rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Joutomaa/pelto matkailukaluston säilytysalueeksi. Jokaisella oma katos.  (Luettu 14241 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Itse en usko tuohon alkuperäiseen liikeideaan. Uskon useimpien vaativan vähintään lukittavan vesitiiviin tilan, mieluiten talvella lämpö + puolella. Sähköakin pitää olla saatavilla ja vähintään tallentava kameravalvonta. Ja sellaisen alueen löytäminen joka sallisi kaikenlaisten rakenteiden pystyttämisen voi olla vaikeaa.
Tuo lämmitys olisi kyllä aika kallis vaatimus...

Mulla on 50 m2 lämmintä tilaa vanhasta piharakennuksesta tehtynä vanhoille autoille ja joku 10 m2 lämmin tila moottoripyörille. Niissäkin vain peruslämpö ja kosteuden poistolaitteet. Ne ovat olleet aikoinaan navetan heinävarastona ja sikalana.
Kylmät konehallit ovat lautavuorattuja ja peltikatollisia vanhoja kasvihuoneita. Niitä olisi mahdoton lämmittää ja pelkkä vuoraus tulisi jo hintoihinsa. Rakennusluvatkaan eivät varmaan menisi läpi. Tällaiset pienet muutokset ovat menneet läpi pelkällä toimenpideluvalla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:30
Ei tää kyllä ihan motarille näy, mutta siinä motonetin takana:
https://www.astavuokraus.fi/vuokrattavana/ulkopaikat/
Jostain syystä toi linkki ei toiminut, mutta etusivulle tosta https://www.astavuokraus.fi/
toi on kyllä uus paikka se on/ oli hiekkakenttä ja näkyi motarille  Salosta turkuun päin tullessa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:30
Ei tää kyllä ihan motarille näy, mutta siinä motonetin takana:
https://www.astavuokraus.fi/vuokrattavana/ulkopaikat/
Jostain syystä toi linkki ei toiminut, mutta etusivulle tosta https://www.astavuokraus.fi/
toi on kyllä uus paikka se on/ oli hiekkakenttä ja näkyi motarille  Salosta turkuun päin tullessa.
Olisiko tämä...?No just tämä!

Näkyy motarilta.
https://www.maanrakennusrainio.fi/vuokraus

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.03.2024 kello on 12:09
  • Pitäähän miehellä leluja olla.
Heinä- tai savipelto ei sellaisenaan ole paras mahdollinen alusta autolle. Tuppaa nuo heinikossa pitkään seisseet autot olemaan aika lahoja. Pitäisi saada vähintään reilu sorapatja alle, että alusta pysyy kuivana.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Ei asioita niinvain 'kielletä'.
Kunnan rakennusjärjestykse ssä kyllä kerrotaan, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Olen myös kuullut, että jossain tällaista mielivaltaa on yritetty harjoittaa.
Mikä sitten on 'pitkäaikaista säilyttämistä'?
Uskoisin, että kovin helposti kunnan siirtokehoitus ei saisi lainvoimaa.

Maankäyttö- ja rakennuslaki näitä asioita ohjaa.

Nämä eivät ole mitään uskon asioita.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:28
  • Escucha el Oi!


Olen myös kuullut, että jossain tällaista mielivaltaa on yritetty harjoittaa.
Mikä sitten on 'pitkäaikaista säilyttämistä'?
Uskoisin, että kovin helposti kunnan siirtokehoitus ei saisi lainvoimaa.

ei se mun mielestä niin mielivaltainen sääntö ole.

Jos ei olisi kiellettyä, voisivat ihmiset pitää vaikkapa varhaisteineille tai alkoholisoituneelle aikamiespojalle vuosia asuntovaunua pihallaan lisäkämppänä.

Ois se mun mielestä aika outoa, jos se olisi sallittua. Varsinkin jos mietitetään että jos se olisi sallittua, niitä saisi olla useita, yli tontin rakennusoikeuden. Vois olla kunnon intiaanikylä tontilla.

Sitä en tiedä kuka sen määrittelee, mikä on matkailukäyttöä ja mikä pidempiaikaista säilyttämistä. Se ainakin riittää että kesällä kuljin liikkuu jonnekin.

ps. itse vanhana turkulaisena muutin pois turusta kun talot/tontit ei mahdollistanut kaluston säilyttämistä omalla tontilla omaan budjettiin. Kehyskunnista sai samalla rahalla ison pihan ja tallin mihin mahtuu. Elämä on valintoja. ja silti tästä on vain 20min Turun torille.. jos sinne haluis mennä. minä en halua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
ps. itse vanhana turkulaisena muutin pois turusta kun talot/tontit ei mahdollistanut kaluston säilyttämistä omalla tontilla omaan budjettiin. Kehyskunnista sai samalla rahalla ison pihan ja tallin mihin mahtuu. Elämä on valintoja. ja silti tästä on vain 20min Turun torille.. jos sinne haluis mennä. minä en halua.
Turku on Turku...

Mulla oli kerrostalokämppä Nättinummen alkupäässä. Vaunu oli parkissa kaupungin omistamalla parkkitontilla vuosikausia. Parvekkeelta oli näköyhteys vaunuun ja matkaa oli alle 100 metriä.
Huvittavinta siinä oli se, että vaunut sai olla siinä vuosia käyttämättä, mutta jos parkkeerasi siihen auton pidemmäksi aikaa, niin se hinattiin pois.
Tällä ilmaisella parkkipaikalla on kymmeniä vaunuja edelleen, kun siitä ohi ajoin. Osa vaunuista oli jo osaksi lahonneetkin paikalleen.

Elikä siinä vinkki talvisäilytykseen ilmaiseksi liki keskellä kaupunkia.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:28
  • Escucha el Oi!
Turku on Turku...

Mulla oli kerrostalokämppä Nättinummen alkupäässä. Vaunu oli parkissa kaupungin omistamalla parkkitontilla vuosikausia. Parvekkeelta oli näköyhteys vaunuun ja matkaa oli alle 100 metriä.
Huvittavinta siinä oli se, että vaunut sai olla siinä vuosia käyttämättä, mutta jos parkkeerasi siihen auton pidemmäksi aikaa, niin se hinattiin pois.
Tällä ilmaisella parkkipaikalla on kymmeniä vaunuja edelleen, kun siitä ohi ajoin. Osa vaunuista oli jo osaksi lahonneetkin paikalleen.

Elikä siinä vinkki talvisäilytykseen ilmaiseksi liki keskellä kaupunkia.

No juu tuo parkkis on kyllä yksi turun erikoisuuksista

https://maps.app.goo.gl/ARvH2jaDMR8dmFDw9

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:30
No juu tuo parkkis on kyllä yksi turun erikoisuuksista

https://maps.app.goo.gl/ARvH2jaDMR8dmFDw9
Onhan noita turuus muuallakin esim Kalevantien varressa seissyt vuosikymmeniä peräkärryjä vaunuja asuntoautoja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
No juu tuo parkkis on kyllä yksi turun erikoisuuksista

https://maps.app.goo.gl/ARvH2jaDMR8dmFDw9
Sillä parkkipaikalla on erikoinen historiakin...

Siihen piti tulla huoltoasema, mutta asiaa hankaloitti Markulantien tuleva mahdollinen nelikaistaistaminen . Siitä syystä tien molemmat puolet meni rakennuskieltoon. Tien toiselle puolelle piti tulla parkkipaikka kerrostalolle jossa asuin. Sitä ei koskaan tullut, eikä sillä talolla ole lainkaan ilmaisia omia parkkeja.
Nelikaistaisuus on unohduksissa, mutta jos se tulisi, niin se menisi sen parkkipaikan päältä, jossa nyt on matkailuvälineitä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Niin, aloituksessa mainittu Peltomaa, joten oletan että ollaan asemakaava-alueen ulkopuolella. Vähän eri rajoitukset.
Täällä maalla mikäli maakunta- tai yleiskaava ei erityistä käyttötarkoitusta säädä, ollaan aina "harmaalla alueella" ja vähän vapaampaa. Aivan hyvin voisin tuosta eu-tukipellosta vaikka 5000m2 asvaltoida, ei sille rakennusvalvonta mitään mahda. Tukea lähtis 200€/v pois..
300m2 hallillekin poikkeuslupa on. Senkin saa jos tarve on, eikä se haittaa kaavoitusta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Niin, aloituksessa mainittu Peltomaa, joten oletan että ollaan asemakaava-alueen ulkopuolella. Vähän eri rajoitukset.
Täällä maalla mikäli maakunta- tai yleiskaava ei erityistä käyttötarkoitusta säädä, ollaan aina "harmaalla alueella" ja vähän vapaampaa. Aivan hyvin voisin tuosta eu-tukipellosta vaikka 5000m2 asvaltoida, ei sille rakennusvalvonta mitään mahda. Tukea lähtis 200€/v pois..
300m2 hallillekin poikkeuslupa on. Senkin saa jos tarve on, eikä se haittaa kaavoitusta.
No millois se .orgin käyttäjien halli on valmis, mitä vuokrat :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Tuttavilla maatila jonka alueella pari lampea ja tilan läpi kulkee huono hiekkatie jolla todella vähän liikennettä, hyvä jos ulkopuolisia edes auto/ viikko tahtia. Joku kuitenkin oivalsi, että heillä on toisen lammen rannassa työmaaparakista rakennettu sauna ja kunta oli heidän kimpussa. Traktorilla sitten siirsivät tuon jonkin matkaa rannasta kun ei ollut käytössä ja takaisin käytön ajaksi.

Eiköhän se ole rakennusvalvonnan tehtävä seurata luvatonta "rakentamista". Ilmakuvista nuot lampien ja järvien rannat helppo tarkastaa.

Ja alkuperäiseen aiheeseen, jos mulla olis maatila en kyllä mistään hinnasta haluaisi maisemaan vaunuhökkeli-kylää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
No millois se .orgin käyttäjien halli on valmis, mitä vuokrat :)
Mitenhän tuonkin sais kannattavaksi (tuottajalle).. joskus pohdin, että vuokraan maapohjan perustettavalle yhtiölle, joka myy talliosakkeina pilttuut/läntit.
Eiköhän se ole rakennusvalvonnan tehtävä seurata luvatonta "rakentamista". Ilmakuvista nuot lampien ja järvien rannat helppo tarkastaa.

Ja alkuperäiseen aiheeseen, jos mulla olis maatila en kyllä mistään hinnasta haluaisi maisemaan vaunuhökkeli-kylää.
Meijän pitäjän rakennusvalvojan suusta kuultuna - ei ole resursseja kierrellä ratsaamassa pusikoita.. valvonta perustuu rakennusvaihevalonn an viranomaisvaatimuks iin ja tehtyihin valvontapyyntöihin (=naapuri valittaa). Idea enempikin, haetaan luvat kuntoon jos vaatimus tulee..

Ojien kaivamisesta tiekunnan alueella oli yhden valtuutetun (lautakunnan) kanta; mitä sitä maanomistajan mielipiteitä kyselemään, voihan jälkikäteen olla pahoillaa/pyydellä anteeksi, jos väärällä puolen kuokkii..  ;D