rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020  (Luettu 28504 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:46
  • viva la France
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #90 : 28.04.2020 kello on 18:20 »
Huomaa että tälle väelle suositukset ova hyvinkin tarpeen. Reissulle ollaan lähdössä omien mututietojen siivittämänä.
Miten puutarhaleiriläinen katsoo olevansa oikeutettu lähtemään reissuun? Entä jos kaikki niin tekisivät?
Typerys ajattelee itseään, viisas kokonaisuutta.
No joka kriisissä on rusinat pullasta poimivia minä ite kypykaartilaisia loisimassa muiden kustannuksella.
Ne on vaan kestettävä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 13:27
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #91 : 28.04.2020 kello on 18:48 »
Mikä leirintäalue otti vierailijan vastaan? Meidän suunnitelmissa olisi päästä lähtemään Itä-Suomen kiertueelle vaunun kanssa, Punkaharjun seutua kiertelemään ja sieltä matka jatkuisi pohjoisen suuntaan. Thumb

Etelässä SFC Etelälahti

Erkki

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #92 : 28.04.2020 kello on 19:07 »
Huomaa että tälle väelle suositukset ova hyvinkin tarpeen. Reissulle ollaan lähdössä omien mututietojen siivittämänä.
Miten puutarhaleiriläinen katsoo olevansa oikeutettu lähtemään reissuun? Entä jos kaikki niin tekisivät?
Typerys ajattelee itseään, viisas kokonaisuutta.
Saatkos herra ylijohtaja kerrottua saako muut kuin ne puutarhaleiriläiset liikkua. Ja kumpaan kategoriaan loppulauseesta itse kuulut

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #93 : 28.04.2020 kello on 19:19 »
Saatkos herra ylijohtaja kerrottua saako muut kuin ne puutarhaleiriläiset liikkua. Ja kumpaan kategoriaan loppulauseesta itse kuulut
Jahas. Odottamaton arvonnousu. Thumb
Ei saa. Hupiliikkumista on vältettävä. Omituista ettet ole vieläkään asiaa käsittänyt. Luulisi useassa viikossa moisen oppivan.
Loppulauseessa maittuun kategoriaan kuulumistani voit arvailla. Ainakin yritän käyttäytyä siten että paluu normaaliin olisi nopeaa. Tässä asiassa luotan alan ammattilaisiin. Jos sinulla on parempia vaihtoehtoja, kerro toki.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #94 : 28.04.2020 kello on 19:52 »
Vähän sellainen tunne, että rajoituksia puretaan melkoisesti 13.5, ja veikkaan, että koulutkin aukeavat silloin jollain tapaa.

Voi olla myös, että ravintolat aukenevat 1.6, mene ja tiedä.

Vaikea on kesällä väkeä estää liikkumasta, jos selviä rajoituksia ei enää ole ja valmiuslaki päättyy 13.5.

Varmaan tässä pitää leirintäalueidenkin löytää tälle kesälle joku välimallin ratkaisu ja todennäköisesti rajoittaa matkailijoiden määrää  tuohon 500 henkilöön.

Näyttää siltä, että euroopassa puretaan tällä hetkellä korona rajoituksia ja voi olla, että koronan 2. aalto tulee syksyllä. 

Itse olen ajatellut, että vien vaunun kesäpaikalle ja seuraan tilannetta. Voi olla, että vaunua ei koko kesänä paikalta liikuteta ja voi olla myös niin, että kesäpaikkaa ei paljon tule käytettyä, mutta tulee ainakin leirintäaluetta tuettua, jos ei muuta.

Katsotaan asiaa tilanteen mukaan ja seurataan valtion ohjeistuksia. Tässä vaiheessa vaunun vienti kesäpaikalle ei oikeastaan vielä vaikuta mihinkään.




*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #95 : 28.04.2020 kello on 20:01 »
Ei taida olla kun epsoolaiset aikoo lappiin lähteä.

Näköjään luetun ymmärtämisessä puutteita, tai sitten trolli.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:34
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #96 : 28.04.2020 kello on 21:01 »
Näköjään luetun ymmärtämisessä puutteita, tai sitten trolli.
Oikea supertrolli, koitetaan kestää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 09:09
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #97 : 29.04.2020 kello on 20:36 »
Hallitus: Takaisin kouluun 14.5. - kevätjuhlat peruttu.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006491544.html

Joko piakkoin saamme hallitukselta luvan matkustella?



Erkki

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:24
  • Eye never sleep
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #98 : 29.04.2020 kello on 21:23 »
Hallitus: Takaisin kouluun 14.5. - kevätjuhlat peruttu.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006491544.html

Joko piakkoin saamme hallitukselta luvan matkustella?Erkki
Joo, kyllä saamme sillä eihän sitä Suomessa ole kiellettykkään muualta kuoin uudeltamaalta ja sinne ja sekin loppui. Naapurisotealueen tk:n ei vaan kannata mennä koronaa pelaamaan. Eihän niisä enää tosin ole asiakkaitakaan. karavaanailu nousee vielä uusiin sfääreihin, kunhan kansa hoksaa. Kulkimet revitään suorastaan käsistä.  8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #99 : 29.04.2020 kello on 21:50 »
SFC:n jäsenyhdistyksiltä tarvitaan lupa päästä alueille. Saisi nyt edes omalleen mennä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:33
  • Escucha el Oi!
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #100 : 2.05.2020 kello on 15:36 »
Joo, kyllä saamme sillä eihän sitä Suomessa ole kiellettykkään muualta kuoin uudeltamaalta ja sinne ja sekin loppui. ...karavaanailu nousee vielä uusiin sfääreihin, kunhan kansa hoksaa. Kulkimet revitään suorastaan käsistä.  8)

Siinä on sellainen asenne jota en ymmärrä, jouduin oikeasti tovin tässä mietiskelemään omaa kantaani ja miksi ajattelen juuri päinvastoin.

Olen aina ollut yksilövapauden kannalla, enkä ole turhemmin turhia sääntöjä (ehkä jopa lakeja) kunnioittanut, vaan olen enemmänkin jopa kansalaistottelemat tomuuden puolustajapuhuja joissakin asioissa. Mikään ei muutu jos kaikkia typeriä sääntöjä noudatetaan, eikä edes uskalleta kritisoida niitä ääneen.

Mutta kuitenkin nyt olen sitä mieltä, että matkailu ei ole vaihtoehto. Miksi? miksi niin orjallisesti nyt haluan noudattaa hallituksen suositusta..?

Hieman silmiä avasi kun ylepuheessa oli joku sosiaalipsykologi puhumassa aiheessa, en muista oliko sama, mutta tuossa artikkelissa on samanlaisia perusteluita kuin siinä radio-ohjelmassa:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006463248.html

Tässä ehkä se itseäni eniten kiinnostava kanta:
"6. Luottamus sääntelyyn
Suomalaiset ovat tottuneet siihen, että turvallisuutta säännellään. Tämä saattaa synnyttää virhepäätelmän: ”Jos se on sallittua, se on automaattisesti turvallista.”

Hyvinvointiyhteisku nnassa luotto ylhäältä päin tulevaan sääntelyyn voi saada vähättelemään riskejä.

”Logiikka näkyy myös suhtautumisessa koronarajoituksiin: Jos ulkona lenkkeily tai kuntosalilla käyminen olisi oikeasti vaarallista, eikö se olisi jo kielletty? Jos turvavälit pysyvät suosituksina, eihän niiden rikkominen ole niin vakavaa?” Hankonen sanoo."


Osa kai sitten uskoo niin sinisilmäisesti päättäjiin, että jos nyt olisi joku oikea vaara, liikkumiskielto olisi päällä.
Itse en luota tai usko. Pitää ymmärtää kuinka paljon se vaatii, että sellainen poikkeustila julistettaisiin koko suomeen. Nyt kun iso osa noudattaa ihan vain ohjeistusta, se riittää. mutta ne vapaamatkustajat...:

"4. Yhteisen edun dilemma
Koronakriisin ratkaiseminen on kaikkien suomalaisten harteilla. Mitä useamman ihmisen kesken vastuu jakaantuu, sitä pienemmältä oma painoarvo tuntuu. Syntyy yhteismaan tragedia: kukaan ei enää ota vastuuta, ja jokainen toimii oman etunsa mukaan yhteisen hyvän sijaan.

Tämä käy Hankosen mukaan ilmi kuntosalikävijöiden kommenteista. Kyllähän minä voin käydä salilla, kun kerran muut pysyvät kotona.

”Ne, jotka uhrautuvat eivätkä käy salilla, mahdollistavat sen, että yksi vapaamatkustaja voi käyttää tilaa rauhassa. Jos kaikki kävisivät, ei pystyttäisi pitämään riittäviä turvavälejä.”

Lopulta yhteismaan tragedia voi vaikuttaa kaikkiin.

”Kun näkee, että tuo toinen saa nauttia tavallisesta elämästä, se syö motivaatiota ja voi aiheuttaa muissakin lipsumista.”


Tuohan pätee täysin karavaanareihinkin. Iso osa pysyy kotona, sitten se pieni ryhmä rehvastelee miten on niin hieno liikkua kun ei ole ruuhkaa..  Thumbd
Kyllä se ainakin omaa motivaatiota syö, kun osa napsii rusinat pullista.

Ja selvennykseksi tähän vielä, en kuulu riskiryhmään enkä pelkää sairastuvani, mutta tajuan sen, että kuulun hyvinkin jonkinlaisen "sarjatartuttajarisk iryhmään", kun jo työnpuolesta liikun ympäri suomen, käytän yleisiä vessoja, tapaan ihmisiä jne, mielestäni olisi todella itsekästä napata vaunu perään ja lähteä huvikseen suomea kiertämään.

Mutta ehkä olen väärässä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #101 : 2.05.2020 kello on 16:06 »
Hyvä kirjoitus. Ei taida tähän korona asiaan olla yhtään oikeaa vastausta tällä hetkellä.

Ilman toimivaa rokotusta, roikutaan löysässä hirressä. Teet niin taikka näin, teet varmasti väärinpäin, jonkun mielestä.

Itse ajattellin, että tälle kesälle vaunuhommat jää kiertelyn suhteen vähemmälle ja siksi veinkin vaunun kesäpaikalle.

Toki voi olla vielä niinkin, että SFC alueet ei tänä kesänä avaa vieraille ovia ollenkaan, joka automaattisesti rajoittaa liikkumista jo melkoisesti.


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:24
  • Eye never sleep
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #102 : 2.05.2020 kello on 17:37 »
Siinä on sellainen asenne jota en ymmärrä, jouduin oikeasti tovin tässä mietiskelemään omaa kantaani ja miksi ajattelen juuri päinvastoin.

Olen aina ollut yksilövapauden kannalla, enkä ole turhemmin turhia sääntöjä (ehkä jopa lakeja) kunnioittanut, vaan olen enemmänkin jopa kansalaistottelemat tomuuden puolustajapuhuja joissakin asioissa. Mikään ei muutu jos kaikkia typeriä sääntöjä noudatetaan, eikä edes uskalleta kritisoida niitä ääneen.
...
Toimit aivan oikein, Noilla pohjilla ei todellakaan ole syytä kuleksia enää vapaa-ajalla. Tosin Singaporelainen yliopisto ennustaa koronan olevan ohi Suomessa 26.8. :o On vielä senkin jälkeen kesää jäljellä.  8) Kirjoitan lyhyitä lauseita. on sitten helppo poimia niitä asiayhteydestä oman ajatustyön pohjaksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:01

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Karavaanarimatkailun tilanne kesällä 2020
« Vastaus #104 : 6.05.2020 kello on 17:32 »
Metsähallitus poistaa rajoituksia.

https://www.metsa.fi/-/metsahallitus-poistaa-luontokohteiden-koronarajoituksia

Ei voi pitää paikkaansa, Mautoilijan juuri huollettu kristallipallo on kertonut että rajoitukset kestää kesän yli.