rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 2.5 td nokkapyörä hakusessa mk1 -88  (Luettu 6645 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.01.2022 kello on 18:41
Vs: 2.5 td nokkapyörä hakusessa mk1 -88
« Vastaus #15 : 25.06.2020 kello on 19:40 »
Ok. Kuvittelin että olet ilman muuta uusinut rullat samalla kun hihnankin.
Toivottavasti korjaantuu.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:23.04.2022 kello on 22:54
Vs: 2.5 td nokkapyörä hakusessa mk1 -88
« Vastaus #16 : 25.06.2020 kello on 20:56 »
Äh, oli liian kova luotto mulla siihen, että rullat olisi vaihdettu viime vuoden keväällä noin 3000 km sitten. Pelattiin pelkällä hihnalla tähän asti, varsinkin kun asentaja oli sitä mieltä ettei rullissa näkyvää vikaa ollut. Voihan se olla, että uusikin rulla voi hajota mutta hiukan alan epäilemään myyjän satuiluja. Eka merkki ilmeni nyt tämän keissin myötä kun katsoin hänen lähettämää valokuvaa kuitista. Kun ottaa silmän käteen niin kysymyksessähän ei ole kuitti vaan työmääräin/tarjous. Pitäisi Italia-Motorilta kysyä onko heidän tiedossaan se mitä ovat autolle tehneet vai mitään. Olin sinne jo yhteydessä kun kysyin neuvoa mutten tuota älynnyt kysästä. Olkoot. Odotan innolla kun saavat pajalla uudet helyt paikaas.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: 2.5 td nokkapyörä hakusessa mk1 -88
« Vastaus #17 : 26.06.2020 kello on 07:42 »
Työmääräin/tarjous ei tosiaan takaa mitään mitä autolle on tehty varsinaisessa huollossa.
Eikä kyllä aina kuitti eikä tarkastuslistan ruksitkaan....ne kertoo vaan mitä olisi pitänyt tehdä.

Jakoremmin vaihdossa pyörien vaihto ei taida olla vakiotoimenpide...a inakaan kovin monessa autossa. Eihän niiden pitäisi kulua vaan hihnan.

Itellä oli joskus jakohihna koteloon päässyt jostain lentämään pieni pultti (ei ollut autosta itsestään), huomasin kun ihmettelin miksi konehuoneessa on paljon sellasta lasikuitupölyä, varsinkin siinä jakohihnakotelon ympärillä. Kotelo pois ja siellä se pultti oli kiilautunut ja sorvannut pois yli puolet jakoremmin leveydestä...oli aika pelottavan näköinen remmi mutta kesti ajella huoltoon.



*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:23.04.2022 kello on 22:54
Vs: 2.5 td nokkapyörä hakusessa mk1 -88
« Vastaus #18 : 1.07.2020 kello on 17:08 »
Tämä lyödään päätökseen nyt. Kaikkiaan kolme nokkapyörää, yksi kiristinrunko toisesta vehkeestä, uusi hihna ja uudet rullat edelleen hihna kulkee ulkoreunassa. Mutta kaikissa ”uusissa” nokkapyörissä hihna on jäljistä päätellen kulkenut myös ulkoreunassa. Vedän nyt johtopäätöksen, että kyseessä jonkinasteinen ominaisuus joka jollain kilometrimäärällä korkkaa hihnapyörästä tuon reunan olakkeen. Minulla se oli 360 000 km.
Ja mulkkumyyjän kusetuskuitti sai lisää pontta kun vesipumppu näyttäisi olevan autossa taivaan vanha, rikottu koska vain kahdella pultilla kiinni. Piti olla vaihdettu pumppu. Onneksi se pyörii apulaitehihnalla mun ymmärtääkseni. Tämä tästä tällä kertaa. Kiitos osanotosta. Minä lähden kiertämään suomea ja taksilla loput.