rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Millaisia vetoauton peilejä sinä pidät sopivimpina autoosi?  (Luettu 10474 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 09:09
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Peilejä on kymmeniä eri malleja tarjolla. On halpistuotantoa sekä kalliimpia ”premiumin tason” peilejä.

Itsellle valikoitui EMUK STORE merkkikohtaiset peilit T-Rociin. Todella helppokäyttöiset ja vaivattomasti auton omiin peileihin asennettavat. Peileistä hyvä näkyvyys taakse. Ei värise ajaessa eikä tärise rekkoja ohittaessa turbulenssin vuoksi.
Tätä mallia tulen käyttämään seuraavissakin kulkineissa, jos ei parempia malleja omasta mielestä ole tarjolla.

Edellisessä Golf VII autossa oli myös EMUK peilit. Jotka hyviksi olen todennut, enkä sen vuoksi merkkiä/ mallia lähtenyt T-Rociin vaihtamaan.

Tänne mietteitä omista vetopeileistä, joihin olette olleet tyytyväisiä? Myös negatiivisia kertomuksia eri peilimalleista voitte kertoa.

Erkki

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Volvon orggis, kävi V70, XC70 ,Ja nyt XC60 Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!
vetämiseen tarkoitetuissa autoissa on ihan omat peilit jotka saa tarpeeksi leveälle, ei tartte irtopeileillä leikkiä.

itellä abaut tuommoiset avolavassa:

jälkeenpäin olen ne kyllä ostanut ja asentanut, kun noin vanhassa olivat hyvin paljon rumemmat vetopeilit.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 13:13
vetämiseen tarkoitetuissa autoissa on ihan omat peilit jotka saa tarpeeksi leveälle, ei tartte irtopeileillä leikkiä.

itellä abaut tuommoiset avolavassa: (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

jälkeenpäin olen ne kyllä ostanut ja asentanut, kun noin vanhassa olivat hyvin paljon rumemmat vetopeilit.

Just näin ja näkee kyllä vakioasennossakin oikean vetoauton isoista peileistä 2,5m levyisen kärryn ohi, mutta peilit saa tarpeen mukaan vielä 10 cm leveämmälle.
Edit. Siis tolleen:

« Viimeksi muokattu: 23.05.2020 kello on 17:19 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Minä tykkään lokasuojiin pyöräaukon ja konepellin väliin tulevista peileistä. Ei tarvitse vispata päätä ajaessa ja perässä tuleva  laite pysyy näköpiirissä koko ajan. Tarpeeksi leve veturi ja omat peilit ajaa saman asian





*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 09:09
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Just näin ja näkee kyllä vakioasennossakin oikean vetoauton isoista peileistä 2,5m levyisen kärryn ohi, mutta peilit saa tarpeen mukaan vielä 10 cm leveämmälle.
Edit. Siis tolleen:
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Ihanteellinen peiliratkaisu. Tykkään.

Erkki

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 09:09
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Minä tykkään lokasuojiin pyöräaukon ja konepellin väliin tulevista peileistä. Ei tarvitse vispata päätä ajaessa ja perässä tuleva  laite pysyy näköpiirissä koko ajan. Tarpeeksi leve veturi ja omat peilit ajaa saman asian



(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Peilien kiinnitysvarret ei ilmeisesti kuluta maalia lokareiden ja nokkapellin kohdalta? Pätevä systeemi tuokin, näkyvyyden kannalta.

Erkki

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Just näin ja näkee kyllä vakioasennossakin oikean vetoauton isoista peileistä 2,5m levyisen kärryn ohi, mutta peilit saa tarpeen mukaan vielä 10 cm leveämmälle.
Edit. Siis tolleen:
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

toi fordin systeemi on kyllä parempi ku dodgen, kun se laajakulma peili on aina alhaalla. Dodgessa se on normaali asennossa sivulla ja vasta kun kääntää peilin pystyyn niin se on alhaalla ja lappeellaan. Sen takia jotkut ajaakin aina peilit ulkona vaikka ei ois mitään perässä..  :o

kaikkia se ei miellytä, edes ameriikassa..  ;D https://www.youtube.com/watch?v=04GlKHG9T_E

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Itsellä on Milenco Aerot ja hyvin ovat pelanneet kuvan mukaisesti omien yläosaan kiinnitettyinä niin Citroen C5 III kuin Nissan Qashqai II :)



Mutta nyt nykyisen Berlingo III kanssa joutuu hieman tuunaamaan, peilit tuossa ovat melko lyhkäset, vaikkakin korkeat. Itse asiassa aika nippa-nappa mennään joskos voisi vedellä tuota 230 leveätä Peflettiämme jopa ilman lisäpeilejä ???



Sen verran tosin jo noita sovitellut, jotta eiköhän nuo Milencot tulle asennettua nyt pystyyn, se pystyssä sojottava keppi tuskin paljoa haittaa kun ei osu oveenkaan peilien kääntyessä sisään 8)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 09:09
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Katos vaan. Tuo pystyynasennus onkin meikäläiselle uusi tapa asentaa peilit.  Thumb

Erkki

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:36
  • Vaunumaakari
Vs: Millaisia vetoauton peilejä sinä pidät sopivimpina autoosi?
« Vastaus #10 : 23.05.2020 kello on 19:55 »

Minulla Passatissa Repusel peilit.
Olen tottunut ajamaan pysty peilillä, näkee vähän myös vaunun ylänurkaa. Lisäksi auton omat peilit säädetty niin, että näkee vaunun etunurkan ja käännyttäessä vaunun rengas näkyy sieltä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.03.2024 kello on 12:09
  • Pitäähän miehellä leluja olla.
Vs: Millaisia vetoauton peilejä sinä pidät sopivimpina autoosi?
« Vastaus #11 : 23.05.2020 kello on 19:59 »
Minulla on samoin Milenco Aerot. Ovat itseasiassa samat, joita Citroen myy alkuperäistarvikkee na tuplahinnalla.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 09:09
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Vs: Millaisia vetoauton peilejä sinä pidät sopivimpina autoosi?
« Vastaus #12 : 23.05.2020 kello on 20:03 »
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Minulla Passatissa Repusel peilit.
Olen tottunut ajamaan pysty peilillä, näkee vähän myös vaunun ylänurkaa. Lisäksi auton omat peilit säädetty niin, että näkee vaunun etunurkan ja käännyttäessä vaunun rengas näkyy sieltä.

Minulla oli aiemmin Repusel peilit pitkillä varsilla. Repuselissä on todella jämäkkä kiinnitys autonpeiliin. Imukupit (3 kpl) pitää hyvin peilin paikoillaan. Hyvät peilit kaikenkaikkiaan.

Erkki

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Millaisia vetoauton peilejä sinä pidät sopivimpina autoosi?
« Vastaus #13 : 23.05.2020 kello on 20:28 »
Mallikohtaiset Emukit on Volvossa kuten oli ennen Opelissa.
Mulla niska vielä toimii ongelmitta, niin nämä on mulle täydelliset 😉

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Millaisia vetoauton peilejä sinä pidät sopivimpina autoosi?
« Vastaus #14 : 24.05.2020 kello on 08:15 »
Minulla oli aiemmin Repusel peilit pitkillä varsilla. Repuselissä on todella jämäkkä kiinnitys autonpeiliin. Imukupit (3 kpl) pitää hyvin peilin paikoillaan. Hyvät peilit kaikenkaikkiaan.

Erkki

Toimiiko imukuppikiinnitys myös kovassa pakkasessa?