Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

WC hanan liitos vuotaa.

<< < (2/3) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Antza0 -  8.07.2020     kello on 09:55 ---Siitä taitaa puuttua kahdella u-muotoisella kololla oleva muuten puolikuuta muistuttava varmistin.

--- Lainaus päättyy ---

Kuvasta ei satavarmasti näe, minkälainen nippa siella on.
On myös sellaisia, joissa lukitus tapahtuu pienellä tapilla.
Ja kun vettä jää sisään talveksi, lukituskohta leikkautuu pois, eikä nippa pysy enää siinä asennossa paikoillaan....

"Masi":
Jamyös semmoisia missä letkun kara työnnetään hanan liitimeen sisään jolloin valkoinen lukitus-osa on miltei pohjassa.
Ja kun kara on työnnetty pohjaan asti, vedetään valkoista lukitus-osaa ulospäin. Ja irroitus päin vastaisessa järjestyksessä.

El Maco:
Tutkittu lisää ja löydetty tappi, tapin asennolla ei enää ole merkitystä, aina lähtee letku irti. Mutta homma kai hoidossa, myivät mulle uuden hanan. Tämä tosin on sitä mallia, jossa on mikrokytkin, mutta kai tuo painetta pitää tässäkin systeemissä. En siis tiedä, jääkö mikrokytkimillä toteutetussa järjestelmässä hanat jatkuvaan paineeseen, kuten minulla. Vaan tuohan selviää kunhan ehtii vaihtaa hanan. Loma kuitenkin jatkuu.

kimi:
Saman se pitää kun hana ilman mikrokytkintä.

Antza0:

--- Lainaus käyttäjältä: El Maco -  8.07.2020     kello on 15:23 ---Tutkittu lisää ja löydetty tappi, tapin asennolla ei enää ole merkitystä, aina lähtee letku irti. Mutta homma kai hoidossa, myivät mulle uuden hanan. Tämä tosin on sitä mallia, jossa on mikrokytkin, mutta kai tuo painetta pitää tässäkin systeemissä. En siis tiedä, jääkö mikrokytkimillä toteutetussa järjestelmässä hanat jatkuvaan paineeseen, kuten minulla. Vaan tuohan selviää kunhan ehtii vaihtaa hanan. Loma kuitenkin jatkuu.

--- Lainaus päättyy ---

Uusi hana ei ole huono ratkaisu, kuluvia osia noi on kuitenkin näissä matkakulkineissa.

Samoja kamppeita myydään mikrokytkimellä ja ilman. Aika helposti sen saa yläkautta poiskin. Ja kyllä mikrokytkimilläkin putkistoon paine jää, hana menee kiinni jo ennen pumpun pysähtymistä. Toki kytkimenkin "hienosäätö" tuohon vaikuttaa.

Painekytkimellisiss ä voi tosin paine olla karvan korkeampi kuin perus pikku uppopumpulla. Ja sitten on vielä kaikenlaiset kaupunkivesi-adapterit, jotka pudottavat ulkoisen verkostopaineen hiukan paremmin matkakulkimen kalusteille sopivaksi. Eipä noi kovin yleisiä kyllä taida olla, ainakaan Suomessa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View