rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Office 365?  (Luettu 6426 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:54
  • Knaus Eifelland
Vs: Office 365?
« Vastaus #15 : 2.07.2020 kello on 09:12 »
Noi Openit ja Libret lienee pitkälti samoista lähtökohdista, Openin taustalla häärää ja sponssaa sellainen pikkufirma kuin Oracle. Siksi itse valkkaan noista mieluumin Libren.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:27
Vs: Office 365?
« Vastaus #16 : 2.07.2020 kello on 09:18 »
Noi Openit ja Libret lienee pitkälti samoista lähtökohdista, Openin taustalla häärää ja sponssaa sellainen pikkufirma kuin Oracle. Siksi itse valkkaan noista mieluumin Libren.
Mulla oli aikoinaan tuo Open Office....

Se oli silloin aika alkutekijöissään, eikä ollut kyllä MS tuotteen veroinen. Kokeilen nyt tuota LibreOfficen toimintaa ja yhteensovittamista vanhoihin tiedostoihin.
Nyt on napanuora katkeamassa työelämään, niin nykyinen Office varmaan lukittuu ja muutenkin haluaisin kaikki työ tauhkat pois koneelta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:27
Vs: Office 365?
« Vastaus #17 : 2.07.2020 kello on 21:12 »
Nyt on LibreOffice testattu...

Hyvin latautui ja tuntuu pelaavan. Kokeilin MS tallennettuja tiedostoja ristiin ja hyvin pelasi ainakin Excelit Libressä. Sama toistekkin päin. Pientä säätöä piti tehdä, mutta se nyt on normaalia. Wordit sun muut on vielä kokeilematta.
MS Officen poistin nyt täsä testikoneelta, koska se oli työpaikan tunnareilla. Toisessa koneessa Office toimii omalla kirjautumisellaniki n jostain syystä, joten olkoon siinä toistaiseksi.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:20.08.2020 kello on 20:41
Vs: Office 365?
« Vastaus #18 : 4.07.2020 kello on 15:22 »
Family...?

Se on se hieman kalliimpi Verkkokaupassa.
"Kuuden käyttäjän rajoittamattomaan määrään laitteita (kukin käyttäjä saa olla kirjautuneena viidellä laitteella kerrallaan)"

On kyllä sekavaa.

Toi on siis 30 konetta yhtaikaa.

Itse siirryin OM365 käyttäjäksi kun Dropbox laittoi niin pahat rajoitukset ilmaiskäyttöön että siitä tuli käyttökelvoton. M365, eli Microsoft365 sisältää 1TB onedrive tilauksen vuodeksi jokaiselle käyttäjälle, eli 6TB tallennustilaa pienellä kikkailulla. Joka kuukausi saisi soitella Skypellä maksullisia puheluitakin, mutta ei mulla ole semmoisia kavereita :D Omasta 365 tilistä olen lohkaissut palasen jälkikasvulle, veljelle ja yhdelle kaverille.

Suurin juoni on kuitenkin siinä että näitä 1 vuoden mittaisia tilauksia voi ketjuttaa maksimissaan viideksi vuodeksi. Eli pidän silmällä Gigantin, Verkkokaupan ja Powerin tarjouksia. Täyttä hintaa en ole maksanut yhdestäkään vuodesta, halvin on ollut 29e ja viimeksi 39e, molemmilla kerroilla ostin useamman lapun samantien.

Halvin Dropbox tili maksaa 120e/vuosi, M365 mitä itse maksan on suunnilleen puolet siitä ja suhteessa hinta putoaisi lisää mikäli jokainen tiliä käyttävä maksaisi osan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:54
  • Knaus Eifelland
Vs: Office 365?
« Vastaus #19 : 4.07.2020 kello on 15:38 »
Nyt on LibreOffice testattu...

Asennus ja käyttöönotto on äärimmäisen helppo. Ei tarvitse luoda tiliä, jossa kysellään lemmikkieläinten nimiä ja kengännumeroita yms.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:48
Vs: Office 365?
« Vastaus #20 : 4.07.2020 kello on 22:11 »
Noi Openit ja Libret lienee pitkälti samoista lähtökohdista, Openin taustalla häärää ja sponssaa sellainen pikkufirma kuin Oracle. Siksi itse valkkaan noista mieluumin Libren.

Tässä lyhyesti mitä eroa LibreOffice vs. OpenOffice.
  https://fi.libreoffice.org/ohjeet/faq/