Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Invertterin asennus

<< < (2/4) > >>

puke:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 18.05.2020     kello on 18:43 ---Tuossa ratkaisu (vaati sähkärin asentamaan): http://www.mg-engineering.fi/productGallery/products.php?t=2&i=22&lp=2&l=fi

--- Lainaus päättyy ---

Kiitti, selkee kaava. Kun kytkentä1 230/kytkimen välistä virta laturille, ni silloin vois vertiltä laittaa urospäisen johdon töpseliin ja vaunun kaikissa töpseleissä olis koko ajan 230 ?

elwari:
Ei saa laittaa urospäistä johtoa invertteriltä tai agrekaatilta pistorasiaan! Siinä on jo jonkun hengenlähtö lähellä, joko oma tai lapsen tai linjavikaa korjaavan asentajan. :-[
(Toivottavasti käsitin väärin, että mitenkä oli ajatuksena kytkeä..)

mike:
Enpä ole agrekaattia nähnyt mistä lähtee urospäinen suko kosketin! Enkä sen puoleen invertteriäkään,ellei oteta lataustoiminnallist a huomioon!

relluttelija:
Mulla vaunussa tuommoinen:

https://www.vapaakauppa.net/hybridilaite-24v-invertteri-2400w-laturi-20a-mppt-saadin-25a.html

Invertterin lähtöön kytketty yhtä pistorasiaa lukuunottamatta kaikki pistorasiat. Jos ulkoinen syöttö katkeaa, niin vaihtaa automaattisesti akuille. Ja myös kennot kytketty tuohon niin lataa iana kun vähänkin paistaa. Tähän saakka toiminut oikein hyvin.

Toki tuo vaatii 2 akkua sarjassa kun on 24V mutta muistaaksni noita on 12V jännitteelle, silloin tais olla invertteriteho pienempi.

elwari:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 18.05.2020     kello on 21:13 ---Enpä ole agrekaattia nähnyt mistä lähtee urospäinen suko kosketin! Enkä sen puoleen invertteriäkään,ellei oteta lataustoiminnallist a huomioon!

--- Lainaus päättyy ---

Homma ok, nousi vaan olemattomat hiukset pystyyn ajatuksesta, olen pari kertaa nähnyt tilanteen, kun agrekaatin syöttöön on tehty johto, missä on uros molemmissa päissä ja se sitten kytketty koneen ja talon pistorasian väliin.

Eli minä käsitin onneksi väärin :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View