Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Trumatic c; ei lämmintä vettä

<< < (2/4) > >>

Lmc mies:

Ilmaus piti mennä ohjeen mukaan..luulisi ettei tommoisessa nyt kovin kummoisia putkistoja ole jotta ilma tulisi suht helposti pois..

Keittiön hana kuumalla puskee ilmaa ja räkii mutta kylmää tulee kyllä..

Vessan hanasta tulee heti vettä...sitten tulee myös keittiönki..sellais ta haaleaa

Eli uppopumpun takaisku vaihtoon?

kimi:
Saattaa se takaiskuventtiili elpyäkin, ihan puhaltamalla tai koputtamalla. Toisaalta halpa ja helppo vaihtaa itse. Eihän maahan valu vettä koko ajan kun pumppu käy. Tuossa voi olla pakkasvahti joka pitää aktivoida

mjh48:
Meillä oli samanlainen vika, lämmin vesi roiski aina hanaa avatessa.
Pumpun takaiskuventtiili valutti vedet Trumasta takaisin säiliöön.
Kun vaihdoin pumpun ulkoisella takaiskuventtiilill ä olevaksi vaiva poistui. 

Vaeltaja:
Minä olen täyttänyt truma C 603 varaajan näin. Varaajan letkussa oleva venttiilin vipu (keltainen) käännetään pystyasennosta letkun suuntaiseksi. Lämmittimen varoventtiilin nuppi nostetaan ylös, ja varmistetaan, että se jää pysymään yläasennossa. Täytetään raikasvesisäiliö.
 Aloitetaan kylmän lämmittimen lämminvesisäiliön täyttö, avaamalla kaikki lamminvesihanat yhtä aikaa. Lämminvesisäiliön tilavuus on n. 10 litraa + johtoihin mahtuva vesi. Suljetaan aina sellainen lämminvesihana, josta vesi valuu jo kunnolla, pärskimättä. Kun kaikki lämminvesihanat ovat saatu suljettua, avataan kylmävesihanat samalla tavalla.
 Tämän jälkeen käynnistetään lämmitin. Kesällä kun tarvitaan vain lämmintä vettä käynnistetään lämmitin pelkästää vedenlämmitys asennossa.
Ohjauspaneelista voi valita veden lämpötilan 40° tai 60°. Itse käytin 60° vettä. Ohjauspaneelissa syttyy punainen lamppu veden lämmityksen merkiksi. Lamppu sammuu, kun veden lämpötila varaajassa on saavuttanut säädetyn lämpötilan.
 Lämminvesi hanoista tulee aina alkuunsa kylmää vettä, kunnes varaajasta asti tuleva lämmin vesi on saavuttanut hanan, työntäen edellään letkussa jäähtyneen veden ulos hanasta.

Ruuteri:
Sisätilan lämmityksen ollessa päällä, vesi kuumenee varaajassa kokoajan. Paineen pitää purkautua johonkin,muuten sanoo varaaja tai joku muupaikka pox. Näin silloin kun vettä ei käytetä. Ilmeisesti paine on suunniteltu purkautuvan vesisäiliöön päin.. Omassa kanssa pärskii aamuisin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View