Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Fiat ducato solifer 1.9TD 2001 käynnistyy huonosti

(1/4) > >>

hidas muttasilti edelläsi:
Ja seuraava ropleema :( Lähdetiin reissuun tuossa tiistaina ja oli ollut aika kosteaa muutaman päivän niin joutu pariin kertaan käynnistellä kun ei meinannut startata. No sitten kun lähti käyntiin niin kävi ihan hyvin eikä ajossa ollut mitään ropleemia. Sama toistui sitten kun seuraavana päivänä lähdettiin taas liikkeelle ja taas oli kostea sää. Edellisellä reissulla ei ollut mitään tälläisiä ongelmia ja ainoa ero oli sää joka edellisellä kerralla oli aurinkoinen ja kuiva. Moottorinahan on 1.9TD isolohko.
Mitäs tälle nyt sitten pitäisi tehdä?
Tämä on eka diesel auto mikä minulla on koskaan ollut niin jos tälläset on jotain deasel autojen ominaisuuksia tms. niin sekin kannattaa mainita.

tsahkali:
Tuohan ei vielä kerro oikeastaan mitään itse viasta.
Ongelmana voi olla kosteus mutta ihan joku muukin.
Jos seuravalla kerralla kuivana käy mutta sateella ei, voi alkaa päätellä jotain.
Kerran entivanhaan ei Viiatti meinannut käynnistyä ollenkaan...
Kun sai käyntiin, ei koko päivänä mitään ongelmia!
Oli muutama hehkutulppa palanut.

hidas muttasilti edelläsi:
Nyt reissu tehty kuivalla säällä eikä se käynnistyminen siitä juurikaan parantunut eli ole kosteus syynä. Jaahas oliskohan tuo minkälainen homma noiden hehkutulppien vaihto?

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: hidas muttasilti edelläsi - 16.07.2020     kello on 23:31 --- Jaahas oliskohan tuo minkälainen homma noiden hehkutulppien vaihto?

--- Lainaus päättyy ---

Jos on kätilön kädet, tai soittajan sormet, niin nippanappa onnistuu.
Mittaa nyt kuitenkin ensin.

jus66si:
https://www.autonvaraosatpro.fi/hyoty/vaihda-hehkutulppa-448

Tuossa on jotain ohjetta.Mm sähköpuolen katsomiseen. Kuitenkin kantsii tarkastaa myös sulakkeet ennen kuin alkaa touhuumaan. Ettei ole sulake mennyt tai esim. rele ei toimi. Hehkun valo pitäisi ainakin vilahtaa kojetaulussa kun virran kytkee.

Hehkun vaihto kannattaa jättää ammattikorjaajalle, jos ei ole itse vaihtanut, koska sen voi katkaista ja se on sitten toinen juttu.

https://www.youtube.com/watch?v=lE6thWqwyFs


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View