rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Millainen talvivaunu ?  (Luettu 9605 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Millainen talvivaunu ?
« Vastaus #15 : 7.04.2020 kello on 11:39 »
Ja Detskuista pitää olla Alde-malli, jotta seinissä on foam eikä styrox.

Nämäkö kulkee aina "käsi kädessä"?

Itelle kelpaisi Trumakin, mutta foam hyvä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:04
  • Knaus Eifelland
Vs: Millainen talvivaunu ?
« Vastaus #16 : 7.04.2020 kello on 11:42 »

Eikös tämä Eiffelland ole Unkarilainen vaunu ?


Onko tällä valmistusmaalla nykypäivänä merkitystä? Jotenkin tähän piti tarttua...

Ainakin oman vaunun työnlaatu on ensiluokkaista vielä näin 20 vuotiasta vaunua tarkastellessa.
Edellinen sakemanni lämsy vuosi vedet sisään, oli ikävä kokemus. Tukijalan seudultakin oli pehmeää.
Nyt samassa iässä Eiffelandin pellit kimahtelee vielä kynnellä kopauttaessa iloisesti, märkää ei löydy kuin vessan pienestä huoltoluukusta, jolla ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Jotain nippeleitä kattoluukusta ja kasettiverhosta mennyt, taitaa olla sakemannien komponentteja, joita löytynee joka vaunusta. Väittäisin, että jos tehtaalla on hyvä työporukka/sakki vaunuja vääntämässä, laatukin on paremmalla tasolla, kuin jossain kansainvälisessä sulatusuunissa. Sama se on alalla kuin alalla. Hienot materiaalit ei vielä tarkoita laatua, jos tehdään sekundaa.

Surkeeta luettavaa on, jos jollain on tullut vedet sisään alta 10 vuotiaasta kalliista kalustosta.

"Günther Hennerici perusti matkailuvaunutehtaa n Eifellandin vuonna 1962.
Unkarissa rakennettiin myös nykyinen asuntovaunujen tuotantoa varten tarkoitettu Knaus Tabbert Hungary Kft., Joka alun perin tuotti Eifelland-tuotemerkin tuotteita Hollannin markkinoille."


"Kilpailija EIFELLAND ostettiin vuonna 1973"

Tulipa itsekin opiskeltua historiaa tässä samalla...  :o
« Viimeksi muokattu: 7.04.2020 kello on 11:58 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Millainen talvivaunu ?
« Vastaus #17 : 7.04.2020 kello on 11:57 »
Nämäkö kulkee aina "käsi kädessä"?

Itelle kelpaisi Trumakin, mutta foam hyvä.

Näin olen antanut itseni ymmärtää.
Luulin että kaikissa on foam, mutta kerran Vuokatissa olin päädyt vastakkain yhden "omatuodun" Truma detskun kanssa ja sen omistaja kertoi tämän totuuden. Se on vielä helposti todistettavissa kun katsoo vesisäiliöltä täyttöputken läpivientiä, niin siinä on eriste suoraan nähtävissä. Minulla molemmissa "Alde-Detskuissa" sinistä umpisoluista ja hänellä valkoista .
Ja asian varmistamiseksi olen kertaalleen porannu toisen puolen seinästä näytepalan  ;D




*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:04
  • Knaus Eifelland
Vs: Millainen talvivaunu ?
« Vastaus #18 : 7.04.2020 kello on 12:02 »
Mulla on etukopan eristetyssä kannessa pieni kolhu sisäpuolella, uretaani sieltä pilkistää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:00
  • viva la France
Vs: Millainen talvivaunu ?
« Vastaus #19 : 7.04.2020 kello on 12:04 »
Monessa saksalaisessa missä on seinät sinistä, lattiat onkin valkoista.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Millainen talvivaunu ?
« Vastaus #20 : 7.04.2020 kello on 12:14 »
Monessa saksalaisessa missä on seinät sinistä, lattiat onkin valkoista.

Ja ehkäpä katto myös jos lattia  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.03.2024 kello on 18:36
Vs: Millainen talvivaunu ?
« Vastaus #21 : 7.04.2020 kello on 15:07 »
Mulla oli Dethleffs 2009 mallia jossa oli styroksia eristeet ja alde. Saksasta tuotu käytettynä. Lämmintä riitti ihan kuten
80 luvun solifereissa, lattia oli tosin kylmä. Tämä samainen laite lähti kiertoon kun seinät olivat irti lattiasta akselin etupuolella ja päivä paistoi sisään.
Ei enää ikinä samaa merkkiä!


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:04
  • Knaus Eifelland
Vs: Millainen talvivaunu ?
« Vastaus #22 : 25.09.2020 kello on 14:35 »
Nyt kun muistin, katsoin missä lukee vaunussa valmistusmaa Unkari, en sellaista löytänyt. Sarjanumero varmaan sen kertoo, jos osaa tulkita. Kuvan sarjanumeron jätin vajaaksi.