Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Uusi vaunu esim. Saksasta
Martu:
Itse katselen Saksasta tai muualta LMC Style Lift 500 K vaunua. Vaunu tulisi kolmen vuodenajan käyttöön.
Siihen hommaan varmaankin riittää ilmalämmitys (+lattialämmitys) ja akkujärjestelmä. Tarvitaanko muuta?
Vaikuttaisi siltä, että Suomessa myytävissä vaunuissa on ihan liikaa varusteita meidän tarpeeseen(nostaa hintaa).
Millainen on yleensä Keski-Euroopan perusvarustelut vaunuissa?
MRi:
--- Lainaus käyttäjältä: Martu - 31.05.2020 kello on 16:51 ---Millainen on yleensä Keski-Euroopan perusvarustelut vaunuissa?
--- Lainaus päättyy ---
Pari vuotta sitten kun itse hain Saksasta vaunua niin varustelu vaihteli tosi paljon. Osa oli ihan riisuttuja ja osassa oli enemmän kilkettä mukana.
Itse halusin lattialämmityksen (sähköinen) ja se karsi valikoimaa huomattavasti. Tosin meillä merkki ja malli oli tarkkaan speksattu. Eihän tuolle lattialämmitykselle lämpimämmissä olosuhteissa ole mitään käyttöä.
Itse käytin hakuun tuota alla olevaa. Muitakin varmaan on.
https://www.caraworld.de/
Anders Son:
Katselin Saksasta ensin Burstner premio 510tk mallia, joka on samalla pohjalla kuin Lmc style lift 500k (myös dethfless 525kr), olisin tuonut sellaisen Saksasta, mutta en saanut vanhaa vaunua myytyä itse, joten viime syksyn caravanmessuilla tilasin tuollaisen Lmc style liftin, ja vanha meni vaihdossa. Ollut nyt muutaman viikon tuossa pihassa.
Mitä katselin Saksan tarjontaa, tuntuu ettei niissä ole ainakaan lattialämmitystä ollut vakiona. Taitaa olla hankala toteuttaa jälkeenpäin ilman että tulee erillinen matto missä on lämmityselementti. Meillä taas lattialämmitys oli yksi tärkeimpiä varusteita.
Itse käytän vaunua myös kolmena vuodenaikana ja ei ole pahaa sanottavaa rumatikista. Yleensä vielä leirintäalueella lämmitän sähkölla.
Vedenlämmittimen otin lisävarusteena mutta suihkun jätin pois. Enpä kyllä vedenlämmitintäkään käyttänyt edellisessä vaunussa kertaakaan.
Iso tavaratilan luukku tuntuu kätevältä , kun alemman kerrossängyn saa nostettua pystyyn ,saa ison tilan tavaroille matkan ajaksi.
MRi:
--- Lainaus käyttäjältä: Anders Son - 31.05.2020 kello on 17:47 ---Mitä katselin Saksan tarjontaa, tuntuu ettei niissä ole ainakaan lattialämmitystä ollut vakiona. Taitaa olla hankala toteuttaa jälkeenpäin ilman että tulee erillinen matto missä on lämmityselementti. Meillä taas lattialämmitys oli yksi tärkeimpiä varusteita.
--- Lainaus päättyy ---
Jälkikäteisviristys on tosiaan viritys. Viileällä kelillä lattialämmitys on hyvä ja aika pitkälle riittävä yleislämmitykseenki n. Eihän tuo sähköinen ole sama kuin vesikiertoinen ja vaatii tosiaan sen sähkön.
--- Lainaus käyttäjältä: Anders Son - 31.05.2020 kello on 17:47 ---Vedenlämmittimen otin lisävarusteena mutta suihkun jätin pois. Enpä kyllä vedenlämmitintäkään käyttänyt edellisessä vaunussa kertaakaan.
--- Lainaus päättyy ---
Itse luulin että omassa vaunussa ei ole vedenlämmitintä. Toisena vuotena huomasin, että kappas, onhan täällä ;D
Ja kertaakaan ei ole tullut käytettyä :laugh:
--- Lainaus käyttäjältä: Anders Son - 31.05.2020 kello on 17:47 ---Iso tavaratilan luukku tuntuu kätevältä , kun alemman kerrossängyn saa nostettua pystyyn ,saa ison tilan tavaroille matkan ajaksi.
--- Lainaus päättyy ---
Luukut eteen parisängyn alle ja taakse kerrossänkyjen alle oli meidänkin vaunussa ehdottomat parannukset edelliseen vaunuun missä niitä ei siis ollut.
perhomies:
Meille sanottiin Bestcaravan liikkeessä että näissä " pienemissä " esim. 495 vaunuissa harvassa on enään Aldea .isomissa ns. perhevaunuissa sen saa helpommin ja hintaa olisi tosiaan tullut enemmän. Oisin kyllä mielellään valinnut Aldella koska siittä kokemuksia, Trumasta ei yhtään. Toisaalta kun käytetään toukokuusta -syyskuuhun , ja harvoin enään lokakuussa luulen että pärjätään tuolla trumalla kun opettelen sitä käyttämään.
Mites tuon Hobbyn akkulaturi toimii , jaksaako ladata kahta geeli/AMG akkua , onko laturi ns. ylläpitolaturi ja näkeekö varaustilan ?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta