rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä  (Luettu 20657 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.03.2024 kello on 21:05
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #15 : 1.07.2020 kello on 18:45 »
Oli sitten kattoluukku kokonaan irti, senkun nosti paikaltaan pois. Jonkinlaista kovettunutta väritöntä liimaa käytetty tiivistämisessä.

Samalla huomasin Tv antennin olevan murtuneen kiinnikkeistään. (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Klassiset matkaajan 90 luvun virheet silikonia käytetty.
Yleisin missä itte olen nähnyt niin on antennin läpivienti, liesarin läpivienti ja tuuletus röörit

Toinen virhe oli jossakin vaiheessa kyllästetyn puun käyttö.
Ei alumiini pelti oikein tykkää.

Kattoluukut ei ole 400x400
Tarkkaan en muista Olikohan se 410X390 mutta kuviosahaa käyttäen menee 400x400 luukku
Mini hekiä suosittelen  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:38
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #16 : 1.07.2020 kello on 19:46 »
Oli sitten kattoluukku kokonaan irti, senkun nosti paikaltaan pois. Jonkinlaista kovettunutta väritöntä liimaa käytetty tiivistämisessä.

Samalla huomasin Tv antennin olevan murtuneen kiinnikkeistään. (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Pyörii tuollainen ehjä tv antenni nurkissa otin pois solikasta, Vantaalla. Missäpäin mahdat olla?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #17 : 1.07.2020 kello on 19:51 »
Klassiset matkaajan 90 luvun virheet silikonia käytetty.
Yleisin missä itte olen nähnyt niin on antennin läpivienti, liesarin läpivienti ja tuuletus röörit

Silikoni ei itsessään ole virhe, vaan sen taidoton käyttö. Jos halutaan että se pitää vettä vielä ensi kesänä, niin esim. luukku pitää liimata silikonilla niin että silikoni on pintojen välissä kokonaan mutta pintoja ei ole kiristetty, vaan ne pidetään "irti toisistaan" että niiden välissä oleva silikoni kovetttuu (silikoni täyttää raon kokonaan). Tämän jälkeen vasta voidaan pinnat kiristää toisiaan vasten.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #18 : 1.07.2020 kello on 20:19 »
Klassiset matkaajan 90 luvun virheet silikonia käytetty.
Yleisin missä itte olen nähnyt niin on antennin läpivienti, liesarin läpivienti ja tuuletus röörit

Toinen virhe oli jossakin vaiheessa kyllästetyn puun käyttö.
Ei alumiini pelti oikein tykkää.

Kattoluukut ei ole 400x400
Tarkkaan en muista Olikohan se 410X390 mutta kuviosahaa käyttäen menee 400x400 luukku
Mini hekiä suosittelen  ;)
Sain kooksi 410x380 No 400x400 on suunnitelmissa laittaa. Ja mini hekiä jo kattelinkin
Pyörii tuollainen ehjä tv antenni nurkissa otin pois solikasta, Vantaalla. Missäpäin mahdat olla?
Kiitoksia tarjouksesta, mutta ei ole käyttöä. Meillä hoitaa pädit Tv;n virkaa. Joten meillä  ei tule tv:tä vaunuun. Suunnittelin vain tulppaavani tuon ja jos joskus laitan aurinkopaneelin, niin vedän tuosta piuhat.

Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #19 : 1.07.2020 kello on 21:13 »
Silikoni ei itsessään ole virhe, vaan sen taidoton käyttö. Jos halutaan että se pitää vettä vielä ensi kesänä, niin esim. luukku pitää liimata silikonilla niin että silikoni on pintojen välissä kokonaan mutta pintoja ei ole kiristetty, vaan ne pidetään "irti toisistaan" että niiden välissä oleva silikoni kovetttuu (silikoni täyttää raon kokonaan). Tämän jälkeen vasta voidaan pinnat kiristää toisiaan vasten.

Juu, luulisi että kestää.
Wessan pyttykin pysyy lattialla, vaikka siinä sentää rynkytetään monta kertaa päivässä.   :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:38
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #20 : 1.07.2020 kello on 22:29 »
[quote author=MipHe Kiitoksia tarjouksesta, mutta ei ole käyttöä. Meillä hoitaa pädit Tv;n virkaa. Joten meillä  ei tule tv:tä vaunuun. Suunnittelin vain tulppaavani tuon ja jos joskus laitan aurinkopaneelin, niin vedän tuosta piuhat.
/quote]
Siksipä se mullakin irti lähti, mutta jos joku muu tarvii niin Yv toimii. 🙂

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #21 : 4.07.2020 kello on 11:44 »
Mihin nuo vesipumpun piuhat kiinnitetään? Vanhasta pumpusta ei ollut kuin pesä enää paikallaan. Onko pannussa jossakin liitin mitä en vain löydä, vai tuleeko vaunusta johdot tuolle? Yhden epämääräisen johdon löysin.

Napsu nuo jousikiristeiset klemmarit järjestään poikki, joten jäi vähän kasaus kesken kun ei sattunut löytymään nurkista. Ilmeisesti jälkeenpäin lisätty ilmaus ruuvi, vai onko tuossa letkussa ilmaus paikka jo vakiona? Pannussa näytti olevan omansa.

Onko tolla väliä laittaako pumpun paikalleen kiinni pannun kylkeen vai jättääkö roikkumaan letkujen varaan?





Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #22 : 4.07.2020 kello on 20:31 »
Mihin nuo vesipumpun piuhat kiinnitetään? Vanhasta pumpusta ei ollut kuin pesä enää paikallaan. Onko pannussa jossakin liitin mitä en vain löydä, vai tuleeko vaunusta johdot tuolle? Yhden epämääräisen johdon löysin.



(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Löytyikin jo liittimen paikka pannusta, pitäs vaan löytyä kyseisen mallinen liitin jostain.

Tuon epämääräisen johdon päästä löytyi pistotulppa, joka oli kytketty pistorasiaan

Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #23 : 5.07.2020 kello on 08:59 »

Kuva on 2480:stä, mutta pumpun paikka sama.



*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #24 : 5.07.2020 kello on 09:40 »
Kuva on 2480:stä, mutta pumpun paikka sama.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Jep, löytyikin paikka. Ei sattuisi olla myydä tuota liitintä millä pumpun johdot tulevat kiinni tuohon pannuun? Tai vinkata mistä voisi ostaa.

Saisi tuon pumpun toimintaan, niin pääsis seuraavaksi jännäämään kuinka paljon pannua pitää remontoida

Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #25 : 5.07.2020 kello on 11:12 »
Mittaa sieltä poksin liittimestä, että siihen tulee 12 volttia. Jos ei tule niin poksi vaatii remonttia. On minulla liittimiä, yv:nä osoitetietoja.



*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #26 : 5.07.2020 kello on 11:55 »
Mittaa sieltä poksin liittimestä, että siihen tulee 12 volttia. Jos ei tule niin poksi vaatii remonttia. On minulla liittimiä, yv:nä osoitetietoja.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Yv laiteltu.

Pannulle ei tuntunut tulevan virtaa ollenkaan. Sulakkeen katoin paneelista.

Edit

Mittasin tuon liitinriman josta lähtee piuhat pannulle, ei tule tuohonkaan virtaa. Paneelissa ledit kyllä syttyy kun nappeja painaa. Täytyy seuraavaksi rassata tuo ohjauspaneeli irti.

Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla
« Viimeksi muokattu: 5.07.2020 kello on 13:33 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #27 : 5.07.2020 kello on 16:58 »
1 nastalle tulee virtaa, 2 ja 3 tulee virta kun laittaa sähkölämmittimen päälle. 5 ja 6 nastoihin ei tule virtaa. Eikö 6 nastaan pitäisi tulla virta kun laittaa pannun virrat päälle ja 5 nastaan siinä vaiheessa kun laittaa kaasulämmityksen päälle?

Sain raitisvesipuolen pumpun pelaamaan. Pitää iha tolkuttoman metelin, mutta sallittakoon ilmeisesti alkuperäiseltä pumpulta



Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #28 : 5.07.2020 kello on 22:17 »
Kuutosnasta ei ole käytössä.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Matkaaja 9404 sx3 -90, käpistelyä
« Vastaus #29 : 5.07.2020 kello on 23:17 »
Kuutosnasta ei ole käytössä.
Nelonen ei käytössä ja kutosesta lähtee johto Täytyypä tutkia tarkemmin.

Lähetetty minun FIG-LX1 laitteesta Tapatalkilla