Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Olisko karavaanareista apua ?
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 7.04.2020 kello on 21:40 ---Lähtisitkö itse rankkaan ja yksitoikkoiseen työhön alle 1400€ kuukausipalkalla?
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on käsitys, että mansikan poiminnassa ei olla millään kuukausipalkalla, vaan urakkapalkka. Ja tienesti siten huomattavasti parempi. Ne muut työt sitten lienevät vaikka tuntipalkalla.
aakoo:
Jos laajemmin ajattelee, Mistä asiasta tahansa saa halvemman kun paikallisen palkkatason sijaan tekee kustannuslaskelman itäeurooppalaisella palkkatasolla.
Vähän kuin nämä mutiaisten tekemät 5€ pizzat...
Markkinatalouteen kuuluu että tuotteen hintaan laitetaan kaikki kulut, Suomessa Suomen kulut ja Ukrainassa sikäläiset mutta vituiks menee kun Ukrainan palkkatasolla yritetään pyörittää Suomalaisen tasoista yhteiskuntaa.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 7.04.2020 kello on 21:53 ---Mulla on käsitys, että mansikan poiminnassa ei olla millään kuukausipalkalla, vaan urakkapalkka. Ja tienesti siten huomattavasti parempi. Ne muut työt sitten lienevät vaikka tuntipalkalla.
--- Lainaus päättyy ---
Minulla ei mitään käsitystä puutarha-apulaisen palkanmuodostuksest a. Kunhan lehdessä esitellystä palkkavertailusta katsoin. Urakassa homma kovenee jos meinaa tiliä saada. Kova on se mimmi tai hemmo joka mansikanpoiminnalla elannon perheelleen tuo.
--- Lainaus käyttäjältä: aakoo - 7.04.2020 kello on 22:00 ---ituiks menee kun Ukrainan palkkatasolla yritetään pyörittää Suomalaisen tasoista yhteiskuntaa.
--- Lainaus päättyy ---
Kaupparyhmät halpuuttaa viljelijän kustannuksella. Viljelijä hommaa halpatyövoimaa. Mutta kun työvoiman saatavuus loppuu, kusessa on kaikki.
"Masi":
On siinä semmoinenkin pointti, mansikat poiminnan oppi parissa tunnissa, mutta mansikkapellon uudistus vaatii jo kokemusta eli tarvitaan siihen kymmenen sakkiin jo muutama kokenut ohjaamaan työtä.
Kevät työt ei ole pystymetsä porukalle sopivia, empi sitten sadonkorjuu, mutta se kovaa hommaa tottumattomalle. Yhden mopo olen mansikoita poiminut.
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: aakoo - 7.04.2020 kello on 22:00 ---
Vähän kuin nämä mutiaisten tekemät 5€ pizzat...
--- Lainaus päättyy ---
Eikö ne Sarioisen 1,25€ pannulaput olekaan äitien tekemiä?
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/saarioinen-jauhelihapizza-200g-6412000034505
Kaikki alle 5€ pitsat kun kuulema pitäisi ilmoittaa verottajalle :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta