Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Invertteri/kahvinkeitin 900 w
MRi:
Ei vastaa suoraan kysymykseen mutta meillä on ollut nyt ainakin 2 vuotta tuo käytössä ja on oltu tyytyväisiä. Ihan jees kahvi, menee pieneen tilaan ja kestosuodattimella. Teho näköjään 350 wattia.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sencor-sce2000bk-kahvinkeitin
elwari:
No tuo olisi 35A invertterin kautta, olisi paljon helpompi kuorma jo akulle. Eli se helppo likiarvokaava: 1000W invertteristä on 100A akusta.
mjh48:
Käytännössä taitaa olla akun kannalta sama mikä on kahvinkeittimen teho.
Isompi tehoinen keittää nopeammin ja vastaavasti pienemmällä teholla menee kauemmin.
Vesilitran lämmittäminen vaatii saman energian riippumatta tehosta.
Aakku:
Itse kokeilin montaa tapaa, jotta kahvinkeitto olisi helppoa...
Sopivin tapa mulle on keittää pienellä vedenkeittimellä (1000W) vesi ja suodattaa se suoraan suodatinsuppilon kautta termoskannuun. Se on nopein tapa ja kahvi on paremman makuista kuin pienitehoisella kahvinkeittimellä.
Toinen hiukan kömpelömpi tapa oli keittää kahvit pienellä kahvinkeittimellä (700W) suoraan termospannuun. Vaihtoehtona suoraan termosmukiin.
Kolmas tapa mulla oli keittää kaasuliedellä vesi, mutta se tuntui liian monimutkaiselta. On nyt varajärjestelmänä.
Käytössä 1500W sini-inverteri ja 185 Ah akku. Pieni mikrokin (920W/600W) toimii sillä. Tavanomaisella inverterillä mikro ei pelittänyt, kuin puolella teholla.
Suurin ongelma oli nyt reissussa sähkön riittävyys puskissa, kun auringostakaan ei saanut sateella energiaa talteen.
elwari:
Sehän se perimmäinen ongelma asiassa on. Meillä tulee ajoa yleensä päivittäin, niin onnistuu purkitetun sähkön tuhlaaminen veden lämmitykseen kahvinkeittimessä.. . Vesipannu kaasuliedelle toki on myös mukana.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta