Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Vaunun renkaat
99:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 8.06.2020 kello on 22:45 ---En muita edes harkitsisi kuin C-renkaita.
--- Lainaus päättyy ---
Ei edes XL?
svc:
Merkinnät vaihtelevat vähän valmistajasta riippuen mutta yleensä XL (= Extra Load) rengas on saman mallisen renkaan kantavampi versio. C-rengas (=Cargo) on yleensä jäykempi kyljistään, kuin vastaavan kantavuuden XL-rengas ja renkaan runko on muutenkin tukevampi.
Olen nähnyt myös CP-renkaita (=Camper), jotka ovat nimenomanna asuntovaunuille, mutta ovat aika harvinaisia
Minulla on omassa vaunussa kesärenkaana LT-renkaat (Light Truck), joissa on kantavuus merkitty myös paripyöräkäyttöön. Siis 155R13LT 90/88S (=8PR)
Kantavuusluokka 90 tarkoitaa 600 kg kantavuutta / pyörä. Riittänee 800 kg vaunulle.
Talvirenkaat on 175R70R13 82T, kun 155R13C kokoa ei tahdo oikein löytyä nastarenkaana.
Ossi66:
Helpottaisihan se pohtimista, kun kertoisi mikä on vaunun kokonaispaino ja mitkä renkaat siellä on nyt alla.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: svc - 9.06.2020 kello on 00:01 ---Olen nähnyt myös CP-renkaita (=Camper), jotka ovat nimenomanna asuntovaunuille, mutta ovat aika harvinaisia
--- Lainaus päättyy ---
Camper = matkailuauto, asunto-auto. Aika paljon olen nähnyt CP- renkaita. Ovat yleisiä ensi-asennus renkaita olleet jo jo varmaankin yli
vuosikymmenen matkailuautoissa ;)
caravan= asuntovaunu, matkailuvaunu.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 9.06.2020 kello on 07:03 ---ja mitkä renkaat siellä on nyt alla.
--- Lainaus päättyy ---
Tuosta on hyvä lähteä, jos hommaa samanlaiset niin tuskin menee ihan hirveästi metsään ???
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta