Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Retkeilyauto vs matkailuauto kulut
Alan:
Nämä ovat eri lajeja. Vaunun kanssa reissaaminen vaatii vaivansa ja on ihan toisenlaista. Ei voi minusta edes verrata.
Joissain matkailuautoissa on päästöpohjainen vero, ei se retkuiluautojen yksinoikeus ole. Kulut putoaa kummasti, jos en väärin muista niin n. 60% painopohjaisesta.
Pojat on kertoneet, että retkeilyautossa kuluu kaasua ja saattaa olla viileää.
retkeilijä:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 11.07.2020 kello on 20:33 ---Nämä ovat eri lajeja. Vaunun kanssa reissaaminen vaatii vaivansa ja on ihan toisenlaista. Ei voi minusta edes verrata.
...
--- Lainaus päättyy ---
Ei voitane sanoa, että reissaaminen vaunulla ja m.autolla on eri lajeja kaikissa tapauksissa. Minun luontomatkailuun käy hyvin molemmat.
Retkivaunusta vain takatukijalat lasketaan alas yöksi (sähkäpora) ja vaunu jätetään kiinni autoon. Eikä katsastusvapaassa ole juuri mitään huoltokustannuksia
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 11.07.2020 kello on 20:18 ---Ajatteli asiaa about miltä kantilta tahansa, vaunu on edullisempi hankkia, ylläpitää, huollattaa, vakuuttaa, katsastaa... eikä siitä makseta sen paremmin auto- kuin ajoneuvoverojakaan. Ja kaiken lisäksi jos vertaat kahta saman mittaista as.osaa, on vaunu tilavampi koska siinä ei ole sitä tilaa syövää ohjaamoa lainkaan. Näin myös mm. säilytystilaa on vaunussa ihan toiseen malliin 8)
--- Lainaus päättyy ---
etpä ota perään sitten muuta kuin vaunun. Autolla saa hinattu veneet sun vermeet helpommin pelipaikoille. Auto on kyllä enemmän aktiivi harrastelijan kulkine sano :D
aakoo:
Mä olen itselle harkinnut peltikuorista teltankorviketta ja oma arvioni kustannuspuolesta että ylivoimaisesti isoin menoerä on kaluston arvon laskeminen ja retkeilyauton arvo putoaa euroina vähemmän kuin matkailuauton.
Vaunun, ison tai pienen pito on reilusti halvempaa, mutta ne piirtää kellä liitua riittää.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 11.07.2020 kello on 20:33 ---Joissain matkailuautoissa on päästöpohjainen vero, ei se retkuiluautojen yksinoikeus ole
--- Lainaus päättyy ---
Taitavat harvassa olla...?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta