rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauton ostaja  (Luettu 7944 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:19
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #15 : 11.08.2020 kello on 18:49 »
Sain samoin textarin en edes avannut vaan poistin heti ,huijarilta vaikutti heti ei kukaan kysele te textarilla  ok sul ato myynnissä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:53
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #16 : 11.08.2020 kello on 20:29 »
Laitoin ko. kyselijän spammi listalle, tieto meni myös eteenpäin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:11
  • Callengr
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #17 : 11.08.2020 kello on 22:19 »
Mites siinä voi huijata jos ostaja laittaa rahat käteen? Tai tilille? Ei kai kukaan anna autoa tai papereita ennen kun on rahat tilillä. Pelkkä kuitti ei riitä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.04.2024 kello on 19:45
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #18 : 12.08.2020 kello on 09:00 »
Sain samoin textarin en edes avannut vaan poistin heti ,huijarilta vaikutti heti ei kukaan kysele te textarilla  ok sul ato myynnissä.

Miusta tuo vaikuttaa tavalliselta turkulaiselta kielen perusteella.  :D Tavallisuudesta poiketen on jopa sijoittanut verbinkin lauseeseen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:27
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #19 : 12.08.2020 kello on 09:48 »
Tuo osto ja myynti hommasta puuttuu joku luotettava aputyökalu. Jompikumpi joutuu yleensä ottamaan riskin. Antamaan ensin paperit että saa rahat. Tai toinen antamaan rahat ennenkun saa paperit.

Pitäis olla sellaanen sovellus johon voi siirtää rahat ja josta niistä ei saa pois enää itse. Ja toisaalta myyjä ei saa niitä ennenkuin ostaja kuittaa että paperit OK.
Jos tilanne päätyisi siihen että rahat purkissa, mutta paperit ei ookoo niin sitten kolmas osapuoli tsekkaisi tilanteen ja palauttaisi valuutan.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:20
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #20 : 12.08.2020 kello on 09:52 »
Tuo osto ja myynti hommasta puuttuu joku luotettava aputyökalu. Jompikumpi joutuu yleensä ottamaan riskin. Antamaan ensin paperit että saa rahat. Tai toinen antamaan rahat ennenkun saa paperit.

Pitäis olla sellaanen sovellus johon voi siirtää rahat ja josta niistä ei saa pois enää itse. Ja toisaalta myyjä ei saa niitä ennenkuin ostaja kuittaa että paperit OK.
Jos tilanne päätyisi siihen että rahat purkissa, mutta paperit ei ookoo niin sitten kolmas osapuoli tsekkaisi tilanteen ja palauttaisi valuutan.
Rahatukko toisessa kädessä ojentamassa, kun vastapuoli vastaavasti ojentaa luovaria ja avaimia samaan aikaan...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 14:41
  • Ukki
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #21 : 12.08.2020 kello on 10:02 »
Kovin hankalaa huiskia käteisen kanssa jos summa on iso. Helpoin tapa on tehdä kaupat pankin tiskillä. Rahat tulee taatusti tilille ja pankkihenkilö antaa kauppakirjan ja muut paperit. ostajalle. Itse myisin ilman muuta oikeaan hintaan joka on tietty se mitä haluan kulkimesta. Tosin epäilen että näiden ostotarjoukset on pohjamutia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.04.2024 kello on 12:40
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #22 : 12.08.2020 kello on 11:43 »
Helpoin tapa on tehdä kaupat pankin tiskillä. Rahat tulee taatusti tilille ja pankkihenkilö antaa kauppakirjan ja muut paperit. ostajalle.

Ei se ole helppoa enää pankin tiskillä asiointikaan. Aika tiskille pitää varata jopa viikkoja aiemmin ja tiskiä ei löydy enää joka kylästä, isommastakaan taajamasta. Pankkeja ei varmaan voisi varmaan vähempää kiinnostaa autokauppiaana toimiminen. Ennen oli toisin, pankeista sai palvelua.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.04.2024 kello on 12:40
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #23 : 12.08.2020 kello on 11:49 »
Tuo osto ja myynti hommasta puuttuu joku luotettava aputyökalu. Jompikumpi joutuu yleensä ottamaan riskin. Antamaan ensin paperit että saa rahat. Tai toinen antamaan rahat ennenkun saa paperit.

Pitäis olla sellaanen sovellus johon voi siirtää rahat ja josta niistä ei saa pois enää itse. Ja toisaalta myyjä ei saa niitä ennenkuin ostaja kuittaa että paperit OK.

Periaatteessa sellainen työkalu on jo tässä:  https://www.nettiauto.com/help.php#sec_advice
Ei ole mitään kokemusta tuosta. Tähän saakka kaupat on hoitunut ihan perinteisesti.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:30
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #24 : 12.08.2020 kello on 11:52 »
Ei se ole helppoa enää pankin tiskillä asiointikaan. Aika tiskille pitää varata jopa viikkoja aiemmin ja tiskiä ei löydy enää joka kylästä, isommastakaan taajamasta. Pankkeja ei varmaan voisi varmaan vähempää kiinnostaa autokauppiaana toimiminen. Ennen oli toisin, pankeista sai palvelua.

Kyllä se näin taitaa olla. Ja nyt korona-aikaan ei välttämättä pankkiin edes pääse ilman ajanvarausta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:30
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Matkailuauton ostaja
« Vastaus #25 : 27.09.2020 kello on 20:15 »
Minäkin sain ostotarjouksen autostani. Tosin olin itse lähettänyt kyselyn. Ihan mukavaa summaa tarjosi ihan rahalla ilman vaihtoa. Tunnettu autoliikeketju. Taitaa olla huutava pula käytetyistä autoista. Pari päivää olen miettinyt enkä aio myydä.