Tekniikkakeskustelut > Projektit

-88 Hymer Ducaton 644 vaihteiston laakerointi

(1/2) > >>

jantteri70:
Aurinko paistoi, alkoi ajokausi polttelemaan.
Mutta ennen sitä; Suunnitelmissa olisi uusia laakerointi otsikon mukaisen moottorikodin vaihteistoon. Maailmalta yrittänyt etsiä korjaussarjaa mutta ainoa mitä äkkiseltään löydän, on MG5T vaihteiston laakerointi ja vuosiluku alkaa vasta 94. Tiedän kyllä, että Tamgearista tuo homma hoituu mutta koska työlle olen saanut omalta kylältä tarjouksen luokkaa 1000-1300 euroa niin on pakko yrittää, että saisi osista nipistettyä jokusen eurosen. Mahtaako tuo uudempi olla laakeroinniltaan sama?
Vaihteisto on ajokuntoinen ja vitonen on tehty juuri mutta erinäiset jollotukset huolestuttaa tällaista nipottajaa.
Kiitos.

Mjerica:
-94 alkaen on muuttunut niin että jos aikoo käyttää sellaisen osia  täytyy olla erityinen
   osakohtainen tieto että sopii. Olettama on   oltava se että ei sovi.   Joku osa saattaa
  sopia mutta joutunet silloin turvautumaan  Tamgearin asiantuntemukseen.

- Jos vaihteisto jo jollottaa niin se on viimeisiä varoituksia siitä
  että viitosella ajaminen on syytä lopettaa. Se että "viitonen on tehty juuri"
  ei tuon vaihteiston kohdalla merkitse paljoakaan. Sitä ei käytännössä voi
  laittaa kuntoon. Itsellänikin oli aikoinaan sellaisia suunnitelmia mutta
  niin suurisuuntaiset muutokset eivät maksaisi itseään koskaan takaisin.
  Ainut toteuttamiskelpoine n suunnitelma (jonka itsekin tein) on ottaa viitosen
  kytkentäosat pois laatikosta jolloin ei synny vaaraa että esim. autoa lainatessa
  joku ajaisi sillä viitosella.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Mjerica - 23.02.2020     kello on 20:38 --- Se että "viitonen on tehty juuri"
  ei tuon vaihteiston kohdalla merkitse paljoakaan. Sitä ei käytännössä voi
  laittaa kuntoon.

--- Lainaus päättyy ---

Mikä vitsi tuo oli?

jantteri70:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 23.02.2020     kello on 22:07 ---Mikä vitsi tuo oli?

--- Lainaus päättyy ---

Tämä lienee liittyy tähän kansan kahtia jakavaan asiaan, eli Fiatin vitosen tarpeellisuuteen ja öljynkiertoon. Itse nyt kuitenkin yleisen elämänkokemuksen ja koulutukseni perusteella koen, että jos vitonen ja laatikko ylipäätään on kestänyt 360 000 km niin kunnostettuna se kestänee toisen mokoman.  :)

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: jantteri70 - 24.02.2020     kello on 07:52 ---Tämä lienee liittyy tähän kansan kahtia jakavaan asiaan, eli Fiatin vitosen tarpeellisuuteen ja öljynkiertoon. Itse nyt kuitenkin yleisen elämänkokemuksen ja koulutukseni perusteella koen, että jos vitonen ja laatikko ylipäätään on kestänyt 360 000 km niin kunnostettuna se kestänee toisen mokoman.  :)

--- Lainaus päättyy ---
Jep, itse ostin  yli 250tkm ajetun  I-koppaisen Maxi Ducaton ensimmäiseltä omistajalta  ja ajelin sillä n.50tkm eikä laatikkoa ollut koskaan avattu.
Käytin myös 5- vaihdetta kuten edellinenkin omistaja eikä laatikossa ollut mitään vikaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View