Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

Teräs kaasupullojen vaihto komposiittipulloihin

<< < (4/20) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 23.03.2020     kello on 20:53 ---Teräspullon vaihto alumiiniseen ei kyllä montaa kiloa painoa säästä.
Mulla on joskus kesäisin savustimen takia komposiittipullo laittomasti mukana takatallissa. Olen myös miettinyt tuota adapteria, niin voisi käyttää varapullona lämmitykseen.

--- Lainaus päättyy ---
Varsinkin vaunuissa tiputtaa keulapainoa joissain ihan reippaasti. 2 x taara pienemmäksi

T-Cat:

--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 23.03.2020     kello on 20:53 ---Teräspullon vaihto alumiiniseen ei kyllä montaa kiloa painoa säästä.
Mulla on joskus kesäisin savustimen takia komposiittipullo laittomasti mukana takatallissa. Olen myös miettinyt tuota adapteria, niin voisi käyttää varapullona lämmitykseen.

--- Lainaus päättyy ---

On niitä keveämpiä lelumeeti pulloja niin paljon mukavampi käsitellä matkiksen ahtaassa pullokaapissa että mielelläni maksan sen muutaman euron enemmän. Vielä keveämpi taitaa olla komposiittipullo, siinä on kylläkin vain 10kg kaasua. Parhaiten pakkasella tulee kaasu pullosta alumiinista, komposiitti taisi olla huonoin. Alumiinipullot ovat AGAn kaasukouluttajan mukaan poistumassa, jäävät vain trukki käyttöön, sääli sinänsä.

88k5:
Veneessä itse vaihdoin kv-teräspullon komposiitti pv:ksi. Ainoastaan ruostevesihikoilun takia.. taisi 1kg kaasumäärästäkin tippua.

Truma ja hella ei viimekesänä pullollistakaan hukannut..

Hesus:

--- Lainaus päättyy ---

11kg teräs n. 14kg
11kg alu n. 7,5kg
10kg komposiitti n. 6,7

Mikä sitten kellekin on paljon tai vähän? Prosenteissa ero on ainakin iso alun ja teräksen välillä.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 23.03.2020     kello on 21:44 ---11kg teräs n. 14kg
11kg alu n. 7,5kg
10kg komposiitti n. 6,7

Mikä sitten kellekin on paljon tai vähän? Prosenteissa ero on ainakin iso alun ja teräksen välillä.

--- Lainaus päättyy ---

Otat teräspullona sellaisen, jossa kaksi erillistä kahvaa, niin paino putoaa reilun 3kg tuohon rengaskahvasen 14 kiloon verrattuna 😉
Sitten se alumiini tai komposiitti säästää enää 3kg, jolloin tulee kova kilohinta vaihdolle.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View