Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

Ahdas kaasupullokotelo, kierre- vai painoventtiili?

<< < (2/5) > >>

4ntti:
Tänä kesänä olen nähnyt ensimmäistä kertaa myös sellaisia "moottorikaasupullon" näköisiä versioita normi kaasupulloista. Eli kapealla yläosalla jossa kahvat ja venttiili siellä ikäänkuin sisällä

Eli tämän näköinen, mutta yksivärinen https://www.neste.fi/node/7249

elwari:
Tuo moottoripullon näköinen ilman punaista kaulusta on alumiinipullo. Se on hyvä ja kevyt, mutta joka kyläkaupasta ei löydy. Punainen kaulus on moottorikaasu, sitä ei saa laittaa vaunuun! Muutama semmoinenkin tapaus on ollut, että jostakin syystä on moottoripullo vaunuun laitettu. Räjähdys on seurauksena, tai ainakin metrin lieskat kaasulaitteesta. Kerran olisin moottoripullon saanut huoltoasemalta, kaikille kesäihmisille ei ehkä ihan kaikkia asioita ole huomattu perehdyttää...

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Mazza - 21.06.2020     kello on 22:07 ---Kiitos. Onko erilliskahvaisia vaikea löytää, vai mikä noiden saatavuussuhde on?

--- Lainaus päättyy ---

Itse jotenkin omaksunut että nuo erikahvaiset olisivat uudempaa tuotantoa, sillä nytkin viimeksi selvästi jo elämää nähnyt rengaskahvainen pulloni vaihtui autom. ja kyselemäti tuollaiseen uutuuttaan kiiltelevään erikahvaiseen. No ei sillä, meillä kaappiin mahtuu 2x11kg kahvatyypistään riippumati, mutta jotenkin muistelen jossain kuulleeni myös että nuo erikahvaiset olisivat myös omapainoltaan keposempia ja siten as.vaunukäytössä muutenkin suositeltavampia ???

elwari:
Onhan niissä painoeroja. Mulla on ollut joku kaksikahvainen pullo 10.9kg ja joku rengaskahvainen 14.1kg. Olen myös kaksikahvaisen koittanut valkata, aina ei ole tosin ollut. Pullojen iästä tuo taitaa johtua, uudemmissa on valmistustekniikka kehittynyt ja on voitu mennä vähän pienempään ainevahvuuteen. Ennenvanhaan kaikki tehtiin kunnon pataraudasta.. :)

kimi:
Saa niitä pulloja uuden näköisinä oli millainen vaan. Taitavat koeponnistuksen myötä vetää uudet värit niihin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View