Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Hupiakku kyrvähti-uusi tilalle, mikä?

<< < (2/13) > >>

elwari:
Akun merkkiin en sinänsä ota kantaa, mulla on Exidet toimineet, Bilteman akkua en itse osta, nekin taas kyllä ovat toimineet monella muulla, että ne ovat vähän yksilöllisiä juttuja. Mutta sillälailla itse asian nään, kun akut on kuitenkin sisätiloissa, että täysin suljetut geeli- tai AGM- akut olen laittanut.

vaanari61:
Jos en pahasti ole väärässä, tuolle laturille ei kelpaa kuin lyijyakut, ei lataa oikealla tavalla AGM akkuja . . . .

Hanki yksi niin iso lyijyakku kuin tilaan mahtuu, jää kahden pikkuakun tuomat "murheet" pois . . .  On vain yhden akun murheet ( puolet murheita vähempi ) . . .  Thumb

Lmc mies:
Ei ole pihtivirta mittaria niin yleismittarilla kun katsoin, niin asuntopuolella kun käyttää sähköä niin jännite rupee tippumaan myös startti akulla..mutta ei paljoa..? Teen juuri laajempaa testiä ja katon miten skulaa.
Ainoa "rele" minkä löysin on avonainen kytkentä hässäkkä startti akun takana..sinne menee kaapeli hupiakulta..

Mut joo...exidestä on kokemusta jo aiemmin ja tämä tukee aikaisempia havaintoja eli en osta sitä :) no onneksi ei palanut koko pska..kun on perhettä mukana ni heitä hiukan huolettaa kun selittää että pieni akku onkelma  ei hätää..  :)

Vanhojen akkujen mitat 353x175x190

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Lmc mies - 20.07.2020     kello on 21:27 ---Mut joo...exidestä on kokemusta jo aiemmin ja tämä tukee aikaisempia havaintoja eli en osta sitä :) no onneksi ei palanut koko pska..kun on perhettä mukana ni heitä hiukan huolettaa kun selittää että pieni akku onkelma  ei hätää..  :)

--- Lainaus päättyy ---
Mullon varmaan ollut sitten erilaisia Exidejä kymmeniä vuosia. Mitehä ne paremmat ois toiminu  ::)

Lmc mies:
Auto käynnissä tyhjäkäynnillä valot/puhallin päällä..lataa startti akun navoista 14.4v..ebl paneeli näyttää 12.5v ehkä tyhmä kysymys mutta onko oikein? Eli käynnissä näyttääkö toi virran määrää vai latausjännitettä? :-[

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View