Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Huijauspuhelut

<< < (10/12) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 12.10.2020     kello on 21:58 ---  Asia joka ei mulle varsinaisesti kuulu. Mutta minusta tuntuu että kaikki kaupalliset puhelut ei ole huijauspuheluita ja kaikki huijauspuhelut ei ole kaupallisia puheluita.

--- Lainaus päättyy ---

Jos joku kauppias soittaa, se tarjoaa yleensä jotain, jota et tarvitse.
On se ainakin huijausyritys.
Pahimpia ovat kaikenmaailman peltikattokauppiaat, jotka ei kuulu Suoramarkkinointili ittoon, eivät ole kuulleetkaan mistään markkinointikiellos ta.

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 12.10.2020     kello on 21:58 --- Minä taas vastaan, vastaamattomiin soitan takaisin kotimaisiin minulle tuntemattomista numeroista tulleisiin puheluihin.
  Lähes joka vuosi soittaa joku tuttu/tutun tuttu, jonka nimeä ei puhelimeni tiedä.

--- Lainaus päättyy ---

Älä sitten ylläty, jos puhelu menee vaikka Valtioneuvoston kansliaan, nykyään kun väärentävät numeronkin.
Yleensä, jos jollain on asiaa, hän osaa kertoa sen vastaajaan.

Roksis:
Onpas minullakin salainen numero.

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 12.10.2020     kello on 22:16 ---Yleensä, jos jollain on asiaa, hän osaa kertoa sen vastaajaan.

--- Lainaus päättyy ---
Minä en yleensä koneille puhu. Laitan txt:n monesti perään mutta toisinaan ei pysty kun on liikenteessä. Toiset vastaa/soittaa takaisin ja toiset on jästipäitä eikä reagoi niihinkään. Osa menee tosi iäkkäille ja niihin vastaa joku lapsi sitten viiveellä.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 12.10.2020     kello on 22:16 ---Jos joku kauppias soittaa, se tarjoaa yleensä jotain, jota et tarvitse.
On se ainakin huijausyritys.

--- Lainaus päättyy ---
  Nykyinen hyvinvointihan perustuu siihen että ihmisille myydään tavaraa joita he eivät tienneet tarvitsevansa, se on markkinoinnin tehtävä.
  Muistaakseni kun isäni kertoi oikeasta lamasta, silloin 1920-30 vaihteessa, silloin ei kaupattu turhaa tavaraa?
  Minua oikeastaan säälittää nämä soittajat, kun eivät ole saaneet oikeita töitä, en tarkoituksella ole epäkohtelias.
  Miniä joskus joutui tekemään suoramarkkinointia, kunnes pääsi töihin.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 13.10.2020     kello on 08:04 ---  Nykyinen hyvinvointihan perustuu siihen että ihmisille myydään tavaraa joita he eivät tienneet tarvitsevansa, se on markkinoinnin tehtävä.
  Muistaakseni kun isäni kertoi oikeasta lamasta, silloin 1920-30 vaihteessa, silloin ei kaupattu turhaa tavaraa?
  Minua oikeastaan säälittää nämä soittajat, kun eivät ole saaneet oikeita töitä, en tarkoituksella ole epäkohtelias.
  Miniä joskus joutui tekemään suoramarkkinointia, kunnes pääsi töihin.

--- Lainaus päättyy ---

"Oikeita töitä" - se on poistuvan sukupolven vitsaus  ;D

Yksi edesmennyt 20-luvulla syntynyt sukulainen (torppari/pientilallinen/metsuri) käytti paljonkin tätä termiä. Alkutalvesta kun kinkku oli syöty piti hänen aikaan talon joka poikapenikka lähteä isännän mukaan mettään puuntekoon. Työ mitattiin moteissa kouluikäisenä jo piti neljään päästä päivässä - noo, miten päivä laskettiin ja mikä motti kiintoa/pinoa miten tehtyä.. jokaiselle jäi ihan oma kuva tekemisestä; oliko pelkkää kaatamamista vai myös  ajamista,  korjuuta, pinoamista, oksimista, kuorimista.. vähän vaihteli kertomus asia yhteydestä ja vuodesta. Rankkaa ja kurjaa tekemistä varmasti..

Arvuutteli usein meidän pojilta; "montakos mottia teet päivässä? Minun piti .." Ei auttanut selittelyt kun oli vain niitä oikeita töitä  :laugh:

Tämäpä ei sitten koskaan ymmärtänyt, että "toimistossa istumista" voi työksi kutsua, kieltämättä ei ymmärtänyt viimeistä 20 vuottakaan miten yhteiskunta toimii nykypäivänä, "miten raha pyörii"..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View