Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Mistäs kohtaa 2001 mallinen fiat solifer (ducato) tunkataan ylös?

<< < (12/15) > >>

elwari:

Juu, tässä on maksimikorkeus jo 500mm luokkaa, 10 tonnin tunkki, maksoi satasen nurkilla, mutta on sitten kunnollinen.

Karabiilisti:
Itellä on 2t hallitunkki, sillä ei transun takapäätä jaksa nostaa.
3 t hallitunkilla nousee ookoo.
Löytyy myös 3t, 12t ja 20t pullot mutta niillä ei kyllä viitti nostella, kaatumisvaara ja nostopää on niin kapea että vaatisi päähänsä jonkun tukevan levyn tms. Menee kikkailuksi.
Pullotunkissa ongelma on että kun auto nousee niin tunkkiin tulee yleensä sivusuuntaista vääntöä, sitä kannattaa varoa. Hallitunkki tasaa tuon itse.

Ja sitten on kasa mekaanisia tunkkeja mutta ne on vaan pikkuautoille.

Raksaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 15.09.2020     kello on 08:52 ---Itellä on 2t hallitunkki, sillä ei transun takapäätä jaksa nostaa.
Pullotunkissa ongelma on että kun auto nousee niin tunkkiin tulee yleensä sivusuuntaista vääntöä, sitä kannattaa varoa. Hallitunkki tasaa tuon itse.

--- Lainaus päättyy ---

Tätä juuri itse pohdin.

Tuo Elwarin kuvan mukainen setuppi oli se mitä olin miettinyt ennen tämän topikin löytämistä. Onko tuolle autopukille jokin tietty paikka mihin se pitäisi laittaa? Sellaista en ole koskaan itse käyttänyt. Tuon vanhemman asuntoauton kun ostin ja vein ensimmäiseksi jakohihnan vaihtoon, niin nostivat tunkilla etupään tuollaisille pukeille jossa oli kunnes saivat kuntoon. En vaan huomannut katsoa lainkaan mihin olivat laittaneet tukemaan auton pohjassa.

Raksaus:
Onko kenelläkään kokemusta paineilmatunkeista? Pohdin tässä, että jos joutuu kohtuu summan sijoittamaan tunkkiin niin pitöisikö saman tien sijoittaa tuollaiseen halvemman hintaluokan paineilmatunkkiin. Esim.

https://www.puuilo.fi/torin-hallitunkki-22t-paineilma?gclid=Cj0KCQjwzbv7BRDIARIsAM-A6-27qjFsNBUG33VX-76G5isAD_2QP_ARwPBmexji2T3KIBjcZN6nt30aAvPiEALw_wcB

x1m:
Minimi nostokorkeus 215mm ei käy pikkuautoille.
Torin hallitunkkia pitkään käyttänyt matalaankin sopii alle, ihan hyvää laatua.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View