Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Kaappeja Motonetissa

<< < (3/4) > >>

Tarvasjoki:

--- Lainaus käyttäjältä: El Maco - 12.04.2020     kello on 19:27 ---Joo, lämmitin takkaa vähän liikaa

Korjasin mokani.

Luulen, että toi kaappi voi olla häiritsevä jossain autossa, vaikka toisessa ei olisi. Pitää jatkaa testailua. Joku Facebookissa moitti äänekkääksi, mutta kaappi oli aivan sängyn vieressä ja tais olla aika kevytrakenteinen auto.

--- Lainaus päättyy ---
Ei kai se auton rakenne vaikuta sisä ääniin eihän kalusteet oo ko 10mm levyä oon sisällä on esim jääkaappi.

El Maco:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 12.04.2020     kello on 20:34 ---Ei kai se auton rakenne vaikuta sisä ääniin eihän kalusteet oo ko 10mm levyä oon sisällä on esim jääkaappi.

--- Lainaus päättyy ---
Ei toi lauseen loppuosa aivan auennut, mutta toki vaikuttaa. Joissain autoissa kalusteet on äärimmäisen kevyttä levyä ja toisissa huomattavasti raskaampaa tavaraa.

Ja ainakin mulla löytyy myös paksumpaa kuin tuo 10mm.

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: El Maco - 12.04.2020     kello on 18:53 ---Oven kiinnipito pitää vielä askarrella.

--- Lainaus päättyy ---

Mä laitoin vanhaan vaunuun kans coolxonin kompurakaapin, niin ostin jostain lastentarvikeliikke estä sellaisen valkoisen lapsilukon joka on tarkoitettu kaappiin, lipastoon tms.
Eihän sitä lukkoon tartte laittaa kuin ajon ajaksi.

El Maco:
Pitää tehdä koronakaarros kaupoissa, josko löytyisi sopiva. Tuo sun versio voisi olla hyvä, jos nyt ymmärsin, mimmonen on kyseessä.

Muokkausta: noitahan löytyi jos vaikka minkämoisia. Kiitos vinkistä.

El Maco:
Jääkaappi puksutteli 56 tuntia akkuvirralla, lähtökohtana 17c lämmennyt auto, kaappi vielä nollan vaiheilla sisältä. Toisena päivänä nakkasin sisään 4l 16c vettä pöntössä ja pakastimeen vajaan litran. Hieman oli säätö liian lämpöisellä, vajaalla puolella teholla mentiin. Jääkaapin lämpötila kestää reilun puolen asteen sisällä jos ulkoiset tekijät ei vaikuta asiaan, mutta suht hitaasti korjaa ton vesipöntön vaikutuksen. Eli kannattanee laittaa juomia jäähylle maltillisesti.

Kaappi on nyt suljetussa kotelossa talvikäyttöä ajatellen, takasivun alaritilässä vain pientä ilmavuotoa kaapin taakse. Kaappi lämmitti kotelonsa vajaat kaksi astetta autoa lämpöisemmäksi ja vesipöntön laiton jälkeen kävi asteen korkeammalla. Kesällä pysynee tehot kohdallaan, kun ottaa alaritilän tukkeen pois ja kattoventtiili on yleensäkin auki. Paneeli oli tuottanut parina pilvisenä päivänä reilut (molempina erikseen siis) 200w ja tuolla tuotolla akun aamujännite laskee hiljalleen. Tänä aamuna oli 12.2v Kaiketi piisaa meidän käyttöön, harvoin ollaan kahta päivää paikallaan ja jos ollaan, niin luultavimmin keli on kohdallaan ja aurinko paistaa.

Jos saisin vielä töissä "kalibroitua" tuon puhelimen desibelimittausta edes suuntaa-antavasti, saisi melutasosta lisää infoa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View