Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Hobbyn 230 V pääkatkaisin?

<< < (4/6) > >>

99:
Johdonsuoja ei ole pääkatkaisija, eikä pidä semmoisena käyttääkään.

Yrjö:
   Mielestäni sellainen etu siitä on, kun pääkytkin on nollilla. Että ei tuu valokaarta pistotulppaa työntäessä pistorasiaan, vaikka kaikki 230 V. laitteet olisi päällä. Tuolla Ideaparkin vaunualueella oon katsellut pistorasioissa selviä valokaaren aiheuttamia polttojälkiä.
 Itse en kyllä näin toimi, eikä oo pääkytkintäkään, eipä juuri muita 230 V. ole kun laturi.

mjo33400:
Kukakohan kirjaston hoitaja noikin ohjeet on kirjoittanut?

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 19.04.2020     kello on 21:19 ---   Mielestäni sellainen etu siitä on, kun pääkytkin on nollilla. Että ei tuu valokaarta pistotulppaa työntäessä pistorasiaan, vaikka kaikki 230 V. laitteet olisi päällä. Tuolla Ideaparkin vaunualueella oon katsellut pistorasioissa selviä valokaaren aiheuttamia polttojälkiä.
 Itse en kyllä näin toimi, eikä oo pääkytkintäkään, eipä juuri muita 230 V. ole kun laturi.

--- Lainaus päättyy ---

230V ei riitä tekemään mitään valokaarta pistorasiaan, nuo palojäljet ovat varmasti ylimenovastuksen synnyttämiä kuumentumia. (Teoriassa, 230V valokaari voi syntyä jos ilmaväli on noin 7 sadasosamillimetriä (0.07mm).

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 19.04.2020     kello on 21:19 ---   Mielestäni sellainen etu siitä on, kun pääkytkin on nollilla. Että ei tuu valokaarta pistotulppaa työntäessä pistorasiaan, vaikka kaikki 230 V. laitteet olisi päällä. Tuolla Ideaparkin vaunualueella oon katsellut pistorasioissa selviä valokaaren aiheuttamia polttojälkiä.

--- Lainaus päättyy ---
No, kytkee ensin kulkineeseen ja sitten tolpasta kääntää katkaisijaa jos tuota pelkää

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View