Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Koronavirus ja mitä se aiheuttaa kellekin
Mautoilija:
Minä minä-tyypit pakkautuvat leireihinsä ja sairastavat siellä. Tosin jossain vaiheessa tautia alkaa sairaalapaikka kiinnostamaan.
megaman:
Koronavirus on aiheittanut sen, että uusi kestokasvo on bongattu telkkarissa haastatteluissa joka ilta viikon ajan.
MRi:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 5.05.2020 kello on 22:12 ---Koronavirus on aiheittanut sen, että uusi kestokasvo on bongattu telkkarissa haastatteluissa joka ilta viikon ajan.
--- Lainaus päättyy ---
Tänään maikkarin uutisissa oli (ainakin itselleni) kaksi piristävää poikkeusta. Ei niitä vakio HUS, THL tai vastaavia kestokasvoja putkikatse kengänkärjissä, kärjistetysti sanottuna.
HUS:n proffalla oli fokus kerrankin myös euroissa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/korona-potilaan-pelastetun-elinvuoden-hinta-liikkuu-miljoonissa-euroissa-hus-laakari-jos-talous-sukeltaa-erityisesti-heikko-osaiset-joutuvat-karsimaan/7810916#gs.5xo4ra
Aallon tuotantotalouden proffalta selvästi jo kriittisempi kannanotto
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/professorii-lyo-tiskiin-rankan-laskelman-koronatoimien-kustannus-on-yli-0-5-miljoonaa-euroa-per-saastynyt-elinvuosi-lockdownissa-ei-ole-mitaan-jarkea/7809974#gs.5xo845
Minä, meidän perhe/suku, meidän lääni, meidän sitä jne on tullut vahvasti esiin ja joka tasolla. Ääriesimerkkinä Amerikan Tollo (lainattu Kookaburralta) joka koitti uutisten mukaan kahmia Saksassa kehitteillä olleen rokotteen jenkkeihin rahalla, härskit valtioiden välistä vedot suojavarustekaupois sa, hengityskoneiden takavarikot kauttalentojen yhteydessä. Kun pahimmasta päästään ylitse tulee elvytysvaiheessakin protektionismi nousemaan esille.
Nostipa täälläkin mielestäni päätään Uusimaa vastaan muut. Älkää vaan tänne tulko tartuttamaan...
Pääasia että minä/me pysymme terveinä vaikka kansantalous kyykkää, yrityksiä menee konkurssiin ja ihmisiä joutuu kilometritehtaalle.
Eilen sain itsekin telkkaria katsellessa ajattelemisen aihetta. Olen täälläkin kommentoinut että ikäihmisten on helppo eristäytyä kun ei ole tarvetta käydä töissä. Mutta voi se olla aika karua jos viimeisillä elinvuosilla on neljän seinän sisällä eikä saa nähdä sukulaisia. Ja vaikka olisi vielä hyvässäkin kunnossa niin menetetty kesä / vuosi laskennallisista jäljellä olevista vuosista saattaa olla suhteellisesti ottaen paljon.
Ei ole käynyt hallitusta tai muita päätöksentekijöitä kateeksi. "Tulipaloja sammuttaessa" katse on kengänkärjissä, palon suuruudesta riippumatta. Mutta kun se akuutti tilanne on saatu hallintaan, on syytä suunnata katsetta myös vähän kauemmaksi. Omasta mielestä tehdyt toimet ovat olleet tähän asti järkeväntuntuisia. Ja kun tästäkin kriisistä selvitään, niin toivottavasti virheistä, nyt ja aikaa sitten tehdyistä, opitaan tulevaisuutta varten.
megaman:
Bloggaava evoluutiobiologi oli hän... Joka päivä töllössä.
MRi:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 5.05.2020 kello on 23:50 ---Bloggaava evoluutiobiologi oli hän... Joka päivä töllössä.
--- Lainaus päättyy ---
Eli ilmeisesti tarkoitat häntä?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuka-han-on-rottia-ja-loisia-rakastava-tuomas-aivelo-joutui-koronakeskioon-yhden-kirjoituksen-vuoksi-asiat-ovat-pahasti-kun-poliitikot-haluavat-tautiekologilta-mielipidetta/7794290#gs.5ycm1b
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta