rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Uusi vaunu esim. Saksasta  (Luettu 7827 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.04.2024 kello on 10:49
Uusi vaunu esim. Saksasta
« : 12.05.2020 kello on 22:10 »
Onko kenelläkään kokemuksia  uuden vaunun tilaamisesta ja  hakemisesta Saksasta ?

Miten  takuukorjaukset hoituvat  ?

Kannattaako yleensä  tänäpäivänä tuoda Saksasta vaunua, onko  esim akku jutut siellä yleisiä ?


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:18
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #1 : 12.05.2020 kello on 22:22 »
Itse toin loppuvuodesta 2018.
Korjauksia ei ole tarvittu vielä.
Vaunu on Tabbert, luultavasti Nummelan suuntaan otan yhteyttä jos takuu asioita tulee.
Kannattavuus on monen tekijän summa. Omasta mielestä kannatti. Vaunu oli uusi.


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:53
    • circleset
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #2 : 13.05.2020 kello on 06:24 »
Itse ostin uuden Fendt vaunun 2018 Saksasta ja yhdistimme haun kesälomareissuun. Meillä ajatus lähti siitä, kun aiemman Hobbyn akseli oli mennyt ja tuli epävarmuus saadaanko se ajoissa kuntoon ennen lomia. 

Kannattavuus on tosiaan useamman asian summa mutta onhan maiden alveissa se 5% ero (19% vs 24%).

Akkua ei meillä ollut vakiona mutta Autark paketin (akku, laturi jne) saa asennetettua Saksassakin, samoin kuin muita lisävarusteita kuten ilmastoinnin tai moverin.

HiTec tuotti uuden detskun ja siitä löytynee täältä haulla juttua.

Meidän tuonnista löytyy tekstiä omilta sivuiltamme tuolta.

https://circleset.net/uuden-vaunun-tuonti-yksityishenkilona-saksasta-kesalomareissun-yhteydessa/

Takuukorjauksia ei ole toistaiseksi tarvinnut tehdä mutta voi olla, että nyt menee huollon yhteydessä etukopan lukko takuuna vaihtoon.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:18
  • Lempäälä
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #3 : 13.05.2020 kello on 08:20 »
  Jos Saksan murre ei taivu, ja paperihommat pelottaa, Suomessa on muutamia tuojia joilla on kokemusta, tässä yksi:
   https://www.pa-tuonti.fi/

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #4 : 13.05.2020 kello on 08:56 »
Jep, itse tuotatin tuon meitin Detskun uutena maahan ja kun asia oli ns. tapetilla, niin jokunen jutunpätkäkin tuli tänne innokkaana aiheesta naputeltua ;D Mutta tosiaan as.vaunun hinta on se minkä siitä maksat, Suomeen siitä ei maksella autoveroja tahi alveja lainkaan. Itse käytin Graulinia välittäjänä, joka junaili vaunun Vuosaaren satamaan, josta itse noukkasin sen sovittuna aikana. Tässä kohtaa on syytä huomioida että paitsi tuo välittäjän palkkio, mutta myös laivayhtiön/satamaoperaattorin huolinta maksaa aikalailla ja itse tulinkin päätelmään että itse hakien, vaikka sitten tuota välittäjää tulkkina ja Saksan paperitöiden pyörittäjän käyttäisikin, niin se laivapiletti ees-taas olisi aikalailla edullisempi vaihtoehto. Mutta tuo tietty vaatii aikaa, jota itsellä ei tuolla hetkellä ylimääräistä ollut tähän projektiin heittää :-\ Ja kotimatkalla Vuosaaresta himaan kokeilin vielä kepillä jäätä ja ajoin vaunun kats.konttorin pihaan, josta yllättäen löytyi kuin löytyikin sopiva vaunukatsurin aika-sloti ja näin sain tuon vaununi vielä kilvitettyäkin ennen kotipihaan saapumista. Toki tätä varten olin jo nakannut sammuttimen ja var.kolmion vaunuun sisään, joskos suikka noiden perään olisi kysellyt :)

Ja nyt kun tuosta on jo tovi pyörähtänyt, niin vuosi sitten keväällä löytyi tuosta vaunustamme vuotovaurio. Detskullahan on 6v tiiveystakuu, jonka voimassaolo edellyttää vuotuista huoltoa sekä erillistä kosteussuoja-käsittelyä, jotka toki vaunuuni olin asianmukaisesti teetättänytkin Helsinki Caravanilla. No keväällä yhteys Helsinki Caravaniin ja kerrottiin mitä oli vaunusta löytynyt, niin pikimmiten vaunu saatiin heille ja tehtiin samalla ns. pikapaikkaus, jossa vuotokohta etsittiin ja tukittiin lisävahinkojen estämiseksi. Samalla he myös tarkistivat korjaukseen tarvittavat materiaalit ja näin pääsimme kesälomareissullemm e ihan normaalisti. Viime syksynä vaunu sitten meni Helsinki Caravanille varsinaiseen korjaukseen, mutta homma hiukan venahti ja kerkisi joulukuu talvirengaspakkoine en alkamaan ja näin vaunu viettikin viimetalvensa Helsinki Caravanin hoteissa. Nyt viimeviikolla sain sitten vihdoinkin aikaiseksi käydä noukkasemassa tuon pois ja hommassa ei ollut kahta sanaa, koko korjaus meni takuuseen kitisemäti. Toki samalla vaunuun tehtiin 2019 vuosihuoltokin kosteuskäsittelyine en, niin ihan täysin lompakkoani raottamati en tuosta sentään selvinnyt, mutta esim. vaunun talvisäilytyksestä ei lisämaksua peritty. Ja korjauksen jälki... No kyllähän tuosta nyt näkee että jotain sille on tehty kun esim. ruuvireikien paperitarroja ei oltu liimailtu uusiksi, vaan nyt on ruuvien päät paljaina. Samaten seinävanerin keskellä menevän pystysauman ex. paperitarranauha on nyt korvattu seinään niitatulla muovilistalla. Mutta itse seinäpinnat ovat nyt ok, täysin alkuperäistä vastaavat 8)

Eli nyt voin omallakin kokemuksella asian tiivistää: Uuden vaunun maahan tuottaminen ensirekisteröintein een on pala kakkua, eikä takuidenkaan toimivuudessa ole moitteen sanaa Thumb

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
  • Epsoo
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #5 : 13.05.2020 kello on 09:01 »
Kokemuksesta voin sanoa ettei helsinki caravanin korjausjälki ole ihan priimaa, vaikka muuten hyvä firma onkin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:48
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #6 : 13.05.2020 kello on 20:21 »
Saksasta jos löydät edellisvuoden myymättömän vaunun niin silloin hinta on edullisempi kuin sen tinkimällä vaihdokitta saa Suomesta.
Netistä löytämäsi vaunun rekisteröi ja kotiin tuo edellä mainittu pa-tuonti. Hän myös hoitaa vaunusta puutuvien varusteiden asennuttamisen tarvittaessa myyjän liikkeessä. Hän myös auttaa tarvittaessa murheissa vaunun kanssa jos niitä sattuis ilmenemään.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.04.2024 kello on 10:49
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #7 : 18.05.2020 kello on 22:13 »
Kiitos hyvistä kommenteista... katsotaampa mihin päädytään....

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.04.2024 kello on 10:49
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #8 : 27.05.2020 kello on 20:10 »
Onko kenelläkään kokemuksia  uuden vaunun tilaamisesta ja  hakemisesta Saksasta ?

Miten  takuukorjaukset hoituvat  ?

Kannattaako yleensä  tänäpäivänä tuoda Saksasta vaunua, onko  esim akku jutut siellä yleisiä ?
Nyt tuli loppumetreille  vaunun vaihto. Kartoitettiin Saksasta tuontia  mutta korona olisi hidastanut  maahantuloa. Joitakin katseltiin tästä Oulun ympäriltä , myös Seinäjoelta ja Kokkolasta olihan noita vaihtoehtoja mutta kun on pilkun tarkka mielestä ei löytynyt ja kun ritteerit oli kuitenkin tarkalleen tiedossa.

Päädyttiin ostamaan Ihka UUSI  Hobby 495 UL , erillissängyillä, U-ryhmällää, lliikkeessä laitetaan vielä180W  paneeli katolle ja tupla  AMG akut , kun ollaan enemmän puskaparkki retkeilijöitä. Onhan tuo melkoinen pomppaus nykyaikaan 1991  ---?  2020.  Ennen juhannusta vaunu on sitten pihalla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:46
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #9 : 27.05.2020 kello on 20:26 »
Onnea uudelle vaunulle, siinä sitä sitten huuli pyöreänä ihmetellään uutukaista kun tulee pihaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
  • Callengr
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #10 : 27.05.2020 kello on 20:36 »
Nyt tuli loppumetreille  vaunun vaihto. Kartoitettiin Saksasta tuontia  mutta korona olisi hidastanut  maahantuloa. Joitakin katseltiin tästä Oulun ympäriltä , myös Seinäjoelta ja Kokkolasta olihan noita vaihtoehtoja mutta kun on pilkun tarkka mielestä ei löytynyt ja kun ritteerit oli kuitenkin tarkalleen tiedossa.

Päädyttiin ostamaan Ihka UUSI  Hobby 495 UL , erillissängyillä, U-ryhmällää, lliikkeessä laitetaan vielä180W  paneeli katolle ja tupla  AMG akut , kun ollaan enemmän puskaparkki retkeilijöitä. Onhan tuo melkoinen pomppaus nykyaikaan 1991  ---?  2020.  Ennen juhannusta vaunu on sitten pihalla.

Laitoitko sanktion jos ei ole silloin pihassa?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Savo
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #11 : 27.05.2020 kello on 20:52 »
Onnea uudelle vaunulle!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 20:49
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #12 : 27.05.2020 kello on 21:01 »
Nyt tuli loppumetreille  vaunun vaihto. Kartoitettiin Saksasta tuontia  mutta korona olisi hidastanut  maahantuloa. Joitakin katseltiin tästä Oulun ympäriltä , myös Seinäjoelta ja Kokkolasta olihan noita vaihtoehtoja mutta kun on pilkun tarkka mielestä ei löytynyt ja kun ritteerit oli kuitenkin tarkalleen tiedossa.

Päädyttiin ostamaan Ihka UUSI  Hobby 495 UL , erillissängyillä, U-ryhmällää, lliikkeessä laitetaan vielä180W  paneeli katolle ja tupla  AMG akut , kun ollaan enemmän puskaparkki retkeilijöitä. Onhan tuo melkoinen pomppaus nykyaikaan 1991  ---?  2020.  Ennen juhannusta vaunu on sitten pihalla.

Onneksi olkoon uudesta Hobby vaunusta. Taitaa olla uutukainen alla olevan kuvan mukainen?

Erkki


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.04.2024 kello on 10:49
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #13 : 27.05.2020 kello on 21:27 »
Empä laittanut sanktiota kun ei tullut mieleenkään,  sittehän tuon BestCaravan liikkeen  palvelu mitataan. Ostohetkellä palvelu Oulun liikkeessä moiteetonta.
Itse on tarkoitus sitten asentaa radio ja 4x kaiuttimet ja myös muutamia USB porttia pitää asennella , huolella miettiä niiden paikat. Liikkeessä asentavat myös kaasuhälyttimen vaikka tähän vanhaan  asentelinkin itse kaikki mahdolliset.
Tuosta saa joku hyvän vaunun talvet hallissa ja vaunussa irtopatteri päällä koko talven, taatusti ei ole kosteutta. 2x geeliakut, ctec akkulaturi,  bluetooth radio 4x kaiuttimet , kaasuhälytin 12V, UFO anteeni katolla.

Uusi menee samaan paikkaan talveksi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 21:23
Vs: Uusi vaunu esim. Saksasta
« Vastaus #14 : 28.05.2020 kello on 09:51 »
Onnea uudelle matkakodille  Thumb

Usb rasioihin, katoppa tuolta miten minä sen toteutin  ;)
https://karavaanari.org/index.php/topic,13623.msg262014.html#msg262014

Edit:
Nykyään taitaa saada myös valmiita USB-latausrasioita sieltä Kempeleen BestCaravanin hyllystä.  Minä sain silloin samasta paikasta vaan normaalin pistorasian.