Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Fendt-Caravan matkailuvaunun renkaiden tasapainoitus tehtaalla

<< < (3/5) > >>

Erkki:

--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 10.03.2020     kello on 08:18 ---Kuinka monen Fendtin renkaat on tarkistettu että voi sanoa että niitä ei tasapainoteta? Ja kokeilitteko ne painottomat renkaat koneessa? Ei tartte painoja jos ei ravista.

--- Lainaus päättyy ---

Useita auton- sekä asuntovaunun renkaita olen 50 vuoden ajokokemuksen aikana vaihdattanut uusiin ja kertaakaan ei ole tullut vannerengasyhdistel mää vastaan, joihin ei olisi tarvinnut lisätä tasapainoitusta.

pouhe:

--- Lainaus käyttäjältä: erkki - 10.03.2020     kello on 10:58 ---Useita auton- sekä asuntovaunun renkaita olen 50 vuoden ajokokemuksen aikana vaihdattanut uusiin ja kertaakaan ei ole tullut vannerengasyhdistel mää vastaan, joihin ei olisi tarvinnut lisätä tasapainoitusta.

--- Lainaus päättyy ---
Yli 40 vuotta autoalalla olleena, on niitäkin ollut jotka ei painoa tarvitse. ( tosin melko harvoin}

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: erkki -  7.03.2020     kello on 13:59 ---..
Onko kovinkin yleinen käytäntö eri vaununvalmistajilta, ettei renkaita tasapainoiteta?

T. Erkki

--- Lainaus päättyy ---

Sanoisin, että aivan tavanomaista perävaunuissa on ettei ensiasennusrenkaita ole tasapainoitettu tehtaalla. Mitä mulla on noita uusia kärryjä ollut..

Haeppa IKH, Teohydrauli tms. peräkärryn pyöriä irtona myyviä puljujuista. Ei niissä valsseissa punnuksia ole, lyötyjä tai liimattuja.. kannattaa tasapainottaa..

Ossi66:
En muista varmaa, oliko uuden Detskun vanteissa painoja vuonna 2006, mutta renkaat oli tehtaan jäljiltä kelvottomat siihen vaunuun.
Sama vika oli sitten nykyisessä, jossa oli vielä alkuperäisrenkaat meille tullessa.  205/70R14 kyllä riittää paperipainolle, mutta käytännössä ne on riittämättömät.  Molempiin olen vaihtanut heti 185R14C renkaat.

Millaisilla renkailla Fendt pistää vaunut maailmalle?  Entäpä muut merkit?
Ja siis max 1300kg painoluokka, kun sen jälkeen ei oikeen voi mitenkään laittaa muuta kuin C-renkaat.

Erkki:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 10.03.2020     kello on 11:52 ---Millaisilla renkailla Fendt pistää vaunut maailmalle?  Entäpä muut merkit?
Ja siis max 1300kg painoluokka, kun sen jälkeen ei oikeen voi mitenkään laittaa muuta kuin C-renkaat.

--- Lainaus päättyy ---

Meidän Fendt 390 FHS vuosimallin 2020 vaunussa ensiasennusrenkaana Semperit 205/65 R 15. Max vaunulle tehdaskatsastettu 1500 kg asti. Itsellä maksimissaan 1300 kg Fendtiä vedettäessä. Jätän kuitenkin yhteispainon normaalisti muutamia kymmeniä kiloja vielä tuon 1300 kg alle.

T. Erkki

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View