla olla lyhyet jalat ja pitkät kädet.

Raksaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 18.08.2020     kello on 09:44 ---mutta joku tommonen sitten jos on päätä pakko penkkiin retkottaa:
https://verkkokauppa.siilincaravan.fi/caravan-tekniikka/tuote/niskatyyny-sitback-neck-musta-sopii-kaikkiin-auton-istuimiin-on-saadettava/9941342/

--- Lainaus päättyy ---

Näitä ehdotti myös google ihan kun laitoin hakusanaksi headrest. Kiinasta muutamalla eurolla saa jonkinlaisen. Tietenkään sieltä tilatessa ei osaa sanoa yhtään minkämoinen kappale sieltä oikeasti tulee. Mallejakin tuntuu olevan monen moista lähtien näytöllisistä(näyttö siis taaksepäin).

K.E.V:
Mulle toi istuu Ok, takaraivo lepää tarvittaessa.


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View