Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Huijauspuheluita Microsoftin nimissä

<< < (4/7) > >>

Roksis:
Onkohan minun turha soitella kun on salainen numero.  ;)

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 12.03.2020     kello on 21:09 ---Onkohan minun turha soitella kun on salainen numero.  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Siis sinun soittaa heille?

Toi aiemmin kertomani 0400 alkuisesta numerosta tullut soitto muijan broidille viikonloppuna oli nimenomaan salaiseen numeroon, eli muijan broidin numero on salainen. Jäi kertomatta. Eli jostain ne niitä numeroita onkivat ja saavat oman numeronsakin peitettyä luotettavan näköiseksi. Eikös 0400 alkuiset ole niitä vanhimpia kotimaisia?

Jos esim. Torissa joku kaupittelee prepaid numerosta tavaraa, olen epäileväinen myyjän suhteen.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 13.03.2020     kello on 07:19 ---Jos esim. Torissa joku kaupittelee prepaid numerosta tavaraa, olen epäileväinen myyjän suhteen.

--- Lainaus päättyy ---

Ihan heränneestä mielenkiinnosta, miten prepaidin erottaa? Onko niillä oma suunta? 
Nämä suuntanumerot on nykyään numeronsiirtojen jälkeen niin sekaisin, ettei enää nykyään ole tietoa mikä suunta viittaa minnekkin.

megaman:
"Prepaid-liittymät pystyy yleensä erottamaan laskutusliittymistä puhelinnumeron perusteella. Esimerkiksi DNA:n prepaid-liittymien numerot alkavat operaattoritunnukse lla 041. Saunalahden prepaidit käyttävät operaattoritunnusta 046, mutta myös tämän alkuisia postpaid-liittymiä on olemassa."

Itse kyllä katson vielä fonectasta ja googletan numeron.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 13.03.2020     kello on 07:43 ---Ihan heränneestä mielenkiinnosta, miten prepaidin erottaa? Onko niillä oma suunta? 
Nämä suuntanumerot on nykyään numeronsiirtojen jälkeen niin sekaisin, ettei enää nykyään ole tietoa mikä suunta viittaa minnekkin.

--- Lainaus päättyy ---

Yksi kriteeri on, että Fonecta ei tunne numeron omistajaa. Tosin muitakin on, joita F ei tunne.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View