Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Matkailuauton osto/rahoitus
smy:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 8.08.2020 kello on 22:46 ---Jos rahoitusyhtiö, niin kuulemma liikennekäytöstäpoi stot ja -otot maksaa maltaita.
--- Lainaus päättyy ---
Ja ulkomailla ajelut saattaa tarvita jotain lupia. Green card?
Laskiämpärillä:
Voi olla eri rahoitusyhtiöillä eri käytäntöjä mutta omasta kokemuksesta liikenteestä poisto ei maksa yhtään ylimääräistä, 5€ traficomin sivuilta ja käyttöönotto ilmainen.
Ainakin aiemmin santanderilla sai ajella pohjoismaissa vapaasti, eurooppaan olisi tarvinnut luvan. Tämäkin varmaan vaihtelee yhtiöittäin.
El Maco:
--- Lainaus käyttäjältä: Laskiämpärillä - 9.08.2020 kello on 01:47 ---Voi olla eri rahoitusyhtiöillä eri käytäntöjä mutta omasta kokemuksesta liikenteestä poisto ei maksa yhtään ylimääräistä, 5€ traficomin sivuilta ja käyttöönotto ilmainen.
Ainakin aiemmin santanderilla sai ajella pohjoismaissa vapaasti, eurooppaan olisi tarvinnut luvan. Tämäkin varmaan vaihtelee yhtiöittäin.
--- Lainaus päättyy ---
Santun tiimissä ajelen minäkin ja ei mitään muita kuluja Trafin vitosen lisäksi.
HiTec:
Santanderilla on jo aika vapaat käytännöt, traficom-ilmoitukset ihan kuin olisit itse omistajana ja tosiaan pohjoismaissa saa pörrätä vapaasti, muualle EU vaatii pelkän ilmoituksen ja Baltian maat ainakin yhteen aikaa ihan kirjallisen luvan. Mutta se noissa iana kummastuttaa kun Santultakin sitä lainarahaa voi saada autoliikkeen kautta reilusti alle 5% kok.korollakin, mutta menes itse pyytämään niin yli 15% menee jotta heilahtaa. Ei ummarra. Koroissa tuollainen ero ihan vaan siitä riippuen kiertääkö se soppari autoliikkeen kautta vaiko eikö ???
El Maco:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 9.08.2020 kello on 09:08 ---Santanderilla on jo aika vapaat käytännöt, traficom-ilmoitukset ihan kuin olisit itse omistajana ja tosiaan pohjoismaissa saa pörrätä vapaasti, muualle EU vaatii pelkän ilmoituksen ja Baltian maat ainakin yhteen aikaa ihan kirjallisen luvan. Mutta se noissa iana kummastuttaa kun Santultakin sitä lainarahaa voi saada autoliikkeen kautta reilusti alle 5% kok.korollakin, mutta menes itse pyytämään niin yli 15% menee jotta heilahtaa. Ei ummarra. Koroissa tuollainen ero ihan vaan siitä riippuen kiertääkö se soppari autoliikkeen kautta vaiko eikö ???
--- Lainaus päättyy ---
Toi korkohomma on juurikin noin. Mulla liikkeen kautta käytettyyn ja tod. Vuosikorko 2.95, oli joku kampanjatarjous. Kauppias hieman avasi tuota koronmuodostusta ja sanoi sen menevän riskin mukaan. Liikkeen arvio auton hinnasta on Santun mielestä varmemmin oikea ja siksi riski pienempi, jos auto päätyy pakkomyyntiin. Tiedä häntä.. mutta liikkeen kautta tuli paljon halvemmaksi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta