rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tavaroiden lainailusta  (Luettu 3305 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:48
  • Lempäälä
Tavaroiden lainailusta
« : 17.04.2020 kello on 06:57 »
  Taitaisi pääkaupunkilaiset lainata vaimoonsa mieluummin kun vetoniitipihtejään?? :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.04.2024 kello on 21:22
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #1 : 17.04.2020 kello on 10:42 »
  Taitaisi pääkaupunkilaiset lainata vaimoonsa mieluummin kun vetoniitipihtejään?? :laugh:

Kokemuksesta tiedän, että ei ne työkalut ainakaan paremmassa kunnossa palaudu kuin lähtiessään olivat. Osa jää matkalle ja osasta on savut karannut.  :-[ Samasta syystä en ole juurikaan työkaluja itsekkään keltään lainaillut. Pyrkinyt omavaraisuuteen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #2 : 17.04.2020 kello on 11:37 »
  Taitaisi pääkaupunkilaiset lainata vaimoonsa mieluummin kun vetoniitipihtejään?? :laugh:
Sinä voisi käydä samalla tavalla, kuin betonimyllyn lainauksessa...

Kummassakin tapauksessa palautuisi mokot sisällä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:32
  • Eläkeläinen
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #3 : 17.04.2020 kello on 11:38 »
Kokemuksesta tiedän, että ei ne työkalut ainakaan paremmassa kunnossa palaudu kuin lähtiessään olivat. Osa jää matkalle ja osasta on savut karannut.  :-[ Samasta syystä en ole juurikaan työkaluja itsekkään keltään lainaillut. Pyrkinyt omavaraisuuteen.
Sama periaate on minullakin.Ostetaan mitä tarvitaan eikä lainailla kenellekään.
Vanha sanonta että "Tavara ei lainassa parane" pitää kyllä yleensä paikkansa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #4 : 17.04.2020 kello on 11:58 »
Lainauksessa on se ongelma että mitäs sitten jos tavara vaikka hiukan vaurioituu...ostaak o lainaaja tällöin kokonaan uuden vai miten.

Tietty 20 tongit voi lainata 20e panttia vastaan, rahat saa takasin jos tulee ehjänä takas...

Ennevanhaan oli asiat ehkä paremmin tuossa suhteessa...talojak in rakennettiin talkoilla.
Esim meillä koko suvun ok talot tehtiin siten että suvun miehet kävi rakentamassa toistensa apuna.

Tänä päivänä nuoriso ei moiseen ryhtyisi...ilmaista työtä...likaistakin

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #5 : 17.04.2020 kello on 13:11 »
Lainauksessa on se ongelma että mitäs sitten jos tavara vaikka hiukan vaurioituu...ostaak o lainaaja tällöin kokonaan uuden vai miten.

Tietty 20 tongit voi lainata 20e panttia vastaan, rahat saa takasin jos tulee ehjänä takas...

Ennevanhaan oli asiat ehkä paremmin tuossa suhteessa...talojak in rakennettiin talkoilla.
Esim meillä koko suvun ok talot tehtiin siten että suvun miehet kävi rakentamassa toistensa apuna.

Tänä päivänä nuoriso ei moiseen ryhtyisi...ilmaista työtä...likaistakin
Voi tuohon myös verottajalla olla tänä päivänä sanomista.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #6 : 17.04.2020 kello on 16:48 »
Tänä päivänä nuoriso ei moiseen ryhtyisi...ilmaista työtä...likaistakin
Voipa ryhtyäkin kunhan talkooisäntä huolehtii velvollisuuksistaan . Ei kukaan lähde rehkimään jos mitään kivaa ei saa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:48
  • Lempäälä
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #7 : 17.04.2020 kello on 22:04 »
Kokemuksesta tiedän, että ei ne työkalut ainakaan paremmassa kunnossa palaudu kuin lähtiessään olivat. Osa jää matkalle ja osasta on savut karannut.  :-[ Samasta syystä en ole juurikaan työkaluja itsekkään keltään lainaillut. Pyrkinyt omavaraisuuteen.
  Ollaampa kaukana aiheesta.
  Entisellä naapurilla aina vehkeet parani lainassa, valitettavasti hän on hiippakuntaa vaihtanut jo vuosia sitten.
  Itse olen lainaillut niin paljon , että mulla on vehkeet huonontunut enemmän, kun mun vehkeet muilla lainassa. Eli olen voitolla tässä hommassa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #8 : 18.04.2020 kello on 00:02 »
Entisellä naapurilla aina vehkeet parani lainassa
Niin parani. Lainassa olleet jousipuristimet palautuivat uutena kun ne itse ostin. Halpikset lainasin, laatupelit ostin. Lainaa en. Mitään.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #9 : 18.04.2020 kello on 08:36 »
Mulla on yksi kaveri, jolle voi täysin huoletta lainata. Tarkka heppu ja varmasti tulee samassa kunnossa, mutta siistimpänä takaisin. Mutta yleensä tavara jotenkin kärsiis, kun sitä lainailee.

Veljen kelkkakärry kävi lainassa lapinreissulla, tuli ehjän oloisena takaisin. Seuraavalla käytöllä sulilla teillä meni yksi rengas, aivan romuksi kulahti. Etummainen akseli oli ajettu jotain päin ja pyörä vinoon. Lainaajan mielestä ei tietty oo osunu mihinkään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #10 : 18.04.2020 kello on 10:55 »
Minulla oli lyhyt Transporter aikoinaan. Kaveri halusi sitä lainata useastikin kun hänen rivari oli jyrkän mäen päällä. Piti mutkaista kävelytietä peruuttaa ovelle. Teki muuttoa sillä pikkuhiljaa. Sain aina hänen uuden XC90:n itselle alle ja oma auto palautettiin tankki täynnä ja pestynä.  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #11 : 18.04.2020 kello on 11:07 »
Minulla oli lyhyt Transporter aikoinaan. Kaveri halusi sitä lainata useastikin kun hänen rivari oli jyrkän mäen päällä. Piti mutkaista kävelytietä peruuttaa ovelle. Teki muuttoa sillä pikkuhiljaa. Sain aina hänen uuden XC90:n itselle alle ja oma auto palautettiin tankki täynnä ja pestynä.  Thumb
Hyvät lainaajat on harvassa..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:47
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #12 : 18.04.2020 kello on 14:19 »
Pitää velipojan mönkkäri pestä ja muistaa tankata piripintaan ennen palautusta😉

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:27
  • viva la France
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #13 : 18.04.2020 kello on 14:43 »
No minun sora scania on ollut jo 10 vuotta naapurin isännällä lainassa.
Ajelee omasta montusta soraa silloin tällöin omalle tielleen.
Viimme kesänä oli uuden kulutuslevyn laittanut lavan pohjaan, kun entisestä
oli alkanut tulla ohuempi aines läpi.
Jarrut on kuulemma juuri aukonut, aikaan kun tuntuu nyt olevan, kyseli jotta jos hän uudet hilppeet
hommaa, niin osallistunko kustannuksiin puolella hintaan, 400 € tuntu tulevan hintaa jostain
ruotsista tilattuna, lupasin maksaa.
Jos en ois lainannut, niin varmaan ois jo koppi ruostunut pois kokonaan jos se ois seisonut pihalla.
Nyt se saa seistä kuivassa konehallissa eli ehkäpä olen aika paljon voiton puolella.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:41
  • Retkeilijä
Vs: Tavaroiden lainailusta
« Vastaus #14 : 18.04.2020 kello on 14:56 »
Kyllä minä lainaan kaikkea jos kaveri tarvii. Kaveria ei jätetä Thumb