Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Fiat ducato solifer 1.9TD 2001 käynnistyy huonosti
Ipana:
Tarvii hehkua lämpöisenä, polttoainesuodatin voi noissa päästellä ilmaa systeemiin.
kookaburra:
Tai polttoainesuodattim essa tummaa mössöä jota tulee kasvipohjaisista dieselpolttoaineist a.
Kokemusta on ja sen vuoksi tankkiin laitetaan vain tiettyä dieseliä ja käynnistellään ilman justeeraamista.
hidas muttasilti edelläsi:
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 17.07.2020 kello on 15:36 ---Hehkun valo pitäisi ainakin vilahtaa kojetaulussa kun virran kytkee.
--- Lainaus päättyy ---
Hehkun valo palaa kun virrat kytkee.
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 17.07.2020 kello on 15:36 ---Hehkun vaihto kannattaa jättää ammattikorjaajalle, jos ei ole itse vaihtanut, koska sen voi katkaista ja se on sitten toinen juttu.
--- Lainaus päättyy ---
Ok kuulostaa sitten hommalta jota ei kannat itse tehdä.
--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 17.07.2020 kello on 22:09 ---sen verran vanha kone että hehkuvalon pitää sammua ennen starttia, muuten ei tahdo lähteä käyntiin. jos on tottonut uudempaan tekniikkaan ei välttämättä ymmärrä että pitää odottaa että valo sammuu.
--- Lainaus päättyy ---
Olen aina odottanut, että hehkun valo sammuu ennen käynnistystä.
--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 18.07.2020 kello on 07:44 ---en tiedä mitään kyseisestä moottorista, mutta eikai se hehkua tarvitse jos moottori on jo lämmin?
eli onko oireita vain kylmällä moottorilla vai myös kuumalla?
--- Lainaus päättyy ---
Kylmänä ja myös kuumana olen aina odottanut hehku valon sammumista ennen käynnistystä.
--- Lainaus käyttäjältä: svc - 18.07.2020 kello on 08:38 ---Kokeilepa seuraavalla kerralla ennen starttia pumpata konehuonen puolen käsipumpulla polttoainelinja täyteen. Sieltä pitäisi löytyä samanlainen kumilutkutin, kuin perämoottorien bensaletkussa.
Jos käynnistyy hyvin, niin kannattaa tarkistaa kaikki letkuliitokset, myös tankin sisältä. Onko polttoainesuodatint a vaihdettu milloin viimeksi?
--- Lainaus päättyy ---
Pitääpä etsiä tämä lutkutin ja koittaa.
Ei tietoa polttoaineensuodatt imen vaihdosta.
Pitäis varmaan huolto varata jossa vaihdettaisiin polttoainesuodatin ja nuo hehkut.
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: svc - 18.07.2020 kello on 08:38 ---Sitten arvailua:
Pieni ilmavuoto polttoaineen imu/tuloputkessa voi aiheuttaa samaa. Polttoainetta ei tule tarpeeksi startin aikana, mutta käynnistyksen jälkeen pumpun imu riittää.
--- Lainaus päättyy ---
Tästä tuli mieleen että onko konehuoneessa kirkasta putkea mistä näkee onko ilmakuplia /ilmaa polttoaineen seassa.
Detsku2000:
Jos ei meinaa startata niin onkohan startin vaihto edessä.Vikahan ei silloin ole hehkutulpissa.Jos hehkutulpat syynä niin auto kyllä starttaa mutta ei välttämättä käynnistu.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta