Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Vaunun renkaat

<< < (4/9) > >>

kimi:
Ylimitoitettru rengas ja siihen matalampi paine on tapa jolla itse olen tuon ratkaissut. Esim autossa minulla on takana 235 leveät renkaat 205 sijaan. Ja nuo Camperrenkaat on varmasti tukevampia, mutta vaativat älyttömät paineet. Normi C rengas vaatii pienemmän paineen ja on huomattavasti mukavempi alla.

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  9.06.2020     kello on 13:01 ---Ylimitoitettru rengas ja siihen matalampi paine on tapa jolla itse olen tuon ratkaissut. Esim autossa minulla on takana 235 leveät renkaat 205 sijaan. Ja nuo Camperrenkaat on varmasti tukevampia, mutta vaativat älyttömät paineet. Normi C rengas vaatii pienemmän paineen ja on huomattavasti mukavempi alla.

--- Lainaus päättyy ---

Ylimitoitettu rengas ja alhainen paine tarkoittaa isoa riskiä rengas vaurioon, matala paine antaa renkaan rungon elää ja rengas kuumuu,
vyökerrokset irtoavat kumista, pum. Suurin rengas vaurion aiheuttaja on nykyisin väärä rengaspaine eli liian alhainen renkaan maksimipaineeseen verrattuna.
Jos renkaalle on ilmoitettu ylin paine ja täytös on alle 80% sallitusta maksimista olla todella riski alueella. Ja 90 % maksipaineesta on se raja jota ei pitäisi alittaa.
Mukavuutta tuolla saa, mutta ajettavuus, taloudellisuuja kestävyys kärsii.

kimi:
Tuosta olen eri mieltä. Micheliniltä sain aikoinaan paineet renkaalle jotka perustuivat akselipainoon. Todella useassa paketti ja asuntoautossa painesuositus alkuperäisille renkaille poikkeaa todella paljon etu ja taka-akselin välillä.

megaman:
Muutama kerta tullut jo sama täällä kerrottua... oli kuin ilmapallot omassa vaunussa Continentalin ensiasennusrenkaat. 205 leveät ja varmaan 80-sarjalaiset. Runko oli niin löysä, että kun ne otti pois vanteelta, melkein olisi käsineen rungot taitellut ja työntänyt vaikka taskuun. C-rengas kantaa tyhjänä pystyssä ilman vannetta sata kiloisen ukon päällä istumassa. Että on niissä hieman eroa.

Tollaset pallukat kottarin renkaat teki menoon täysin tarpeetonta ylimääräistä huojuntaa ja heijailua, joka on korjattavissa kunnon renkailla. 

Alipaineilla ei kannata ajaa, runko ei silloin toimi suunnitellusti, lämpenee ja suuntavakaus kärsii. Tuli pakussa huomattua, kun suositus on 4 bar, laitoin kuitenkin 3,5 bar, kun ajetaan tyhjänä suurin osa. Sitten kun nosti 4 bar, niin tuntui jopa mukavammalta, kun runko alkoi toimimaan oikein.  :o

Venetrailerissa on edelleen orkkis kumit ja se jää kuoppien jälkeen pompottamaan renkaiden varassa, sen näkee taustapeileistä.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman -  9.06.2020     kello on 14:56 ---
Alipaineilla ei kannata ajaa, runko ei silloin toimi suunnitellusti, lämpenee ja suuntavakaus kärsii. Tuli pakussa huomattua, kun suositus on 4 bar, laitoin kuitenkin 3,5 bar, kun ajetaan tyhjänä suurin osa. Sitten kun nosti 4 bar, niin tuntui jopa mukavammalta, kun runko alkoi toimimaan oikein.  :o

--- Lainaus päättyy ---

Oliko molemmille akseleille sama suositus. Alle 4 ei missään pakussa kannata paineita pitää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View