Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Bustner 21 May 2020
  • Todella noviisit ekaa yötä puskassa. Lapsi ehti tehdä aamupisut ennenkin ehdin perehtyä kasettiwc toimintaan. Säiliöön täytämme lähtiessä, mutta vettä emme laittaneet auton säiliöön kun vesipullo mukana yhdeksi yöksi. Tyjäysnappi ei toiminut. Mistä voi olla kyse? :) Tarviiko veden auton säiliöönkin?
  • #2 kirjoittanut armas ujomieli 21 May 2020
  • Talvella kun olen ilman vesiä reissannut käyttänyt mehukatti kannua huuhteluvetenä :)
  • #3 kirjoittanut megaman 21 May 2020
  • Isoa pyöreää nappia kun pyöräyttää vastapäivään, tyhjennysluukku aukeaa. Tästäkö kyse?  Painamalla samasta napista huuhtelee, jos vettä säiliössä.
  • #4 kirjoittanut Erkki 21 May 2020
  • Todella noviisit ekaa yötä puskassa. Lapsi ehti tehdä aamupisut ennenkin ehdin perehtyä kasettiwc toimintaan. Säiliöön täytämme lähtiessä, mutta vettä emme laittaneet auton säiliöön kun vesipullo mukana yhdeksi yöksi. Tyjäysnappi ei toiminut. Mistä voi olla kyse? :) Tarviiko veden auton säiliöönkin?

    Hyvä olisi laittaa ennen kasettivessan käyttöä säiliön pohjalle noin kolme litraa vettä ja lisäksi siihen tarkoitettua lisäainetta ohjeen mukaan (sininen neste). Vessan huuhteluvesisäiliö pitäisi täyttää, jottan huuhtelu vessan käyttöpainikkeesta onnistuisi. Huuhteluveteenkin on saatavilla lisäaine, joka pitää WC-pöntön puhtaanraikkaana (punainen neste).

    Erkki
  • #5 kirjoittanut Hesus 21 May 2020
  • Riippuu tietty paljon minkälainen on, mutta jos sähköinen huutelu niin vaatii hanavirrat päälle.
  • #6 kirjoittanut Erkki 21 May 2020
  • Riippuu tietty paljon minkälainen on, mutta jos sähköinen huutelu niin vaatii hanavirrat päälle.

    Meillä puskaparkissa vaunussa toimii WC-säiliönpainike, kun on napsauttanut 12V kytkimestä virrat vaunuun päälle. Erikseen ei ole mitään hanavirtakytkintä.

    Erkki
  • #7 kirjoittanut MRi 21 May 2020
  • Hyvä olisi laittaa ennen kasettivessan käyttöä säiliön pohjalle noin kolme litraa vettä ja lisäksi siihen tarkoitettua lisäainetta ohjeen mukaan (sininen neste).
    Itse en laita säiliön pohjalle vettä kuin sen verran että pohja just peittyy. Tuon teen ihan vessan huuhtelun kautta. Tuo 3l taitaa olla virallinen ohje. Pienempi määrä ei vaikuta sen enempää hajuun, toimintaan kuin tyhjentämiseen. Tämän neuvon sain itse ekan vaunun oston yhteydessä liikkeen myyjältä.

    Ja nesteen sijasta suosittelen annospusseja mitkä on kaikin puolin kätevämpiä kuin neste. Ja sininen on paras. Vihreä eko-versio ei ole yhtä tehokas.

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/603002/Thetford-Kem-Sachets-WC-kemikaali-annospussit

    Ja jos huuhteluvesi sattuu olemaan loppu niin hätävarana käy kun kaataa vaikka pullosta vettä että saa pöntönreunat puhtaaksi.
  • #8 kirjoittanut Erkki 21 May 2020
  • Annoskapseleita minäkin käytän. Tosi käteviä, kun ei tarvitse nesteiden kanssa mittailla, eikä lutrailla. Tuo nestemäärän vähentäminen säiliöön on hyvä neuvo. Kolme litraa on mielestäni aika paljon säiliönpohjalle.

    Erkki
  • #9 kirjoittanut mjh48 21 May 2020
  • Hyvä olisi laittaa ennen kasettivessan käyttöä säiliön pohjalle noin kolme litraa vettä ja lisäksi siihen tarkoitettua lisäainetta ohjeen mukaan (sininen neste). Vessan huuhteluvesisäiliö pitäisi täyttää, jottan huuhtelu vessan käyttöpainikkeesta onnistuisi. Huuhteluveteenkin on saatavilla lisäaine, joka pitää WC-pöntön puhtaanraikkaana (punainen neste).

    Erkki
    Kokemukseni mukaan siitä punaisesta aineesta on enemmän haittaa kuin hyötyä, jos vesi ei ole puhdasta se lisää levän ja liman kasvua.
    Itse käytän näitä annospusseja ja lirautan huuhtelusta vettä sen päälle vain sen verran, että se kastuu ja pussi alkaa sulamaan.
    https://www.caravanmarket.fi/toalett-kem/kem-tillbehor/a-98?gclid=EAIaIQobChMItMfPi7bE6QIVDpIYCh1_3wnDEAQYASABEgJwh_D_BwE
  • #10 kirjoittanut Erkki 21 May 2020
  • Kokemukseni mukaan siitä punaisesta aineesta on enemmän haittaa kuin hyötyä, jos vesi ei ole puhdasta se lisää levän ja liman kasvua.
    Itse käytän näitä annospusseja ja lirautan huuhtelusta vettä sen päälle vain sen verran, että se kastuu ja pussi alkaa sulamaan.
    https://www.caravanmarket.fi/toalett-kem/kem-tillbehor/a-98?gclid=EAIaIQobChMItMfPi7bE6QIVDpIYCh1_3wnDEAQYASABEgJwh_D_BwE

    Okei. Eli käytät huuhtelussa pelkästään vettä? Ei lisäaineita? Taidankin siirtyä kokeilemaan ehtottamaasi neuvoa.

    Erkki
  • #11 kirjoittanut Aakku 21 May 2020
  • Mulla kun on se kaikkein pienin PortaPotta...

    Jos lisäisin siihen alkuun 3 litraa vettä, niin ei siihen paljoa muuta mahtuisikaan.
    Laitan sinisen Thetfordin annospussin pohjalle ja kostutan vain hieman. Huuhteluveteen en laita lisäaineita, koska sen kierto on kuitenkin suht nopeaa.
  • #12 kirjoittanut Koivumutkan herra 21 May 2020
  • Olen itse käyttänyt wc-huuhteluun painevesipulloa silloin, kun järjestelmässä ei ole vettä.


  • #13 kirjoittanut kimi 21 May 2020
  • Onko aloittajan kasettivessa omalla huuhteluvesisäiliöl lä?
  • #14 kirjoittanut hemppat 21 May 2020
  • Olsi hyvä tietää millainen wc-systeemi on sillä nyt olet saanut ohjeita kai kaikenlaisiin vehkeisiin. Onko se kasetti joka saa vetensä auton vesisäiliöstä, onko siinä oma säiliö vai ihanko portapotti lajia.
  • #15 kirjoittanut mjh48 21 May 2020
  • Okei. Eli käytät huuhtelussa pelkästään vettä? Ei lisäaineita? Taidankin siirtyä kokeilemaan ehtottamaasi neuvoa.

    Erkki
    Nykyautossa meillä on vain yksi säiliö, mutta edellinen oli omalla säiliöllään.
    Jos tarvitsee pitää pitkään huuhteluvettä säliössä kannattaa miemummin käyttää juomaveden säilöntäainetta tai hopeaverkkoa
    https://www.vapaa-aika.com/search/?q=Juomaveden&f%5B0%5D=category%3Aveden+säilytys+ja+suodatus
Sivuja:
Toiminto