rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mikä hyvä painepesuri  (Luettu 6375 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:40
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #15 : 12.05.2020 kello on 10:13 »
Mulla oli ennen metallinen pesuri...pari vuotta kun oli käyttämättä niin pumppu jumissa ja poks motti entinen....
Nyt on ollut jo vuosia muovinen ja toimii edelleen.  Thumb

Tietty jos käyttelee aktiivisesti niin ei ehdi metalli hapettuun...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #16 : 12.05.2020 kello on 10:19 »
Mulla on ollut yli 30v. joku edullinen Kärcherin malli. Keväisin pesty matot ja joitakin  kertoja vuodessa autoja, ei m-autoja. Hyvin pelannut. Nyt alkaa paineletku hajota.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:01
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #17 : 12.05.2020 kello on 10:54 »
Mulla nyt Clen G145P. Hyvä yleispesuri. 12 metrin letku kestää vetää rullalta koneen kaatumatta myös nolla kelillä. Letku joustava kumiletku ei mikään muoviputki. Lisävarusteita ei juuri ole peruspaketissa mutta itse pärjäilly auton/vaunun pesuhommissa hyvin.
Taitaa olla Puuilossa tarjouspeli tällä hetkellä.
Aiemmin ollut kolme Kärcherin keltaista ja niistä huonot kokemukset. Ei ainakaan hinta/laatu kohdallaan enää 2000-luvulla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #18 : 12.05.2020 kello on 16:11 »
Työkalun pitää olla oikein mitoitettu. Laadukas laite ei ole sama asia kuin liian suuri.

Joku tykkää ostaa romua vuoden-parin välein. Itse en miellä sitä järkeväksi, jos väline on käytössä. Joku kuumailmapuhallin tai sähköporakone, joita tarvitsee hyvin harvoin, ovat eri asioita. Välttää halpiskonekin, kun se 50 tunnin arvioitu kestoaika jakautuu 15-20 vuoden ajalle. Stanley-painepesuri oli tehokas ja hoiti hommansa niin kauan kun kesti. Ehkä 15 tuntia jaksoi käydä kunnolla.

Painepesurilla huuhtelen kurat pois autosta, kun lämpötila on nollan yläpuolella. Jospa uuden laitteen myötä viitsisi tehdä sen useamminkin kuin tähän saakka.

Edit: lopetin pohtimisen ja tilasin Kränzle HD 10/122 -mallin. En varmaan koskaan ole käyttökokemuksia jostain tuotteesta lukiessani nähnyt yhtä yksimielistä kehumista. Autotalliin pitäisi laittaa liitäntä lämpimälle vedelle pesuria varten.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2020 kello on 16:39 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:28
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #19 : 12.05.2020 kello on 16:41 »
Painepesurilla huuhtelen kurat pois autosta, kun lämpötila on nollan yläpuolella. Jospa uuden laitteen myötä viitsisi tehdä sen useamminkin kuin tähän saakka.

Suosittelen myös vaahdottimen (foam lance) hankkimista, sillä sen kanssa tuosta auton huuhtelusta tulee suorastaan hauskaa ja näin sitä todellakin viitsii tehdä hiukan useamminkin. Ja varsinkin jos on auton pinnassa jo keraaminen (SiO2) pinnoite, niin tuo pelkkä foam-pesukin pitää auton melko hyvin puhtaan näköisenä pidempään kun se kökkö ei siihen auton pintaan pääse tarttumaan Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:03
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #20 : 12.05.2020 kello on 18:27 »
Riippuu miten HD:na (HeavyDuty, ei harlikoihin liity) pesuri homman haluaa pitää. Onko aina vedet koneessa vai letkusulkeisia aina edessä..

Jos halvalla peseskelee, myrkkyä niille on tuloletkujen kanssa pulaamiset. Mäntäpumpun osissa muovia laakeripukkeina.. ylikiekkaa, jos ottavat (eli ilmakuplia tulovedessä) niin muovit sulaa ja laakerointi väljä ettei männän lyhentynyt isku tee kummosta painetta enää. Moottori jaksaa kyllä huutaa..

Noita italo-halpistekeleitä ihan tarpeeksi korjaillut, etten samanmaalaistakaan autoa huoli :-\ (*vhitsi*) makaroonin insinööritaito on mitä on..

Vähän kallimpi pesuri, jossa metalli/mesinkiosaa pumpussa, painekytkimissä taas ei tahdo tykätä vesien jatkuvasta seisottamisesta. Jumivat ajan oloon. En haluisi aina olla pitkien letkujen tyhjäks valuttamassa ja joka liitosta avaamassa - ilmeisesti pitäisi laittaa pitkästi toista tonnia koneeseen, että saisi kestävämpää laatua, jos sittenkään..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:28
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #21 : 12.05.2020 kello on 19:05 »
Vähän kallimpi pesuri, jossa metalli/mesinkiosaa pumpussa

Kalliimmasta nyt silleen tiedä, mutta met. pumput noissa molemmissa omissani pitäisi kyllä olla ???

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
  • Knaus Eifelland
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #22 : 12.05.2020 kello on 19:11 »
Kalkki.  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #23 : 12.05.2020 kello on 19:22 »
Vielä kun löytäisi pakkasen kestävän pesurin...

Se on mun ongelma.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:18
    • circleset
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #24 : 12.05.2020 kello on 21:11 »
Viimeisimpään Kärcheriin olen ollut ihan tyytyväinen. Ei hinnat alkaen malli muttei mikään ammattilaisvehjekää n.

Ja itse olen huomannut jos kokemukset ovat pääosin positiivisia, niin itse jään helposti merkkiloukkuun. Akku- ja porakoneet sekä sirkkelit ovat Dewaltia, naulaimet Sencoa jne.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 7.01.2024 kello on 11:51
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #25 : 12.05.2020 kello on 23:31 »
Työkalun pitää olla oikein mitoitettu. Laadukas laite ei ole sama asia kuin liian suuri.

Joku tykkää ostaa romua vuoden-parin välein. Itse en miellä sitä järkeväksi, jos väline on käytössä. Joku kuumailmapuhallin tai sähköporakone, joita tarvitsee hyvin harvoin, ovat eri asioita. Välttää halpiskonekin, kun se 50 tunnin arvioitu kestoaika jakautuu

Edit: lopetin pohtimisen ja tilasin Kränzle HD 10/122 -mallin. En varmaan koskaan ole käyttökokemuksia jostain tuotteesta lukiessani nähnyt yhtä yksimielistä kehumista. Autotalliin pitäisi laittaa liitäntä lämpimälle vedelle pesuria varten.
Laitahan omat kokemukset tänne, kun olet pesuria testaillut. Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:07
  • viihtyy puskissa
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #26 : 4.06.2020 kello on 19:47 »
Ostin tuommoisen Kränzlen, siitä on aikalailla positiivisia kommentteja monessakin paikassa. Kyllä siinä heti on semmoinen jämäkkä tuntuma, ja vesimäärä on riittävä. Lava-auton alustan ja rungon sillä pesin ensimmäiseksi ennen hiekkapuhallukseen viemistä. 499 euroa näkyy useammassakin paikassa olevan, ei kannata sen enempää maksaa. Senkin katsoin, että Saksasta olisi 450 plus toimituskulut ja toimitusaika, niin ei kannata tilata sieltä. Tarvittaessa saa ruuvista paineen säädettyä pieneksi, jos jotakin arempaa pesee. Siinä on yksi suutin, mutta mun mielestä siinä on onnistunut viuhkan kuvio ja kun vettä tulee tarpeeksi, niin ei heti ainakaan muuta tarvitse. Sitten jos vesirännejä esim. innostuu putsaamaan, niin semmoisen 'vänkkyrän' suuttimen siihen saa. Kestävyydestä ei tietty vielä tiedä, mutta laadukkaalta tuo kyllä vaikuttaa. Ja jos isomman vesimäärän haluaa, niin se on sitten jo kolmivaihekone ja hinta aivan toinen.

Eikä niitä pyöriä tarvitse alle, tätä on helppo kanniskella kahvasta ja 10 metrin pesuletku vähentää siirtelyn tarvetta.

Ja itselle sopii se pelkistetty ja yksinkertainen rakenne, en tarvitse letkukelaa yms, ne on tietenkin ihan makuasioita.
« Viimeksi muokattu: 4.06.2020 kello on 20:00 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #27 : 4.06.2020 kello on 19:59 »
Mulla oli Nilfisk...

Se toimi ihan hyvin neljä vuotta, mutta tänä keväänä alkoi pätkiä käynnistys. Kun helppasi liipasimesta, niin se oikeaoppisesti sammutti moottorin, mutta ei käynnistynyt kuin häristelemällä. Vein sen liikkeeseen, kun siinä oli 5 vuoden takuu. Maksoivat koko kauppasumman täysimääräisesti takaisin. Ei kuulemma neljä vuotiasta enää aleta korjaamaan.
No minä hain hyllystä uuden pesurin ja nyt mulla on taas uusi Nilfisk 5 vuoden takuulla. Totesin kaupassa, että mielestäni aika reilua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #28 : 4.06.2020 kello on 20:09 »
Mulla on nyt ollut noin 15-20 vuotta Kärcherin muistaakseni k6, se jossa on metallipumppu. Ihan toimiva värkki ollut.

Kerran yhtenä keväänä luulin, että se meni rikki, kun ei tuottanut painetta, mutta se virkosi ja alkasi toimimaan.

Rengas meni kerran halki, kun vedin sitä pakkasella pihalla, uuden renkaan sai tilattua. Mukava kun tuohon kärcheriin saa erilaisia päitä, jotka sopii tuohon vanhaankin pumppuun. Esim terassipesuri on aivan oiva väline auton vanteiden pesuun. Ei roisku vesi yhtään.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: Mikä hyvä painepesuri
« Vastaus #29 : 4.06.2020 kello on 23:47 »
Ostin tuommoisen Kränzlen,

....

Ja itselle sopii se pelkistetty ja yksinkertainen rakenne, en tarvitse letkukelaa yms, ne on tietenkin ihan makuasioita.

Niinhän minäkin tein. Hyvin samat kokemukset. Jonkinlainen teline pitää letkulle laittaa autotalliin, muuten hyvä.  Thumb